Forum huvudsida -> Övrigt -> Cupanlanet [ BAJSVARNING ]
Sidor: 1
Kuufukuji | 21:36 - 24:e Februari 2007 | Post #1 | |
Medlem Inlägg: 59 Skicka PM |
För er som inte vet så utspelade sig ett såkallat LAN inne i Cupan i linköping mellan den 18:e och 20:e februari 2005. Det var ett LAN precis som de flesta LAN brukar vara. Men det som gjorde det här LANet speciellt var nog det som uppenbarade sig den andra och sista morgonen. En livlös liggande brun klump. Det kom spekulationer om att det var smält choklad eller liknande men till sist var vi alla enade om att det var bajs. Ingen visste vem det var som hade skapat detta verk och jag tror nog att de flesta heller inte ville veta. En till faktor som gjorde den mer speciell var det att den låg på en soffa vilket står mellan lokalen alla befann sig i, och toaletterna. Vem det nu än var måste personen i fråga haft väldigt bråttom till toa men insåg i sista sekund att tiden var kommen. För alla er som missade detta vidunder lägger jag nu härmed upp alla bilder offentligt för första gången. Var tålmodiga då linan servern står bakom inte är något att hurra för. ------------------------- Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något. |
ozamosi | 21:41 - 24:e Februari 2007 | Post #2 | |
Administratör Inlägg: 1129 Skicka PM |
Men, bilden där du poserar med bajset saknas ju..? ------------------------- Ljusblå |
Kuufukuji | 21:54 - 24:e Februari 2007 | Post #3 | |
Medlem Inlägg: 59 Skicka PM |
Citat av ozamosi: Men, bilden där du poserar med bajset saknas ju..? Det här var de enda bilder jag hade. De från min kamera dvs. Finns andra bilder men vet inte vem som tog dem. ------------------------- Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något. |
Independence | 21:55 - 24:e Februari 2007 | Post #4 | |
Administratör Inlägg: 1800 Skicka PM |
Nu när man ser det igen, måste det inte vara en hundskit eller nåt? ------------------------- Vi är riddarna som säger fiskbulle! |
ozamosi | 22:00 - 24:e Februari 2007 | Post #5 | |
Såvitt jag vet släppte ingen in någon hund i Cupan..? Då är det ju dags att spekulera: har någon gått ut, tagit hundskit, gått in på lanet, och slängt hundskiten i soffan? Kanske de vi "körde ut" första dagen? ------------------------- Ljusblå |
Independence | 22:02 - 24:e Februari 2007 | Post #6 | |
Ja, det är ju en möjlighet Btw, fasting. Du borde kanske länka till bilderna med bajset istället för att ha dem direkt i en img-tagg. ,,ven om det nu står en tydlig varning i trådtiteln ------------------------- Vi är riddarna som säger fiskbulle! |
ozamosi | 22:15 - 24:e Februari 2007 | Post #7 | |
Nejnejnej... Om man kan CHOCKA sina läsare ska man det - har du inte lärt dig något från kvällstidningsvärlden? Eller iofs... Det är kanske viktigare att skriva om chocker än att faktiskt genomföra dem, så det kanske ligger något i det du säger... ------------------------- Ljusblå |
HärJ | 23:08 - 24:e Februari 2007 | Post #8 | |
Moderator Inlägg: 1198 Skicka PM |
Vilka minnen! Kan vi inte ha ett CupanLAN igen? det var ju ett ibland de bästa lanen vi gjort tror jag. Saknar Fasting-med-bajs-posen.... ------------------------- Tänk om jag vore en skalärprodukt! |
Kanye | 03:10 - 25:e Februari 2007 | Post #9 | |
Medlem Inlägg: 130 Skicka PM |
Nä men uscha, snacka om att det var ett omoget beteende. Förresten kan ni ju kika vad personen/hunden i fråga har ätit, men då får ni gräva lite i bajset. ------------------------- Motiverar? |
ozamosi | 06:37 - 25:e Februari 2007 | Post #10 | |
Det är två år sedan - vi sparade inte bajset ------------------------- Ljusblå |
Independence | 17:35 - 25:e Februari 2007 | Post #11 | |
Citat av HärJ: Vilka minnen! Kan vi inte ha ett CupanLAN igen? det var ju ett ibland de bästa lanen vi gjort tror jag. Saknar Fasting-med-bajs-posen.... Har för mig om att det vart dyrt utan sverok-stöd, och sverok är jobbigt... Men om man får typ 50 pers som betalar 150kr/st eller så kanske det funkar. ------------------------- Vi är riddarna som säger fiskbulle! |
nibbo | 19:09 - 25:e Februari 2007 | Post #12 | |
Administratör Inlägg: 446 Skicka PM |
Jag blev chockad! Usch! ,,ven om jag hört "sagan om bajset" tidgare ------------------------- Ja! Det är en ,,KTA pungsvansknapp på min avatar! |
HärJ | 11:50 - 26:e Februari 2007 | Post #13 | |
Citat av Independence: Citat av HärJ: Vilka minnen! Kan vi inte ha ett CupanLAN igen? det var ju ett ibland de bästa lanen vi gjort tror jag. Saknar Fasting-med-bajs-posen.... Har för mig om att det vart dyrt utan sverok-stöd, och sverok är jobbigt... Men om man får typ 50 pers som betalar 150kr/st eller så kanske det funkar. lite dyrt för den lokalen.... men vi borde fixa ett blinkenlan nångång, dom är trevliga ------------------------- Tänk om jag vore en skalärprodukt! |
LadyFrost | 13:23 - 26:e Februari 2007 | Post #14 | |
Medlem Inlägg: 300 Skicka PM |
Jag bor smått, men minilan här någon helg? ------------------------- Frihetskämpe |
HärJ | 13:25 - 26:e Februari 2007 | Post #15 | |
Varför inte? jag är ledig tom onsdag nästa vecka ------------------------- Tänk om jag vore en skalärprodukt! |
Hetzz | 16:09 - 27:e Februari 2007 | Post #16 | |
Medlem Inlägg: 516 Skicka PM |
Det är ju lite skillnad mellan Cupanlanet och att trycka in sig i en liten studentlägenhet även om jag förstår tanken Nu när man ser bajset sådär ca 2 år senare så är det ju helt klart att det måste vara någon slags djurspillning. Inte för att jag skulle vilja påstå mig vara expert på avföring men jag tror chansen är liten att det underbara verket är skapat av en människa, isf en bonde alt. neandertalare -------------------------
|
tobbez | 22:56 - 27:e Februari 2007 | Post #17 | |
Medlem Inlägg: 364 Skicka PM |
Du låter kunnig inom ämnet, hetzz, du kanske ska dokterera inom.. ja.. eh... vad det nu kan heta |
HärJ | 23:01 - 27:e Februari 2007 | Post #18 | |
Citat av tobbez: Du låter kunnig inom ämnet, hetzz, du kanske ska dokterera inom.. ja.. eh... vad det nu kan heta "En studie i bajs"? Om du menar doktorsavhandlingen ,,mnet är kanske "Bajsvetenskap"? "Bajsologi"? ------------------------- Tänk om jag vore en skalärprodukt! |
tobbez | 23:02 - 27:e Februari 2007 | Post #19 | |
Därom tvista de lärde... eller i det här fallet HärJ, för jag väljer nog att vila min låda |
ozamosi | 05:25 - 28:e Februari 2007 | Post #20 | |
*gissar på fecologi* ------------------------- Ljusblå |
LadyFrost | 09:13 - 28:e Februari 2007 | Post #21 | |
Medlem Inlägg: 300 Skicka PM |
Koprologi. (varför kan jag sådant?) ------------------------- Frihetskämpe |
tobbez | 10:49 - 28:e Februari 2007 | Post #22 | |
För att du är en? |
Sidor: 1
Forum huvudsida -> Övrigt -> Cupanlanet [ BAJSVARNING ]
Du får inte posta i den här tråden | Till toppen
Datum
2024-12-22 11:31
Vecka: 51
Besökare
Inloggade: 0
Gäster: 605
Medlemmar
Medlemmar: 53576
Forum
Senaste inlägget: HAHA MÄNNISKAN LEVER ÄN (13:45 - 18:e Januari 2019, av Hetzz)
Wiki
Senaste ändringen:
3D (rev: 1, tid: 09:40 - 13:e November 2015)
Chatt
#blinkenlights @ Libera.Chat
Gratis shellkonton för IRC, webbsidor mm.