Forum: Enya vs Prodigy - Sail my

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> Enya vs Prodigy - Sail my

Sidor: 1

Till botten

Kanye 02:41 - 30:e December 2006 | Post #1
Medlem
Inlägg: 130


Skicka PM
Sail my bitch away är min mashup-mix av prodigy mot enya. Det är en trance låt, och är väldigt små gullig och basig. Kommer ladda upp den här inom kort, för dem som vill kika. Gärna feed-back på den också tack!

Enya vs. Prodigy - Sail my bitch away (Kanye Mashup)
Ladda ner..

Patrik Lundgren - 3 Doors Down - Here without you
Ladda ner..
(Notera att filen är ytterst stor, och är i .wav format! Men det är väl värt det, det lovar jag!)

-------------------------
Motiverar?

Senast redigerad 12:32 - 30:e December 2006


ozamosi 09:18 - 30:e December 2006 | Post #2
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Ush! Det där var en fulständigt ubervidrig upplevelse!

Och inte pga musiken, utan pga den där nerladdningslänken. Tog ju längre tid att lista ut vad de ville att man skulle göra för att få filen än det tog att faktiskt lyssna på den. Undrar vad i deras Rapidshare som är Rapid. Smiley Här är en riktig länk: http://flukkost.nu/enya_vs_prodigy_-_sail_my_bitch_away__kanye_mashuo_.mp3

Angående musiken: riktigt bra! Framförallt prodigys trumkomp funkar grymt bra ihop med enya. Det "knarrande" ljudet från prodigy, däremot, tycker jag är lite i vägen, men det är troligen Jobbigt att bli av med.

-------------------------
Ljusblå

Senast redigerad 09:22 - 30:e December 2006


Kanye 10:04 - 30:e December 2006 | Post #3
Medlem
Inlägg: 130


Skicka PM
    Citat av ozamosi:
Ush! Det där var en fulständigt ubervidrig upplevelse!

Och inte pga musiken, utan pga den där nerladdningslänken. Tog ju längre tid att lista ut vad de ville att man skulle göra för att få filen än det tog att faktiskt lyssna på den. Undrar vad i deras Rapidshare som är Rapid. Smiley Här är en riktig länk: http://flukkost.nu/enya_vs_prodigy_-_sail_my_bitch_away__kanye_mashuo_.mp3

Angående musiken: riktigt bra! Framförallt prodigys trumkomp funkar grymt bra ihop med enya. Det "knarrande" ljudet från prodigy, däremot, tycker jag är lite i vägen, men det är troligen Jobbigt att bli av med.

Haha ja det är rätt segt, men då är ju också mina filer ganska stora för att vara mp3. Måste skaffa mig en bättre kompressare alltså, haha. Min inspelade låt med patrik väger runt 40 MB O_o.

Tack för att du hostade den på din finska dator(?) Eikel-nånting! Vi bockar. Och stort tack för den där underbara kritiken, jag har precis börjar "producerat och skapat" musik! Min stora passion.. Skall lägga upp den andra låten så fort jag fixa till så att den inte är den "råa" versionen (.wav) och istället .mp3!

-------------------------
Motiverar?



ozamosi 11:17 - 30:e December 2006 | Post #4
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Datorn är svensk, och står ca 2 meter bakom mig (Linköping) - jag råkar bara ha finska musikgrupper som namngivningstema. I det här fallet är det Eläkeläiset, en finsk humppa-grupp.

För att skapa mp3-filer är lame oslagbart. Det kan vara lite knepigt att använda, men det finns många som lagt upp sina egna "ultimata" konfigurationer, tillsammans med beskrivningar av hur man gör för att konfigurera, om man googlar.

-------------------------
Ljusblå



Kanye 12:27 - 30:e December 2006 | Post #5
Medlem
Inlägg: 130


Skicka PM
Okej, och då är det bra ljud osv.?

-------------------------
Motiverar?



ozamosi 13:38 - 30:e December 2006 | Post #6
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Du kan såklart ställa in hur bra ljud du vill ha. Av alla mp3-encoders är lame dock den som ger bäst ljud på minst utrymme, eftersom lame är intelligentast med vilka frekvenser som skalas bort (örat kan inte höra alla frekvenser, men det är inte jättelätt att säga exakt vilka man kan höra). 256-320 kB/s VBR brukar anses vara ungefär CD-kvalitet.

-------------------------
Ljusblå



Kanye 14:18 - 30:e December 2006 | Post #7
Medlem
Inlägg: 130


Skicka PM
Men jag har hittat ett program som kallas dbPowerAMP som allt är förinställt med jättebra kvalité på ungefär 320 KBps. Och ger en 2,24 MB stor låt! Ska slänga upp den nu Smiley

-------------------------
Motiverar?



ozamosi 15:10 - 30:e December 2006 | Post #8
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
dbPowerAMP använder också lame Smiley

-------------------------
Ljusblå



Kanye 19:53 - 1:a Januari 2007 | Post #9
Medlem
Inlägg: 130


Skicka PM
    Citat av ozamosi:
dbPowerAMP använder också lame Smiley

Det gör det? Hm, det blir riktigt bra kvalité av det också!

-------------------------
Motiverar?



Sidor: 1

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> Enya vs Prodigy - Sail my
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen