Forum huvudsida -> Programmering -> c++ jämförelseoperatorer från utility
Sidor: 1
Omega | 21:04 - 9:e Januari 2007 | Post #1 | |
Medlem Inlägg: 42 ![]() Skicka PM |
Hej! Jag har problem att få de extra jämförelseoperatorerna man kan få genom att inkludera "utility" och lägga till "using namespace std::rel_ops" i filen med klassdefinitionen. Har skapat operatorerna "==" och "<" för klassen enligt den lärobok jag använder (c++ direkt). Dessa har jag testat, och de fungerar bra. Däremot fungerar inte operatorn "<=" vilken jag förväntat mig få på köpet. Jag använder g++ från Ubuntu. Har någon något eller några tips tar jag tacksamt emot dem. ------------------------- Fall omkull sju gånger och res dig upp åtta. |
madah | 21:21 - 10:e Januari 2007 | Post #2 | |
Medlem Inlägg: 28 ![]() Skicka PM |
Citat av Omega: ... Däremot fungerar inte operatorn "<=" vilken jag förväntat mig få på köpet. ... Operatorerna <= och även >= och != måste man nog skriva dit själv, de kommer inte med på köpet. Samma saker gäller för +, ++ och +=. |
Omega | 21:02 - 11:a Januari 2007 | Post #3 | |
Medlem Inlägg: 42 ![]() Skicka PM |
Jag fick det att fungera! Min < operator var defekt, och fungerade bara med vissa indata. Därför fungerade inte de gratis jämförelseoperatorerna. ------------------------- Fall omkull sju gånger och res dig upp åtta. |
Sidor: 1
Forum huvudsida -> Programmering -> c++ jämförelseoperatorer från utility
Du får inte posta i den här tråden | Till toppen
Datum
2025-03-15 08:03
Vecka: 11
Besökare
Inloggade: 0
Gäster: 605
Medlemmar
Medlemmar: 53576
Forum
Senaste inlägget: HAHA MÄNNISKAN LEVER ÄN (13:45 - 18:e Januari 2019, av Hetzz)
Wiki
Senaste ändringen:
3D (rev: 1, tid: 09:40 - 13:e November 2015)
Chatt
#blinkenlights @ Libera.Chat
Gratis shellkonton för IRC, webbsidor mm.