Forum: öppna port 80 med netgear wireless ADSL Firewall Router DG834G

Forum huvudsida -> Övrigt -> öppna port 80 med netgear wireless ADSL Firewall Router DG834G

Sidor: 1

Till botten

Mowgla 16:11 - 6:e December 2006 | Post #1
Medlem
Inlägg: 12


Skicka PM
Vet ej om det är här man ska skriva detta men i alla fall jag håller på lägga upp en egen webserver där jag ska lägga upp alla mina hemsidor och när jag ska gå in på sidan så kommer det en ruta upp med att jag ska logga in på routern och jag misstänker på att det är för att inte port 80 är öppen så då undrar jag om nån vet hur man öppnar 80 porten på en netgear wireless ADSL Firewall Router DG834G.

Hoppas på svar Smiley...

-------------------------
Hej alla programmerare är nybörjare här men försöker komma igång..



ozamosi 19:46 - 6:e December 2006 | Post #2
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Som på alla andra, troligen: leta upp port forwarding, och forwarda port 80 till rätt dator.

Dock brukar sånna routrar vara lite småtrasiga (eller smarta, beroende på vad man vill) genom att inte forwarda inifrån, utan bara utifrån, så du kommer nog alltid få inloggningsskärmen till routern när du sitter på ditt eget nätverk. Detta problem avhjälps enklast genom att ändra på filen hosts på din dator som i *nixsystem återfinns som /etc/hosts, och i windowssystem ligger i system eller system32 eller något sådant. Skriv dit
[ipnummer till servern] [ur]l
dvs t ex
192.168.1.2 minserver.se

När du gjort det här bör din dator visa rätt alltid. Det påverkar ingen annan. Fråga någon kompis som sitter utanför ditt nätverk om han/hon kan se sidan också så får du reda på om du syns utåt också.

-------------------------
Ljusblå



Mowgla 07:35 - 7:e December 2006 | Post #3
Medlem
Inlägg: 12


Skicka PM
men då har jag bara ett problem och det är det att mitt ip nummer på datorn byter hela tiden så om jag skriver in ip nummret på datorn så byter den ip nummret ändå eller?..

-------------------------
Hej alla programmerare är nybörjare här men försöker komma igång..



Sidor: 1

Forum huvudsida -> Övrigt -> öppna port 80 med netgear wireless ADSL Firewall Router DG834G
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen