Forum huvudsida -> Programmering -> -ppet hus
Sidor: 1
zipy | 19:54 - 2:a Februari 2007 | Post #1 | |
Medlem Inlägg: 26 Skicka PM |
Var i ?t hus och lyssnade p場eknik programet, jag vicket programering spr嫠dom anv䮤er sa han Java. (tror jag, han var iranie s堳v岴 att g? Vad 䲠skillnaden mellan det och c++? ------------------------- Ingen signatur! |
Independence | 20:11 - 2:a Februari 2007 | Post #2 | |
Administratör Inlägg: 1800 Skicka PM |
Hmm, vad har du skrivit i för teckenkodning? Det ser väldigt skumt ut. ------------------------- Vi är riddarna som säger fiskbulle! |
HärJ | 22:34 - 2:a Februari 2007 | Post #3 | |
Moderator Inlägg: 1198 Skicka PM |
Om jag förstår dig rätt vill du veta skillnaden mellan java och c++. De är olika språk. Personligen gillar jag inte java men smaken är som baken ------------------------- Tänk om jag vore en skalärprodukt! |
ozamosi | 23:09 - 2:a Februari 2007 | Post #4 | |
Administratör Inlägg: 1129 Skicka PM |
Citat av HärJ: Personligen gillar jag inte java men smaken är som baken Dvs man får ut skit ur java? ------------------------- Ljusblå |
Smygis | 23:34 - 2:a Februari 2007 | Post #5 | |
Medlem Inlägg: 90 Skicka PM |
Det är japanska tecken där ------------------------- Ingen signatur! <- OMG! Jag har inte någon signatur! Ge mig en signatur FFS! |
zipy | 12:46 - 3:e Februari 2007 | Post #6 | |
Medlem Inlägg: 26 Skicka PM |
Ingen anning o.o Såg samma sak på andra delar av forumet, visste inte att det skulle hände mig med Saken är bara vad är skillnaden mellan java och c++?~ ------------------------- Ingen signatur! Senast redigerad 12:48 - 3:e Februari 2007 |
Nissebosselasse | 12:51 - 3:e Februari 2007 | Post #7 | |
Medlem Inlägg: 490 Skicka PM |
Citat av zipy: Saken är bara vad är skillnaden mellan java och c++?~ Som HärJ sa, de är olika språk. Vad är skillnaden mellan svenska och norska? Vissa saker liknar varandra syntaxmässigt, men behöver skrivas in olika. Bästa sättet att se skillnaden är att studera källkod från båda språken. ------------------------- http://pushingcows.se Gula Nallen |
Smygis | 15:19 - 3:e Februari 2007 | Post #8 | |
Medlem Inlägg: 90 Skicka PM |
Ett tips kan ju vara att kika i wikin då frågan kan vara besvarad där. ------------------------- Ingen signatur! <- OMG! Jag har inte någon signatur! Ge mig en signatur FFS! |
NetNinja | 10:38 - 4:e Februari 2007 | Post #9 | |
Medlem Inlägg: 116 Skicka PM |
Tja från vad jag har läst så ska java fungera på alla datorer som har java applet installerat medans du måste kompilera c++ till olika OS, fast med c++ så kan man göra mer saker med. Java används till att göra hemsidor och online spel oftast, även mobil applikationer mm. medans c++ används till applikationer och offline spel. -------------------------
|
Independence | 12:18 - 4:e Februari 2007 | Post #10 | |
Jag kan hålla med om att java används till program för mobiltelefoner, men att använda java till hemsidor tror jag inte är så vanligt numera. Javascript används däremot en hel del, men har inte mycket med varandra att göra förutom namnen. Java till onlinespel beror nog lite på också, java använder man ju mest för plattformsoberoendet skulle jag säga. Spel vill man ofta ha hög prestanda i, och då går man istället med C++. ------------------------- Vi är riddarna som säger fiskbulle! |
ozamosi | 12:25 - 4:e Februari 2007 | Post #11 | |
Administratör Inlägg: 1129 Skicka PM |
Appropå att bygga webbsidor i java: Många stora webbsidor är byggda i JSP, Java Server Pages, som tydligen är något PHP/ASP-liknande som är... Well, java... Fast undantaget stora webbsidor är det å andra sidan nästan ingen som använder JSP. ------------------------- Ljusblå |
Independence | 12:28 - 4:e Februari 2007 | Post #12 | |
Citat av ozamosi: Appropå att bygga webbsidor i java: Många stora webbsidor är byggda i JSP, Java Server Pages, som tydligen är något PHP/ASP-liknande som är... Well, java... Fast undantaget stora webbsidor är det å andra sidan nästan ingen som använder JSP. Ah, det har du rätt i. ------------------------- Vi är riddarna som säger fiskbulle! |
NetNinja | 18:47 - 4:e Februari 2007 | Post #13 | |
Medlem Inlägg: 116 Skicka PM |
Så jag vet vet inte hur snabbt man börjar komma in på den användbara delen av Java men jag tror att om man inte har några planer att vidare utbilda sig ska man nog ta java. Rätta mig om jag har fel. -------------------------
|
Dread | 14:29 - 5:e Februari 2007 | Post #14 | |
Medlem Inlägg: 135 Skicka PM |
java är trots allt det språk som används mest på högskolor etc, vad jag har fått för mig iaf. Alltså "borde" Java vara det språk som borde vara mest användbart, men c++ tycker jag borde vara ett mer logiskt val. ------------------------- c++ |
Hetzz | 15:09 - 5:e Februari 2007 | Post #15 | |
Medlem Inlägg: 516 Skicka PM |
Det beror ju självklart precis på vad man ska koda för nått Som independence skriver så är kanske inte java det bästa alternativet när man skriver prestandakänsliga saker men där emot smidigt om man vill få det mer plattformsoberoende. Rent programmeringsmässigt, så har jag med min minimala erfarenhet upplevt att syntaxen(dvs hur koden skrivs/ser ut) är relativt lik. Det var iaf inte särskillt svårt att börja med java efter att ha läst lite c(++). -------------------------
|
Sidor: 1
Forum huvudsida -> Programmering -> -ppet hus
Du får inte posta i den här tråden | Till toppen
Datum
2024-12-22 14:21
Vecka: 51
Besökare
Inloggade: 0
Gäster: 605
Medlemmar
Medlemmar: 53576
Forum
Senaste inlägget: HAHA MÄNNISKAN LEVER ÄN (13:45 - 18:e Januari 2019, av Hetzz)
Wiki
Senaste ändringen:
3D (rev: 1, tid: 09:40 - 13:e November 2015)
Chatt
#blinkenlights @ Libera.Chat
Gratis shellkonton för IRC, webbsidor mm.