Forum: Fulfika är livet

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> Fulfika är livet

Sidor: 1

Till botten

HärJ 23:45 - 2:a Februari 2007 | Post #1
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
Nu är jag hemma, eller nästan hemma. Om man defenierar hemma som Linköping så är jag hemma. Det kan ju vara så att man hellre vill kalla min bokföringsadress som hemma och då är jag inte hemma. Kort sagt är jag på inflyttningslan hos lf.
Vad har jag då gjort den gångna veckan? Det undrar jag också. Vi har i princip väntat på matriel som vägrar dyka upp samt snyggat till fulfikat i våra rack. ,,ven flyttat om lite i racken bara för skojs skull.
Stora problemet som har lätt till stiltje var att en av servrarna vägrade att bli installerad. Det löste sig senare och det "fungerade" tillfredsställande Smiley
"Vad fasen är det för rack han pratar om?" hör jag hur ni skriker. Det är racken i min(vår) drifthytt. Hytten är lite liten. Om man springer in i den så krockar man med väggen och om man ska stå upp får man stå i fostersällning. Det var kanske lite överdrivet men nästan. I denna hytt sitter man och driftar en hel stabsplats. Här finns det alldeles för mycke grejer och lite utrymme. Vi har en whiteboard som är nerklottrad med diverse saker som "Born to serve" och "Ordning och Reda, Stil och Finess". Meningen är att vi ska sitta i ett tält brevid och drifta allt. Detta är inte säkert att det kommer funka i verkligheten.
Ska avsluta med visdomsorden "En assistent är stilren, snygg och prydlig" så det så Smiley

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!

Senast redigerad 00:00 - 3:e Februari 2007


ozamosi 00:16 - 3:e Februari 2007 | Post #2
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Ursprunglig bloggpost:

Nu är jag hemma, eller nästan hemma. Om man defenierar hemma som Linköping så är jag hemma. Det kan ju vara så att man hellre vill kalla min bokföringsadress som hemma och då är jag inte hemma. Kort sagt är jag på inflyttningslan hos lf.
Vad har jag då gjort den gångna veckan? Det undrar jag också. Vi har i princip väntat på matriel som vägrar dyka upp samt snyggat till fulfikat i våra rack. ,,ven flyttat om lite i racken bara för skojs skull.
Stora problemet som har lätt till stiltje var att en av servrarna vägrade att bli installerad. Det löste sig senare och det "fungerade" tillfredsställande Smiley
"Vad fasen är det för rack han pratar om?" hör jag hur ni skriker. Det är racken i min(vår) drifthytt. Den är lite liten. Om man springer in i den så krockar man med väggen och om man ska stå upp får man stå i fostersällning. Det var kanske lite överdrivet men nästan. I denna hytt sitter man och driftar en hel stabsplats. Här finns det alldeles för mycke grejer och lite utrymme. Vi har en whiteboard som är nerklottrad med diverse saker som "Born to serve" och "Ordning och Reda, Stil och Finess". Meningen är att vi ska sitta i ett tält brevid och drifta allt. Detta är inte säkert att det kommer funka i verkligheten.
Ska avsluta med visdomsorden "En assistent är stilren, snygg och prydlig" så det så Smiley


Postad eftersom den är så mycket bättre än den redigerade versionen Smiley

-------------------------
Ljusblå



HärJ 01:40 - 3:e Februari 2007 | Post #3
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
ett ord... säger bara det... ett ord...

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



FunkyChicken 23:36 - 5:e Februari 2007 | Post #4
Nyhetsredaktör
Inlägg: 800


Skicka PM
öh...?




ozamosi 23:47 - 5:e Februari 2007 | Post #5
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Vi hade alltså väldigt kul åt att herj sprang i fosterställning in i väggar när han av någon outgrundlig anledning försökte springa in i ett rack.

-------------------------
Ljusblå



Hetzz 21:55 - 7:e Februari 2007 | Post #6
Medlem
Inlägg: 516


Skicka PM
    Citat av HärJ:

\"Vad fasen är det för rack han pratar om?\" hör jag hur ni skriker. Det är racken i min(vår) drifthytt. Hytten är lite liten. Om man springer in i den så krockar man med väggen och om man ska stå upp får man stå i fostersällning.


Du menar alltså att om man får för sig att springa in i ett objekt kommer man krocka med väggen? -Du måste vara ett geni för att ha upptäckt det Smiley du har räddat jorden från undergång och islam... samtidigt Smiley



Trevligt att du trivs i lumpen iaf Smiley ska inte dra fler historier om hur ledsen jag är att jag inte fick göra lumpen Smiley

-------------------------





Sidor: 1

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> Fulfika är livet
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen