Forum: Uppmuntra frågor i Programmerings-forumet

Forum huvudsida -> Övrigt -> Uppmuntra frågor i Programmerings-forumet

Sidor: 1

Till botten

Omega 17:08 - 21:a Januari 2007 | Post #1
Medlem
Inlägg: 42


Skicka PM
En sak har jag funderat endel på, och jag hoppas att Independence inte tar detta som någon personlig kritik, för den är inte avsedd som sådan.

I omröstningen på hemsidan har de flesta angivit att man önskar mera innehåll på Blinkenlights.

Samtidigt är programmerings-forumet tidvis ganska dött.
Man kan läsa det den ena dagen, och om man tittar nästa dag, så finns där kanske 1 eller möjligtvis 2 inlägg.

Jag vet inte hur det är med er andra, men jag skulle tycka att det var roligare med ett forum med mera liv, även om man kanske inte alltid har tid/lust/kunskap att svara på de inlägg som finns.

Mitt förslag är att det i vart fall för nya besökare ganska avskräckande inlägget:
"Klistrad: Läs innan du postar" ändras så att det blir mera inbjudande/välkommnande.
Det kanske inte är nödvändigt att vända upp och ner på hela internet, utan kan vara smidigare att ställa en enkel fråga.

Syftet skulle vara att få flera medlemmar och besökare. Får vi det är chansen att få även övriga delar av sidan att växa större.
Vad tycker ni?

-------------------------
Fall omkull sju gånger och res dig upp åtta.



HärJ 17:23 - 21:a Januari 2007 | Post #2
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
personligen tycker jag att det är jobbigt att se vanliga fel frågas om och om igen. Har en kompis som bara skrattade åt sidan och kallade det "n00b-forum" bara för att folk ställer samma frågor hela tiden.
Visst är det roligt med liv i forumet, men kvalitet före kvantitet. Det är min ringa åsikt.

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



Independence 17:23 - 21:a Januari 2007 | Post #3
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Det låter som en klart vettig ide faktiskt.
Tråden skapades väl i tidernas begynnelse för "så gör man på stora forum". Men vi har kanske inget problem med detta egentligen, eftersom det är så lite trafik i forumet.

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





Independence 17:44 - 21:a Januari 2007 | Post #4
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Jag döpte om tråden och ändrade lite smått i texten, hoppas den är mindre fientlig nu Smiley
Vet dock inte om det kommer bli mer trafik i forumet, men man kan ju hoppas att besökare känner sig mer välkomna i alla fall.

Edit: Gjorde tom funktionen så man kan ändra titlar på trådar nu, jisses vad jag är snabb Smiley

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!



Senast redigerad 17:45 - 21:a Januari 2007


Omega 18:06 - 21:a Januari 2007 | Post #5
Medlem
Inlägg: 42


Skicka PM
Det var verkligen en snabb reaktion.
Det ser mycket bättre ut nu tycker jag.



-------------------------
Fall omkull sju gånger och res dig upp åtta.



Kanye 00:16 - 22:a Januari 2007 | Post #6
Medlem
Inlägg: 130


Skicka PM
Fientlig? Jag tycker dessutom att det inte ställs alltför konversiella frågor om och om igen på forumet?

-------------------------
Motiverar?



Sidor: 1

Forum huvudsida -> Övrigt -> Uppmuntra frågor i Programmerings-forumet
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen