Forum: Felhantering med get() ?

Forum huvudsida -> Programmering -> Felhantering med get() ?

Sidor: 1 2

Till botten

Independence 18:22 - 14:e Mars 2007 | Post #26
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Jag tror inte att de diskuterar för att komma fram till något, de vill bara båda visa att de har rätt Smiley
Inget av vad de säger kommer ju hjälpa han som startade tråden hur som helst. Tillbaka on-topic och starta en ny tråd om inkompatabiliteter mellan C och C++ om ni tycker att det behövs istället

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





main 01:46 - 15:e Mars 2007 | Post #27
Medlem
Inlägg: 40


Skicka PM
Ok, några citat:

1. Ur boken "C++-programmering" av Stephen Prata, sida 6, rubrik: C++, i mitten av det andra stycket:

...C är därmed en delmängd av C++, vilket betyder att giltiga C-program också är giltiga C++-program. Det finns några avvikelser, men inga väsentliga, och C++-program kan använda befintliga funktionsbibliotek för C


2. Ur boken "Standard C++", av Al Stevens och Clayton Walnum sida 5 längst ned på sidan:

...I allmänhet kan en C++-kompilator kompilera C-program. Det finns emellertid _små_ skillnader mellan C-program och C++-program som avslöjar _hårfina_ inkompabiliteter mellan språken.


3. Ur boken "C++, the complete reference", av Herbert Schildt, i början av sida 1:

...As you probably know, C++ is an enhanced version of ANSI standard C. For this reason, any C++-compiler is by definition a C ompiler.


4. Ur boken "Grunderna i C++", av Ingvar Gratte, sidan 419 i Appendix 2, rubrik "Jämförelse mellan C och C++":

...Observera dock att C-program _normalt_ även går att köra med en C++-kompilator


5. Ur boken "C++ Direkt", sida 1, mitten:

...De flesta böcker som behandlar C++ brukar därför förutsätta att man redan kan C och behandlar framför allt de delar av språket som är speciella för C++ och inte finns i C. (Alltså inte tvärt om)



-------------------------
- Real programmers code in binary



main 01:50 - 15:e Mars 2007 | Post #28
Medlem
Inlägg: 40


Skicka PM
Tack Independence, men det är också "viktigt" att folk inte får en felaktig bild av något av språken och vad som gäller tycker jag. Iosf OT just nu. Whatever...

-------------------------
- Real programmers code in binary



main 01:58 - 15:e Mars 2007 | Post #29
Medlem
Inlägg: 40


Skicka PM
derfian: Kan vi sluta fred? Det är så löjligt att diskutera sådana här saker, det spelar egentligen ingen roll. Det är som att säga "jag är bättre än du", "mitt språk är bättre än ditt", det spelar liksom ingen roll, det är nonsens. Jag resignerar, och så får du tycka som du gör, och jag tycka som jag gör, OK?

*röka fredspipa*

-------------------------
- Real programmers code in binary



sdac 03:20 - 15:e Mars 2007 | Post #30
Medlem
Inlägg: 235


Skicka PM
    Citat av main:
derfian: Kan vi sluta fred?


Jag tycker du ska sluta fred med dig själv, vad är det du försöker bevisa egentligen? Du trippelpostar och gör allt för att bevisa att derfian har fel, och sen föreslår du att "sluta fred", precis som en fjortonårig flicka som vill få sista ordet.

Den som är intresserad av skillnaderna mellan C och C++ kan läsa specifikationerna. Och nej, det är inte bara "små ändringar" som måste göras, inte när det handlar om C99. ...terigen, den som är intresserad, läs specifikationerna, starta en ny tråd eller vad som helst. Jag är inte moderator eller något på forumet, men nån gång får det väl vara nog med allt "Nej, jag har rätt och du har fel".

Edit: Måste tillägga att nästa gång du hamnar i något sånt här, fråga inte "Ska vi sluta fred?". Sluta bara skriv så blir det automatiskt "fred". Det är både enklare och säkerligen mer givande i de flesta fall.


Senast redigerad 03:23 - 15:e Mars 2007


main 03:29 - 15:e Mars 2007 | Post #31
Medlem
Inlägg: 40


Skicka PM
sdac: och du menar att du tillförde till denna diskussion?

-------------------------
- Real programmers code in binary



main 03:35 - 15:e Mars 2007 | Post #32
Medlem
Inlägg: 40


Skicka PM
sdac skrev:

nån gång får det väl vara nog med allt "Nej, jag har rätt och du har fel".


Var det inte det jag försökte säga?
Se mitt inlägg 01:58.

-------------------------
- Real programmers code in binary



Independence 05:46 - 15:e Mars 2007 | Post #33
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Nu får det vara nog med det här Smiley

Edit: Kul att du hittat tillbaka sdac Smiley

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!



Senast redigerad 05:47 - 15:e Mars 2007


Sidor: 1 2

Forum huvudsida -> Programmering -> Felhantering med get() ?
Atom feed

Tråden är låst | Till toppen