Uppgifter | |
Användarnamn | |
Besök | - |
Hemsida | Ingen |
Plats (stad) | |
Senaste besök | 01:00 - 1:a Januari 1970 |
Poster i forumet | |
Varningar | |
Grupp | |
Medlem sedan | 01:00 - 1:a Januari 1970 |
Artiklar och filer | |
Den här användaren har inga artiklar eller filer |
Den här användaren har inte skapat någon personlig presentation. |
C++ input, output och threads |
Jag håller på med en enkelt chatserver + chatklient i C++. Den ska vara väldigt enkelt och eftersom jag vill hålla det enkelt har jag inget GUI, programmet ska alltså vara helt konsolbaserat. Chaten ska se lite ut som IRC, och tanken var att meddelanden ska hamna ovanför "inputfältet" så det ser ut såhär: Gube: Hej Gube2: Hejsan Gube: Jag är en gube. Gube2: Ingen gubbe i alla fall. > Meddelandet skrivs in här... Jag tänkte ha en thread som väntar på att användaren ska skriva något (cin) och en som väntar på svar från servern, som när den tar emot meddelanden skickar till cout. Problemet är att om jag har kör: string response; cin >> response; I en tråd. Och sen: cout >> message; I en annan kommer det att bryta cin:en i den första tråden. Hur löser jag detta på bästa sätt? Postad 12:43 - 26:e Juni 2009 |
Klass som refererar en klass vars prototyp inte skapats än |
Precis vad jag letade efter, tackar. Postad 21:00 - 1:a Maj 2009 |
Klass som refererar en klass vars prototyp inte skapats än |
Ja... Rubriken var väldigt tydlig i min mening. Jag har två klasser vars prototyp ligger i samma fil.
Problemet är att min compiler (kör XCode på Mac, vilket är typ GNU-compilern om jag förstått det rätt) säger att metoden do_action_with_bar inte existerar, vilket den gör. Jag antar att det är så att eftersom Bar-prototypen skapas efter Foo finns inte Bar när Foo compileras. Kan det vara så här (det låter lite skumt, det här scenariot borde ju vara ganska vanligt)? Eller tänker jag helt fel? Man skulle ju kunna lägga prototypen för Bar ovanför Foo, men den måste finnas där av andra anledningar. Postad 00:34 - 29:e April 2009 |
Grafikmotor? |
Citat av agge89:Sen rekommenderar jag openGL. Det är lite mer avancerat än SDL, men du kan göra 3D grejer med det. Det är också hårdvaru accelererat, till skillnad från SDL (inte 100 på detta dock), så openGL går snabbare. SDL kan vara hardware accelerated. Det är bara att sätta SDL_HWSURFACE-flaggan när man skapar sin surface. Postad 00:26 - 29:e April 2009 |
String klipps av vid mellanslag |
Okej, det var C++ i Windows Miljö. Tack för de snabba svaren! Postad 21:26 - 16:e Mars 2007 |
Datum
2024-12-22 03:30
Vecka: 51
Besökare
Inloggade: 0
Gäster: 605
Medlemmar
Medlemmar: 53576
Forum
Senaste inlägget: HAHA MÄNNISKAN LEVER ÄN (13:45 - 18:e Januari 2019, av Hetzz)
Wiki
Senaste ändringen:
3D (rev: 1, tid: 09:40 - 13:e November 2015)
Chatt
#blinkenlights @ Libera.Chat
Gratis shellkonton för IRC, webbsidor mm.