Forum huvudsida -> Webbdesign -> Egen font
Sidor: 1
nathler | 12:01 - 29:e Januari 2007 | Post #1 | |
Medlem Inlägg: 6 Skicka PM |
Jag vill ha en egen font på hemsidan. Jag har skapat en hemsida och en font. Hur gör jag för att få den att fungera på hemsidan? Ska jag skriva något i css filen? ------------------------- Nothing on earth takes forever, but none of your deeds where in vain. |
Nissebosselasse | 12:20 - 29:e Januari 2007 | Post #2 | |
Medlem Inlägg: 490 Skicka PM |
Du använder font-family: "namnet på typsnittet"; Men det kräver att användaren har installerat typsnittet. ------------------------- http://pushingcows.se Gula Nallen |
Independence | 12:54 - 29:e Januari 2007 | Post #3 | |
Administratör Inlägg: 1800 Skicka PM |
Man brukar inte använda speciella fonter på webbsidor, det skapar bara en massa onödiga problem. Du kan däremot göra rubriker i speciella fonter genom att göra dem som bilder, det används en del på internet. Att skriva texterna med bilder är dock inte rekommenderat! Det går säkerligen göra så att användaren får en fråga om han vill installera en font etc på webbsidan, men det är i så fall en plattformsspecifk lösning och det tror jag inte uppskattas av besökarna. ------------------------- Vi är riddarna som säger fiskbulle! |
Kanye | 18:36 - 29:e Januari 2007 | Post #4 | |
Medlem Inlägg: 130 Skicka PM |
Citat av Independence: Man brukar inte använda speciella fonter på webbsidor, det skapar bara en massa onödiga problem. Du kan däremot göra rubriker i speciella fonter genom att göra dem som bilder, det används en del på internet. Att skriva texterna med bilder är dock inte rekommenderat! Det går säkerligen göra så att användaren får en fråga om han vill installera en font etc på webbsidan, men det är i så fall en plattformsspecifk lösning och det tror jag inte uppskattas av besökarna. Jag har alla kinesiska språksnitt (från varje ort) på min dator! ------------------------- Motiverar? |
Independence | 18:51 - 29:e Januari 2007 | Post #5 | |
Administratör Inlägg: 1800 Skicka PM |
Citat av Kanye: Citat av Independence: Man brukar inte använda speciella fonter på webbsidor, det skapar bara en massa onödiga problem. Du kan däremot göra rubriker i speciella fonter genom att göra dem som bilder, det används en del på internet. Att skriva texterna med bilder är dock inte rekommenderat! Det går säkerligen göra så att användaren får en fråga om han vill installera en font etc på webbsidan, men det är i så fall en plattformsspecifk lösning och det tror jag inte uppskattas av besökarna. Jag har alla kinesiska språksnitt (från varje ort) på min dator! Jaha, vad ville du ha sagt med det? ------------------------- Vi är riddarna som säger fiskbulle! |
nathler | 12:41 - 30:e Januari 2007 | Post #6 | |
Medlem Inlägg: 6 Skicka PM |
Tack för hjlpen ------------------------- Nothing on earth takes forever, but none of your deeds where in vain. |
Kanye | 23:38 - 30:e Januari 2007 | Post #7 | |
Medlem Inlägg: 130 Skicka PM |
Citat av Independence: Citat av Kanye: Citat av Independence: Man brukar inte använda speciella fonter på webbsidor, det skapar bara en massa onödiga problem. Du kan däremot göra rubriker i speciella fonter genom att göra dem som bilder, det används en del på internet. Att skriva texterna med bilder är dock inte rekommenderat! Det går säkerligen göra så att användaren får en fråga om han vill installera en font etc på webbsidan, men det är i så fall en plattformsspecifk lösning och det tror jag inte uppskattas av besökarna. Jag har alla kinesiska språksnitt (från varje ort) på min dator! Jaha, vad ville du ha sagt med det? Att jag är den ultimata font-killen. ------------------------- Motiverar? |
Sidor: 1
Forum huvudsida -> Webbdesign -> Egen font
Du får inte posta i den här tråden | Till toppen
Datum
2024-12-22 09:51
Vecka: 51
Besökare
Inloggade: 0
Gäster: 605
Medlemmar
Medlemmar: 53576
Forum
Senaste inlägget: HAHA MÄNNISKAN LEVER ÄN (13:45 - 18:e Januari 2019, av Hetzz)
Wiki
Senaste ändringen:
3D (rev: 1, tid: 09:40 - 13:e November 2015)
Chatt
#blinkenlights @ Libera.Chat
Gratis shellkonton för IRC, webbsidor mm.