Forum: Ett nytt hemma, hamster och hänt i veckan

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> Ett nytt hemma, hamster och hänt i veckan

Sidor: 1

Till botten

LadyFrost 23:25 - 3:e Januari 2007 | Post #1
Medlem
Inlägg: 300


Skicka PM

Vi börjar logiskt nog från slutet av titeln, eftersom den har relation till första delen av det hela. :) Hänt i veckan har nyårsafton - en mysig samvaro med en hög nördar, god mat och inte fullt så gott bubbelvin. Dessutom sågs Cars och Snakes On A Plane. Den sistnämnda krävde sin mängd cinzano för att vara bra… Sammanfattning av nyåret får fem stjärnor av fem möjliga - fram för fler sådana nyårsaftonar!

På nyårsafton passade jag också på att krama min sithka och installera gNewSense. Det är alltså gNewSense som är mitt nya hemma! gNewSense är baserat på ubuntu, men de har slängt ut restricted-förrådet helt så disten är (nästan) så fri den kan bli. Jag tycker om filosofin, och allt fungerar sådär smidigt som det aldrig gör i debian (som jag annars älskar). Tyvärr har jag inte fått liv i f-spot, vilket drar ner glädjen en smula.

Sithka fick följa med mig hem och jag sitter vid honom i skrivande stund. Han spelar Death Cab for Cutie - I Will Follow You Into The Dark och är precis sådär söt som en sithka ska vara :)

Nu kommer vi till mittendelen av rubriken för dagens inlägg: HAMSTER! Det verkar som att min uppfödare har en dräktig hamsterhona, så om lite mer än en vecka kan det mycket väl anlända en liten Sid till världen! Jag längtar mig halvt knasig…

Dagens musiktips:
Death Cab for Cutie - I Will Follow You Into The Dark
Postal Service - Recycled Air
Postal Service - Be Still My Heart

Dream a little dream of me



-------------------------
Frihetskämpe



Kanye 05:47 - 4:e Januari 2007 | Post #2
Medlem
Inlägg: 130


Skicka PM
Jag vill ha en ham(p)ster!

-------------------------
Motiverar?



Sidor: 1

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> Ett nytt hemma, hamster och hänt i veckan
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen