Forum: Wikiuppdateringar

Forum huvudsida -> Förslag och buggar -> Wikiuppdateringar

Sidor: 1

Till botten

Independence 22:24 - 28:e Februari 2007 | Post #1
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Jag har under de senaste dagarna gjort lite små uppdateringar på wikin. För det första så är titelraden fixad, så att google förhoppningsvis börjar indexera sidorna som vanligt. Sedan har jag lagt till en sida där man kan se alla sidor som finns wikin för tillfället. Sökfunktionen för wikin är uppgraderad, och är mer som den för forumet. Alla sidor med understreck blir "redirectade" till samma sida fast med mellanslag, hoppas det blir mindre förvirring och förre dubbletter av sidor såhär. Slutligen har jag också lagt till en länk längst ner på alla wikisidor som gör att man kan skapa en kommentartråd som knyts till wikisidan. Skapar man en sådan tråd kommer sedan länken på wikisidan att bytas till en länk till denna kommentartråd. Jag hoppas att wikin ska bli lite mer använd i och med dessa ändringar!
Planerade ändringar i framtiden är någon sorts kategorisystem samt diffar, om någon har ideér angående hur dessa funktioner ska se ut så är det bara att skriva.

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





HärJ 23:28 - 28:e Februari 2007 | Post #2
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
nice work!
Har inget för tillfället men jag kan börja lägga mer tid på wikin Smiley

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



Nissebosselasse 23:30 - 28:e Februari 2007 | Post #3
Medlem
Inlägg: 490


Skicka PM
Kommentartrådsfunktionen var efterlängtad, bra jobbat!

-------------------------
http://pushingcows.se
Gula Nallen



Independence 04:38 - 1:a Mars 2007 | Post #4
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Tackar! Smiley

Nu har jag även byggt en lite enklare diff-lösning. Den går att komma åt genom att besöka en sida i wikin, klicka på "Tidigare versioner", och sedan välja två versioner att jämföra.

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





Hetzz 21:58 - 1:a Mars 2007 | Post #5
Medlem
Inlägg: 516


Skicka PM
det låter trevligt med google och kommentarer Smiley

skulle säkerligen kunna bidraga till mer material till wiki:n dock vill jag inte riskera att det resulterar i massor copy and paste.

-------------------------





Independence 08:52 - 12:a Mars 2007 | Post #6
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Sådär, nu har vi ett kategorisystem också Smiley
Ganska basic, varje sida kan bara vara i en kategori åt gången. Däremot kan kategorier ligga i andra kategorier, så rätt bra struktur borde det gå att få till om man vill Smiley
Det är bara skriva in ett namn i fältet kategori när man ändrar en sida så är det klart. Listor på sidor som är med i en kategori går att se på /wiki/cat/Namn
Listor på alla kategorier går att se på /wiki/cat/
Om en sida är med i en kategori så står det under innehållet.

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





Sidor: 1

Forum huvudsida -> Förslag och buggar -> Wikiuppdateringar
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen