Forum: Chansen finns (men r frsvinnande liten)

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> Chansen finns (men r frsvinnande liten)

Sidor: 1

Till botten

ozamosi 20:02 - 16:e December 2006 | Post #1
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM

Varning: Posten nedan skrevs under svr tentangest

Titeln p den hr posten r ven titeln p en lt av 50 Hertz. Lten innehller frasen “jag har legat med halva Sverige nu”. Att skryta med att man har legat med stora delar av sveriges - eller kanske till och med vrldens - befolkning r frvisso inget unikt. Svensk Pop har t ex gjort lten Jag ska ligga med hela vrlden. Nr man fller kommentarer likt ovastende tror jag inte riktigt man har frsttt exakt vad det innebr.

Fr det frsta mste man ha ganska lga krav. I det sista fallet - hela vrlden - handlar det som sagt om att man ska ligga med samtliga mnniskor i vrlden. Alla. Oavsett kn, lder, handikapp, knssjukdommar eller ngot annat. 50 Hertz kan skippa hlften av alla svenskar - frgan r om det innebr att man skippar den hlft som r av det knet man inte tnder p, eller om man ska byta ut de som r pensionerade, inte byxmyndiga och/eller rent ut sagt fula mot de av “fel” kn.

Vidare har vi problemet med att f hlften av Sveriges befolkning att vilja ligga med den hr personen. Att f mnga intresserade r nog inget problem: r det ngonting jag har lrt mig av internet r det att om en ide r tillrckligt dum s kommer folk att kpad den - eller vad sgs om The Million Dollar Homepage, One Red Paperclip, eller de som frsrjer sig som t ex arkitekter i dataspel som Second Life? Dock r jag tveksam till om det skulle generera tillrckligt mycket intresse - en tiondel av sveriges befolkning, visst, men inte hlften.

Ett annat problem r transport. Det finns vldigt mnga mnniskor i sverige (fr att inte tala om vrlden) som bor p vldigt mnga platser. Vi ignorerar allt vi diskuterat tidigare, och antar att alla amerikanska filmer har rtt - alla mnniskor i Sverige r skitsnygga, villiga blondiner (och att personen som genomfr experimentet r intresserad av just det) - s vi kan vlja fritt, och behver ta oss fram och tillbaka ver Sveriges 449 964 km (eller hlften, om vi r effektiva) tillrckligt mnga gnger. I Sverige bor det 21,9 invnare/km, men sjlvklart r de inte jmt distribuerade: vi vet alla att norrlands befolkning r frsumbar, och att folk str staplade p varandra dels i Stockholm, och dels i Skne, vilket r frdelaktigt fr det hr projektet. Om vi vljer att koncentrera vrt skande efter bara titta p Gtaland och Uppland har vi ungefr 5,66 miljoner mnniskor, och 57 invnare/km - med andra ord br det g mycket enklare nu. Av dem kan vi skippa en miljon och nd uppn vrt ml - 4,5 miljoner mnniskor. En plan skulle kunna vara att frska f folk att g till en regional lokal, s att vi slipper frflytta oss sjlva, men med tanke p att kyrkovalet endast lockade 12% av de rstberttigare, och europaparlamentsvalet endast lockade 37% av de rstberttigande, knns det osannolikt att ett snt hr projekt skulle kunna f s mnga att aktivera sig tillrckligt mycket. Jag tror hembesk r ett mste. Det r nu den dr extra miljonen mnniskor r anvndbar, eftersom vi kan skippa att ka in i de djupaste smlandsskogarna. Exakt hur mnga hembesk som kommer krvas, hur lng resvg det skulle bli och liknande, r inte ngot jag kommer rkna ut. Jag njer mig med att sga “lng tid”.

Om vi antar att resorna mellan de olika husen faktiskt inte tar ngon tid alls, s har vi fortfarande ngonting som tar tid: sjlva samlagen. Enligt Sexguiden gr det inte att ta fram ett riktigt svar, men det r “fr det mesta ver p ca 4-5 minuter, exklusive frspel”. Vi har brttom. P fyra minuter lyckas vi ragga upp en person, hamna i sngen, genomfra frspel, samlag, urskta sig med att det r en tidig dag imorgon, sticka, leta rtt p en ny person, fr att sedan brja om. Det rekomenderas att man ska sova 8 timmar per natt, men lt oss anta att vi klarar oss med 4 under den hr tiden. (((4 500 000 * 4) / 60) + ((4 500 000 * 4) / 60 / 24) * 4))/ 24 / 365 = 39,95. Det tar allts 40 r att ligga med halva sverige. Det r inte omjligt, och inte helt ovanligt, att ha sex innan man r byxmyndig, men jag r tveksam till att ngon s ung skulle ha ett s pass metodiskt tillvgagngsstt, och den beslutsamheten, som krvs. Jag tror faktiskt att det r nra p ndvndigt att vara myndig fr att inte bli utsatt fr sociala myndigheter, fr att man ska ha kunnat skaffa sig krkort fr transport, och s vidare. Och vi har som sagt bortsett frn restid i de hr 40 ren. Allts: alla som hvdar att ngon under 58 r har legat med halva Sverige ljuger. Storslagna planer p att ligga med hela vrlden r s skrattretande att det inte ens r att vervga.

Utan att knna till ldern p den i 50 Hertz som pstr sig ha legat med halva Sverige kan jag allts hvda att chansen att personen talar sanning finns, men den r frsinnande liten.



-------------------------
Ljusblå



Independence 20:26 - 16:e December 2006 | Post #2
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
UTF-tras... jobbar på en lösning Smiley

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





nibbo 00:49 - 17:e December 2006 | Post #3
Administratör
Inlägg: 446


Skicka PM
Du gjorde verkligen allt för att inte behöva plugga va?

Roligt skriven text iaf! Smiley

-------------------------
Ja! Det är en ,,KTA pungsvansknapp på min avatar!



ozamosi 02:29 - 17:e December 2006 | Post #4
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Kan passa på att länka till http://flukkost.nu/blog/2006/12/16/chansen-finns-men-ar-forsvinnande-liten/ ifall någon faktiskt Vill läsa det här dravlet, men inte orkar med utf-traset.

-------------------------
Ljusblå



HärJ 13:03 - 17:e December 2006 | Post #5
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
Mycket intressant.
Har aldrig tänk på det så förut....

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



Sidor: 1

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> Chansen finns (men r frsvinnande liten)
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen