Forum huvudsida -> Programmering -> Build Error
Sidor: 1
martin310 | 18:42 - 18:e Januari 2007 | Post #1 | |
Medlem Inlägg: 132 Skicka PM |
Jag försökte göra en miniräknare i Dev-C++. Men när jag komplimerade projektet stog det så här: G:\mina document\Proggramering\Makefile.win [Build Error] [Miniräknare.o] Error 1 Jag vet inte hur jag ska fixa det! Kan någon hjälpa mig? ------------------------- Hjälp jorden med Granola, det är gratis och funkar på både Windows och Linux, och försämrar inte datorns prestandad! |
Kanye | 20:10 - 18:e Januari 2007 | Post #2 | |
Medlem Inlägg: 130 Skicka PM |
Kopiera koden och klipp den mellan CODE-taggarna, så kan vi hjälpa dig bättre! ------------------------- Motiverar? Senast redigerad 20:10 - 18:e Januari 2007 |
martin310 | 15:05 - 19:e Januari 2007 | Post #3 | |
Medlem Inlägg: 132 Skicka PM |
Del 1:
Del 2:
------------------------- Hjälp jorden med Granola, det är gratis och funkar på både Windows och Linux, och försämrar inte datorns prestandad! |
Independence | 15:39 - 19:e Januari 2007 | Post #4 | |
Administratör Inlägg: 1800 Skicka PM |
Vad är Del 2 för något? Hela programmet verkar ju finnas i Del 1? Jag testade att kompilera koden i Del 1 och jag gick inga fel eller varningar, och det verkar fungera som tänkt. Fick du något mer meddelande än bara "Error 1" ? ------------------------- Vi är riddarna som säger fiskbulle! Senast redigerad 15:42 - 19:e Januari 2007 |
Lajnold | 04:48 - 20:e Januari 2007 | Post #5 | |
Medlem Inlägg: 65 Skicka PM |
Jag har sett andra med samma problem då de använder Dev-C++. Prova skapa ett nytt projekt, och kompilera koden där. Det är vad jag har för mig brukar rekommenderas, då det inte brukar vara så lätt att få det att kompilera annars när det här problemet har uppstått (vilket förmodligen är någon bugg i Dev-C++ eller MinGW). Förutom det så har du inte inkluderat string. Det behövs kanske inte med MinGW och dess standardbibliotek, då string kanske inkluderas av iostream ändå, men "korrekt" är ändå att inkludera headerfilerna för allt man ska använda istället för att förutsätta att andra headerfiler gör det åt dig. ------------------------- Ingen signatur! Senast redigerad 04:49 - 20:e Januari 2007 |
Joule413 | 19:21 - 20:e Januari 2007 | Post #6 | |
Medlem Inlägg: 24 Skicka PM |
Har själv varit med om det här rätt många gånger även fast jag är rätt ny. Brukar inte vara något fel på koden, så jag brukar göra som Lajnold sade, att klippa ut allt och klistra in i ett nytt projekt. Då funkar det ------------------------- Ingen signatur! |
Sidor: 1
Forum huvudsida -> Programmering -> Build Error
Du får inte posta i den här tråden | Till toppen
Datum
2024-12-22 22:14
Vecka: 51
Besökare
Inloggade: 0
Gäster: 605
Medlemmar
Medlemmar: 53576
Forum
Senaste inlägget: HAHA MÄNNISKAN LEVER ÄN (13:45 - 18:e Januari 2019, av Hetzz)
Wiki
Senaste ändringen:
3D (rev: 1, tid: 09:40 - 13:e November 2015)
Chatt
#blinkenlights @ Libera.Chat
Gratis shellkonton för IRC, webbsidor mm.