Forum: Mitt tredje hem

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> Mitt tredje hem

Sidor: 1

Till botten

HärJ 22:00 - 5:e November 2006 | Post #1
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
Nu har jag hittat mitt tredje hem. Många kommer nog nu tänka att jag menar Regementet@Enköping. Då har ni ett halvt rätt.
Det är nämligen så att jag har börjat min utbildning som ISDA och befinner mig i ett hus med gratis kaffe och datorer.

tänkte visa hur en dag ser ut:
8.00 Uppställning och lektion börjar
Lektion samt Fikapaus(tidigt förmiddagskaffe, förmiddagskaffe och sent förmiddagskaffe)
11.30 Lunch
Lektion samt Fikapaus(tidigt eftermiddagskaffe, eftermiddagskaffe och sent eftermiddagskaffe)
16.30 Middag
Lektion samt Fikapaus(tidigt kvällskaffe, kvällskaffe och sent kvällskaffe) Detta pass finns bara tis- och torsdagar
21.00 Kvällsmål/HVO

ja jag dricker en hel del kaffe, och blir utbildad nörd. När jag kommer här ifrån kommer jag ha pansarmage och militär nördutbildning.
Försvaret är sig likt. De använder en televäxel från 80-talet som nav i systemet. Verkar dock som att det inte är det enda systemet som finns, vilket också är typiskt försvaret. Vårt system är windowsbaserat men det finns även linuxbaserade system.
"Helst skulle vi ju vilja se källkoden också men Gates ville inte låta Försvarsmakten titta på den." //En löjtnant under IT-säkerhetsgenomgång.

För er som undrar vilka mina andra hem är:
1. Sekten (datasektionen@berzan, linköping)
2. Folkbokföringsadress
3. LedS

Manöver!

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



Hetzz 00:27 - 7:e November 2006 | Post #2
Medlem
Inlägg: 516


Skicka PM
JAG VILL OCKS... G-RA LUMPEN :'(


fast jag vet inte, det kanske inte är värt det ändå? kan man anmäla sig frivilligt? ^^

-------------------------





HärJ 19:47 - 8:e November 2006 | Post #3
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
Hemvärnet finns ju alltid. Tror dom har "lumpen", inte helt säker men kolla mil.se

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



Independence 11:31 - 9:e November 2006 | Post #4
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Man kan väl mönstra flera gånger om man vill?
Har för mig om att de fråga ifall det var några som varit och mönstrat tidigare när jag var där.

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





HärJ 22:34 - 10:e November 2006 | Post #5
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
Kan man säkert. Har för mig att man måste mönstra en extra gång för utlandstjänst så vida du inte kommer direkt från lumpen. Inte helt säker där heller.

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



Hetzz 17:06 - 11:a November 2006 | Post #6
Medlem
Inlägg: 516


Skicka PM
hemvärnet... omg nee tjockisar som tror de är nått... Smiley

-------------------------





Sidor: 1

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> Mitt tredje hem
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen