Forum: Quake 4, gudomligt!

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> Quake 4, gudomligt!

Sidor: 1

Till botten

Kanye 21:53 - 26:e December 2006 | Post #1
Medlem
Inlägg: 130


Skicka PM
Quake 4.. Jag har längtat så mycket till uppföljaren, med hela "human vs. strogg"-kampen! Och sådan läcker grafik så man blir bländad!

Man är då Kane, "legitimerad bad-ass" som är en gröngöling bland dem andra i Rhino Squad. I Quake 2 så spelar man ju gubben som förstör hela försvarssystemet på planeten Strogg (och inte nog med det så dödar han också bossen, Macron.) Nu har människorna övertaget och genast inleder man anfallet mot Stroggs planet.

Introt börjar med att man ser massa döda kroppar flyger runt i rymden, och senare får man se hela rymdarmadan inleda anfallet. Rhino Squad har som i uppdrag att döda allt i sin väg och förstöra all luftförsvar på planeten, Kane spelar huvudrollen i detta. När Kane väl flyger in mot planeten så blir dem träffad av två missiler och störtar, du vaknar upp bland förstörelse och döda soldater. Ditt första uppdrag är att lokalisera truppen du kom med till planeten, och så börjar historien om Kane..

Detta spel är nog det bästa jag spelat, för det är så mycket att hålla på med samtidigt; döda stroggs, hålla dina kamrater vid liv, klara uppdrag och icke slösa ammunitionen i onödan (fast Gauntle MP har oändligt med skott!) Allt detta på samma gång, och grafiken gör det inte heller så dåligt tillsammans med storyn!


8/10 - motiverar: Jag gillade verkligen inte att du dog så snabbt och att det är så otroligt krävande!




-------------------------
Motiverar?



Independence 21:59 - 26:e December 2006 | Post #2
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Hmm, jag testade Quake 4 en del faktiskt, gick tom att köra på Linux vill jag minnas Smiley
Dock var det störande att ammunitionen tog slut, även om man snålade. Och så vart man så nedras rädd hela tiden, hehe Smiley
Vissa lite konstiga äckliga saker också, bland annat ett typ gigantiskt hjärta som hänge i luften och pumpade blod i någon strogg-fabrik som man kunde ge elektriska stötar så det lät äckligt och sprutade äckliga saker osv. Förstod inte riktigt poängen där Smiley Sedan fick man ju benen kapade när man låg på något rullband, och ersatta av cyborg-implantat utan bedövning och hela kittet. Kanska äckligt som sagt, speciellt om man har snygg grafik påslaget Smiley

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





Kanye 22:05 - 26:e December 2006 | Post #3
Medlem
Inlägg: 130


Skicka PM
    Citat av Independence:
Sedan fick man ju benen kapade när man låg på något rullband, och ersatta av cyborg-implantat utan bedövning och hela kittet. Kanska äckligt som sagt, speciellt om man har snygg grafik påslaget


Tur för mig som inte har hunnit dit då Smiley Jag kör på low quality för jag vill inte ha något som helst problem när jag spelar, ska försöka köra på "medium" snart. Tror jag kommit till hangaren osv.

-------------------------
Motiverar?



Nissebosselasse 22:14 - 26:e December 2006 | Post #4
Medlem
Inlägg: 490


Skicka PM
Jag laddade faktiskt ner demot innan idag och körde lite, men jag blev inte så där värst imponerad (av storyn), och då tyckte jag ändå Quake 2 hade en häftig atmosfär.

-------------------------
http://pushingcows.se
Gula Nallen



Kanye 22:17 - 26:e December 2006 | Post #5
Medlem
Inlägg: 130


Skicka PM
    Citat av Nissebosselasse:
Jag laddade faktiskt ner demot innan idag och körde lite, men jag blev inte så där värst imponerad (av storyn), och då tyckte jag ändå Quake 2 hade en häftig atmosfär.

"Smaken är som baken, delad, men den går ihop igen!"
Q2 hade en väldigt bra story, kanske bättre än den här, men den var lite overklig just där en man kämpade genom hela strogg-försvaret! Lustigt nog så klarar inte flera tusentals soldat nu i Q4 ^^

-------------------------
Motiverar?



Nissebosselasse 22:21 - 26:e December 2006 | Post #6
Medlem
Inlägg: 490


Skicka PM
    Citat av Kanye:
    Citat av Nissebosselasse:
Jag laddade faktiskt ner demot innan idag och körde lite, men jag blev inte så där värst imponerad (av storyn), och då tyckte jag ändå Quake 2 hade en häftig atmosfär.

"Smaken är som baken, delad, men den går ihop igen!"
Q2 hade en väldigt bra story, kanske bättre än den här, men den var lite overklig just där en man kämpade genom hela strogg-försvaret! Lustigt nog så klarar inte flera tusentals soldat nu i Q4 ^^


Hehe, jo det är lite konstigt att det alltid är de ensamma männen som klarar biffen. Det finns kanske en enorm frustration hos medelålders-, singelmän som kommer till sin fulla rätt på en främmande planet med en picka i handen...

...eller så är det bara ett datorspel... Smiley

EDIT:
jag tänkte på en annan sak faktiskt innan idag: har ni tänkt på hur lite id Software har ändrat sina historier sedan första DOOM? Okej, Quake 3 införde en annorlunda singleplayer-grej (som förvisso var ett direkt plagiat på Unreal Tournament), men i övrigt har det ju varit samma gamla. Men folk kanske har överseende med det, med tanke på hur imponerande grafiskt sett deras spel alltid har varit?

-------------------------
http://pushingcows.se
Gula Nallen

Senast redigerad 22:27 - 26:e December 2006


Kanye 22:27 - 26:e December 2006 | Post #7
Medlem
Inlägg: 130


Skicka PM
    Citat av Nissebosselasse:
    Citat av Kanye:
    Citat av Nissebosselasse:
Jag laddade faktiskt ner demot innan idag och körde lite, men jag blev inte så där värst imponerad (av storyn), och då tyckte jag ändå Quake 2 hade en häftig atmosfär.

"Smaken är som baken, delad, men den går ihop igen!"
Q2 hade en väldigt bra story, kanske bättre än den här, men den var lite overklig just där en man kämpade genom hela strogg-försvaret! Lustigt nog så klarar inte flera tusentals soldat nu i Q4 ^^


Hehe, jo det är lite konstigt att det alltid är de ensamma männen som klarar biffen. Det finns kanske en enorm frustration hos medelålders-, singelmän som kommer till sin fulla rätt på en främmande planet med en picka i handen...

...eller så är det bara ett datorspel... Smiley

Haha låt oss hoppas att det bara är ett datorspel. Och typiskt datorspel för alla sådana här "militär-pojkar" ska alltid bevisa hur stor penis dom har genom att slänga ur sig dem mest fräka film replikerna i farliga situationer.

Tror en medic sa såhär "Bring bastard!" och "Let god sort em' out!" vilket är taget från musik & film! Smiley

-------------------------
Motiverar?



zipy 23:23 - 26:e December 2006 | Post #8
Medlem
Inlägg: 26


Skicka PM
Vicken är mer läskigast?
Doom 3 eller Quake 4?


-------------------------
Ingen signatur!



Kanye 00:39 - 27:e December 2006 | Post #9
Medlem
Inlägg: 130


Skicka PM
    Citat av zipy:
Vicken är mer läskigast?
Doom 3 eller Quake 4?

Jag vet inte eftersom jag inte har spelat Doom 3 någonting. Vad handlar spelet om egentligen? Smiley

-------------------------
Motiverar?



Kanye 04:49 - 27:e December 2006 | Post #10
Medlem
Inlägg: 130


Skicka PM
Citat av Nissebosselasse:
jag tänkte på en annan sak faktiskt innan idag: har ni tänkt på hur lite id Software har ändrat sina historier sedan första DOOM? Okej, Quake 3 införde en annorlunda singleplayer-grej (som förvisso var ett direkt plagiat på Unreal Tournament), men i övrigt har det ju varit samma gamla. Men folk kanske har överseende med det, med tanke på hur imponerande grafiskt sett deras spel alltid har varit?

Nja, det var väl inte direkt 'plagiat' (och då pratar jag om multiplayer-läget)? Har för mig att Quake 3 inte har något singleplayer-läge heller.. Dels p.g.a grafiken, men kanske också för att deras dominans på marknaden är så stor att det blir en otrolig 'hype' runt spelet. Sen tävlas det mycket i Q3/Q4/Doom osv.

Förövrigt har jag suttit och spelat ända fram tills nu, ungefär 5 timmar. Har redan blivit 'stroggifierad', kört en robot som har två ben med machineguns och raketer, och nu är det full reträtt!

-------------------------
Motiverar?



Nissebosselasse 10:26 - 27:e December 2006 | Post #11
Medlem
Inlägg: 490


Skicka PM
    Citat av Kanye:
Citat av Nissebosselasse:
jag tänkte på en annan sak faktiskt innan idag: har ni tänkt på hur lite id Software har ändrat sina historier sedan första DOOM? Okej, Quake 3 införde en annorlunda singleplayer-grej (som förvisso var ett direkt plagiat på Unreal Tournament), men i övrigt har det ju varit samma gamla. Men folk kanske har överseende med det, med tanke på hur imponerande grafiskt sett deras spel alltid har varit?

Nja, det var väl inte direkt 'plagiat' (och då pratar jag om multiplayer-läget)? Har för mig att Quake 3 inte har något singleplayer-läge heller.. Dels p.g.a grafiken, men kanske också för att deras dominans på marknaden är så stor att det blir en otrolig 'hype' runt spelet. Sen tävlas det mycket i Q3/Q4/Doom osv.


Singelplayerläget i Quake 3 var att du skulle kämpa mot andra botar, precis som om det vore ett multiplayerspel (den sista bossen var Xaero), så visst finns det.

-------------------------
http://pushingcows.se
Gula Nallen



Kanye 17:11 - 27:e December 2006 | Post #12
Medlem
Inlägg: 130


Skicka PM
    Citat av Nissebosselasse:
    Citat av Kanye:
Citat av Nissebosselasse:
jag tänkte på en annan sak faktiskt innan idag: har ni tänkt på hur lite id Software har ändrat sina historier sedan första DOOM? Okej, Quake 3 införde en annorlunda singleplayer-grej (som förvisso var ett direkt plagiat på Unreal Tournament), men i övrigt har det ju varit samma gamla. Men folk kanske har överseende med det, med tanke på hur imponerande grafiskt sett deras spel alltid har varit?

Nja, det var väl inte direkt 'plagiat' (och då pratar jag om multiplayer-läget)? Har för mig att Quake 3 inte har något singleplayer-läge heller.. Dels p.g.a grafiken, men kanske också för att deras dominans på marknaden är så stor att det blir en otrolig 'hype' runt spelet. Sen tävlas det mycket i Q3/Q4/Doom osv.


Singelplayerläget i Quake 3 var att du skulle kämpa mot andra botar, precis som om det vore ett multiplayerspel (den sista bossen var Xaero), så visst finns det.

Ja precis, förlåt, men jag såg väl det som DM-läge eller något. Hehe, spelar du Q3 själv?

-------------------------
Motiverar?



Hetzz 20:27 - 27:e December 2006 | Post #13
Medlem
Inlägg: 516


Skicka PM
Håller med om att Q3 känns läskigt likt UT i gameplay, dock slog det och blev populärare. Dock anser jag själv att UT är roligare, speciellt de nyaste Smiley

Var det inte snack om att MP-delen av Q4 skulle vara i stuk med Q3 och SP-delen i stuk med Q2? Har inte testat Q4 i mp så jag kan inte svara på om det verkligen blev så.

-------------------------





Kanye 23:46 - 27:e December 2006 | Post #14
Medlem
Inlägg: 130


Skicka PM
    Citat av Hetzz:
Håller med om att Q3 känns läskigt likt UT i gameplay, dock slog det och blev populärare. Dock anser jag själv att UT är roligare, speciellt de nyaste Smiley

Var det inte snack om att MP-delen av Q4 skulle vara i stuk med Q3 och SP-delen i stuk med Q2? Har inte testat Q4 i mp så jag kan inte svara på om det verkligen blev så.

Håller också med om att UT2004 är roligare än Q3.. Lite fordon osv!

Det är den också, har inte heller testat det men har sett när folk spelat det!

-------------------------
Motiverar?



Sidor: 1

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> Quake 4, gudomligt!
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen