Uppgifter | |
Användarnamn | |
Besök | - |
Hemsida | Ingen |
Plats (stad) | |
Senaste besök | 01:00 - 1:a Januari 1970 |
Poster i forumet | |
Varningar | |
Grupp | |
Medlem sedan | 01:00 - 1:a Januari 1970 |
Artiklar och filer | |
Den här användaren har inga artiklar eller filer |
Den här användaren har inte skapat någon personlig presentation. |
Key's |
Om du använder WIN32 API i C++ så kan du ju göra så här som jag brukar göra: #include <windows.h> bool key[256]; // sedan i WndProc case WM_KEYDOWN: { key[wParam] = TRUE; return 0; } case WM_KEYUP: { key[wParam] = FALSE; return 0; } //sen i WinMain if(key['W']) { //händelse... } tror det är nåt sånt Postad 14:00 - 10:e December 2005 |
Klasser |
Det som Independence sa fungerade, tack Postad 21:03 - 6:e December 2005 |
Klasser |
Okej, äntligen har jag förstått hur klasser fungerar(har alltid haft problem med klasser ). Men det går inte så bra, eftersom jag får massa error. Det står till exempel: KlassensNamn does not name a type. och felet ska tydligen vara här: KlassensNamn Kn; Vad är felet? Sedan så verkar det inte som det går att deklarera variabler i en klass, eller? Jag har skrivit: bool fullscreen=TRUE; bool active=TRUE; Och då står det: ISO C++ forbids initialization of member 'fullscreen' blablabla ^^ Nån som vet problemet? ,,r inte så bra på klasser, så jag hoppas ni inte tycker jag är för nobbig bara :> Postad 19:12 - 5:e December 2005 |
SDL problem (tror jag) |
Det funkar med DevC++ i alla fall =/ Testa det! Postad 18:41 - 20:e November 2005 |
Varför :'( |
Funkade fint, tack så mycket Postad 14:43 - 19:e November 2005 |
Datum
2024-12-21 19:06
Vecka: 51
Besökare
Inloggade: 0
Gäster: 605
Medlemmar
Medlemmar: 53576
Forum
Senaste inlägget: HAHA MÄNNISKAN LEVER ÄN (13:45 - 18:e Januari 2019, av Hetzz)
Wiki
Senaste ändringen:
3D (rev: 1, tid: 09:40 - 13:e November 2015)
Chatt
#blinkenlights @ Libera.Chat
Gratis shellkonton för IRC, webbsidor mm.