Forum huvudsida -> Programmering -> SDL bug!
Sidor: 1
lord_slampa | 02:53 - 1:a Januari 2007 | Post #1 | |
Medlem Inlägg: 46 Skicka PM |
hej, jag har ett problem här va. min kod, den fungerar inte riktigt som jag vill! ni får hela och se för er själva men det är när jag lägger till: SDL_Flip(screen); som skiten buggar sig!
------------------------- DirectX + Win32 Api For the win! |
Independence | 04:26 - 1:a Januari 2007 | Post #2 | |
Administratör Inlägg: 1800 Skicka PM |
Vad är det som buggar sig när du kör flip? Det kan väl inte direkt funka utan flip, då flip är det som får bilden att faktiskt visa sig. ------------------------- Vi är riddarna som säger fiskbulle! |
lord_slampa | 04:27 - 1:a Januari 2007 | Post #3 | |
Medlem Inlägg: 46 Skicka PM |
ja men grejen är den att visual studio buggar sig! och bara i det projektet! inte anars! hel cp! det kommer upp ett fel medelande där det står "x0000000" o massa skit sedan fins det en knapp som det står Break och en annan där det står continu! prova koden själv eller nått! ------------------------- DirectX + Win32 Api For the win! Senast redigerad 04:28 - 1:a Januari 2007 |
Independence | 07:15 - 1:a Januari 2007 | Post #4 | |
Administratör Inlägg: 1800 Skicka PM |
Jag googlade komentarerna i koden på de bitarna som du uppenbarligen kopierat från någon annan på nätet, och det visade sig att du misslyckats med att copy-paste:a koden till apply_surface. Du ska ha med denna rad sist i funktionen:
------------------------- Vi är riddarna som säger fiskbulle! |
Kanye | 18:57 - 1:a Januari 2007 | Post #5 | |
Medlem Inlägg: 130 Skicka PM |
LOL, egd ------------------------- Motiverar? |
lord_slampa | 19:34 - 1:a Januari 2007 | Post #6 | |
Medlem Inlägg: 46 Skicka PM |
tyvär så är det inte rätt. jag har redan försökt med det. ------------------------- DirectX + Win32 Api For the win! |
Independence | 19:35 - 1:a Januari 2007 | Post #7 | |
Administratör Inlägg: 1800 Skicka PM |
Då är det nog någon inställning i kompilator/länkare eller motsvarande. Ser inte ut som något mer är fel med koden. ------------------------- Vi är riddarna som säger fiskbulle! |
lord_slampa | 19:36 - 1:a Januari 2007 | Post #8 | |
Medlem Inlägg: 46 Skicka PM |
exakt! och jag vet inte vad skall titta alla min LIB filer osv. ------------------------- DirectX + Win32 Api For the win! |
Kanye | 19:47 - 1:a Januari 2007 | Post #9 | |
Medlem Inlägg: 130 Skicka PM |
Ett tips vore om du kollade så att du inte har på 'console' och 'SDL' inställningar? ------------------------- Motiverar? |
lord_slampa | 19:48 - 1:a Januari 2007 | Post #10 | |
Medlem Inlägg: 46 Skicka PM |
hur menar du console? om du menar win32 console app så nej jag kör i win32 window eller vad det heter. ------------------------- DirectX + Win32 Api For the win! |
Kanye | 19:49 - 1:a Januari 2007 | Post #11 | |
Medlem Inlägg: 130 Skicka PM |
,,r faktiskt inte hemma i Visual Studio, så jag kan inte svara på det men då jag använde det till SDL så minns jag att någon sa att jag skulle använda SDL-inställningar. Tänkte också påminna dig om att du kan byta till Dev-C++, mycket bättre! ------------------------- Motiverar? |
lord_slampa | 19:50 - 1:a Januari 2007 | Post #12 | |
Medlem Inlägg: 46 Skicka PM |
mjo.. skumt nog så ser jag faktiskt inte ett enda fel i hela koden! men bara det att tar jag bort just SDL_Flip så fungerar det! ------------------------- DirectX + Win32 Api For the win! |
Kanye | 19:56 - 1:a Januari 2007 | Post #13 | |
Medlem Inlägg: 130 Skicka PM |
if(mellan slaget här?)(SDL_Flip Mellanslaget kanske emellan if(SDL_flip) ? Kan ju vara så petigt det där.. ------------------------- Motiverar? Senast redigerad 19:57 - 1:a Januari 2007 |
lord_slampa | 19:59 - 1:a Januari 2007 | Post #14 | |
Medlem Inlägg: 46 Skicka PM |
nepp fungerade inte. skriver om min kod just nu. och skall göra min egen bild laddare, eller försöka iaf. då kanske någon möjligtvis kan förklara det dära void apply_surface( int x, int y, SDL_Surface* source, SDL_Surface* destination ) { //Make a temporary rectangle to hold the offsets SDL_Rect offset; //Give the offsets to the rectangle offset.x = x; offset.y = y; //Blit the surface } ------------------------- DirectX + Win32 Api For the win! |
Independence | 20:05 - 1:a Januari 2007 | Post #15 | |
Administratör Inlägg: 1800 Skicka PM |
Nu glömde du sista raden igen, det är den som gör själva förflyttningen till den nya ytan, utan den raden är funktionen helt meningslös ------------------------- Vi är riddarna som säger fiskbulle! |
lord_slampa | 20:06 - 1:a Januari 2007 | Post #16 | |
Medlem Inlägg: 46 Skicka PM |
förlåt pojekn min, men alltså blit koden, är ungifär som en uppdatering. den titar efter den laddade bilden och laddar upp den! och offset är hur stor bilden skall vara? har jag fått allt rätt eller fel? ------------------------- DirectX + Win32 Api For the win! |
Sidor: 1
Forum huvudsida -> Programmering -> SDL bug!
Du får inte posta i den här tråden | Till toppen
Datum
2024-05-03 03:04
Vecka: 18
Besökare
Inloggade: 0
Gäster: 605
Medlemmar
Medlemmar: 53576
Forum
Senaste inlägget: HAHA MÄNNISKAN LEVER ÄN (13:45 - 18:e Januari 2019, av Hetzz)
Wiki
Senaste ändringen:
3D (rev: 1, tid: 09:40 - 13:e November 2015)
Chatt
#blinkenlights @ Libera.Chat
Gratis shellkonton för IRC, webbsidor mm.