Forum: Brasilien

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> Brasilien

Sidor: 1

Till botten

nibbo 13:58 - 9:e Januari 2007 | Post #1
Administratör
Inlägg: 446


Skicka PM
Jag befinner mig, som vissa har kanske redan vet, i brasilien pa semester. Sjalvklart maste man skriva lite om det i sin fina blogg Smiley

Fran Landvette flog vi till Frankfurt och, under natten, darifran till San Paulo. Fran San Paulo flog vi raka vagen till Manaus. En inrikesresa som tar 4 timmar! Fran Manaus flygplats akte vi sedan en lang kombination av batar och bilar for att komma till en "lodge" i Amazonas.

Lodgen var en samling flytande hus dar man bodde och sen darifran begav sig ut i amazonas. Vi var pa piraia fiske, djungelpromenad, batturer och kaijman safari. Valdigt spannande. Blev biten av galna djungelbi och en kaijman kissade pa mig Smiley

Efter nagra dagar i djungeln tog vi oss med flyg till Rio de Janeiro. Badade pa Copacabana och gick lite rundor i stan. I Rio stannade vi i nagra dagar, haftigaste staden jag varit i.

Nu befinner jag mig i en liten ort 16 mil ifran Rio, en badort med mycket strander och annat som hor till. Jag har brant mig ordantligt sa jag spenderar ganska lite tid pa stranden, men imorgon ska jag nog bada.

Jag kommer troligtvis vara hemma pa sondag kvall.

/nibbo

-------------------------
Ja! Det är en ,,KTA pungsvansknapp på min avatar!



Independence 14:33 - 9:e Januari 2007 | Post #2
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Wow, det där låter som ett riktigt äventyr! Själv har jag inte direkt varit i någon större samling jungel, bara lite i thailand men jag tror inte det är samma sak riktigt Smiley
Hoppas du har fortsatt trevligt resten av din resa!

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





ozamosi 17:33 - 9:e Januari 2007 | Post #3
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Jag har varit i grekland - det räknas inte som djungel, va? Smiley

-------------------------
Ljusblå



Kanye 19:20 - 9:e Januari 2007 | Post #4
Medlem
Inlägg: 130


Skicka PM
Låter asroligt det där Nibbo! Vad är en "kaijman" - och varför kissade den på dig för? Smiley

-------------------------
Motiverar?



Hetzz 10:27 - 10:e Januari 2007 | Post #5
Medlem
Inlägg: 516


Skicka PM
med kaijman menas troligen kajman, vilket är ett kräldjur som är nära besläktat med krokodiler.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Alligator


Verkar som en riktigt trevlig resa Smiley sydamerika bjuder på mycket intressant miljö kan jag tänka mig Smiley

-------------------------





nibbo 07:35 - 15:e Januari 2007 | Post #6
Administratör
Inlägg: 446


Skicka PM
Kom hem igår. Vad fan har ni gjort med sverige medans jag var iväg? Det är ju SVINKALLT!!! Jag kommer dö på vägen till skolan idag ju!

-------------------------
Ja! Det är en ,,KTA pungsvansknapp på min avatar!



Kanye 15:44 - 15:e Januari 2007 | Post #7
Medlem
Inlägg: 130


Skicka PM
    Citat av nibbo:
Kom hem igår. Vad fan har ni gjort med sverige medans jag var iväg? Det är ju SVINKALLT!!! Jag kommer dö på vägen till skolan idag ju!

Independence fel, som skyller på Ozamosi! Smiley En gremlin åt upp värme-koden ;(

-------------------------
Motiverar?



Sidor: 1

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> Brasilien
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen