Forum: Dev c++.. vad kan man tjäna på det?

Forum huvudsida -> Programmering -> Dev c++.. vad kan man tjäna på det?

Sidor: 1

Till botten

jolle 22:39 - 29:e Oktober 2006 | Post #1
Medlem
Inlägg: 7


Skicka PM
Hej alla programmerare! Jag har nu använt dev c++ ett tag och lärt mig en hel del om programmering.. men det känns som att jag gör någonting jag ändå inte kommer använda, så jag skulle gärna uppskatta om någon här kunde berätta någonting jag skulle kunna sträva mot inom dev c++, som man kan tjäna pengar på alltså. PS: Inte spel, tack.
Jag hoppas jag var tydlig, alltså slutsats:
Jag vill att ni berättar någonting man kan programmera inom Dev c++ som man kan tjäna pengar på.

-------------------------
Dev c++. Håller på att lära mig.



Nissebosselasse 23:25 - 29:e Oktober 2006 | Post #2
Medlem
Inlägg: 490


Skicka PM
Programmera något som folk är villiga att betala för, vilket kan bli väldigt svårt såvida du inte jobbar på ett företag som utvecklar program...

Det låter som om du inte ser programmering som någon kul syssla överhuvudtaget?

-------------------------
http://pushingcows.se
Gula Nallen



jolle 23:30 - 29:e Oktober 2006 | Post #3
Medlem
Inlägg: 7


Skicka PM
Jag tycker programmering är en kul sak.. men jag vill gå steget vidare. Göra det roliga till någonting användbart. Någonting jag kan sträva efter. Just nu gör jag bara massa random koder och utvecklar dom så mycket som möjligt, vilket är kul.. Men jag kan inte stanna i det stadiet för alltid.

-------------------------
Dev c++. Håller på att lära mig.



Independence 13:19 - 30:e Oktober 2006 | Post #4
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Jag tror att ett nästa steg kan vara att starta ett projekt med andra programmerare, och lära sig hur det är att arbeta i grupp. Att tjäna pengar kan bli svårt, största chansen du har där är nog att skriva något riktigt, riktigt smidigt utility-program till Windows och släppa det som shareware eller kanske göra något program som blir så pass populärt att du får någon slags donationer från det. Men då måste du också skriva riktigt bra och innovativa program som folk tycker är värda att betala för.

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





FunkyChicken 13:48 - 30:e Oktober 2006 | Post #5
Nyhetsredaktör
Inlägg: 800


Skicka PM
om inte folk tjänade grova pengar på smått värdelösa sharewareapplikationer så skulle inte internet vara nedlusat av dem... nån finns det alltid som är villig att betala.
Min idol (som jag dock glömt namnet på) är killen som skrev Tolken. Numera står det sig slätt, men -99 då senaste versionen släpptes fyllde det de flestas behov mkt bättre än tex microsoft office. Kodat av EN ensam kille. Finns hur många sådana exempel som helst.

Mitt tips är att du försöker hitta något företag eller privatpersson som behöver ett specialskrivet program (tänk konsult!). Själv har jag via min far kommit i kontakt med ett företag som bland annat säljer och levererar videoutrustning. Ibland vill kunderna ha en speciallösning, tex ville naturhistoriska att en projektor av en viss modell skulle vara igång enligt ett visst schema och dessutom skulle slås av automagiskt när vaktmästaren släckte belysningen i en av utställningshallarna. Ett program som kontrollerar en sån specifik sak säljer man förstås bara i ett exemplar till den enda kunden ( = extremt snäv målgrupp) men det är bra betalt. Smiley






jolle 14:19 - 30:e Oktober 2006 | Post #6
Medlem
Inlägg: 7


Skicka PM
Tack! Nu vet jag lite mer hur jag ska göra. Min farbror är företagsägare och söker ständigt programmerare. Jag ska nog kolla upp lite där vad för sorts programmering han söker.
Jag ska kolla upp det. Tack så länge ! Smiley

PS: Den guiden som Independence skrev var mycket bra.. Och jag har lärt mig via en bok också.. Finns det möjligen ,,NNU mer? Smiley

-------------------------
Dev c++. Håller på att lära mig.



FunkyChicken 14:23 - 30:e Oktober 2006 | Post #7
Nyhetsredaktör
Inlägg: 800


Skicka PM
Internet är fullt av artiklar, och världen är full av böcker...

När du lär dig nåt nytt kan du ju skriva ihop en guide och posta här. Då lär du dig själv dessutom riktigt grundligt själv, eftersom du får tillfälle att strukturera och formulera det du läst!




Independence 14:44 - 30:e Oktober 2006 | Post #8
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
    Citat av jolle:
Tack! Nu vet jag lite mer hur jag ska göra. Min farbror är företagsägare och söker ständigt programmerare. Jag ska nog kolla upp lite där vad för sorts programmering han söker.
Jag ska kolla upp det. Tack så länge ! Smiley

PS: Den guiden som Independence skrev var mycket bra.. Och jag har lärt mig via en bok också.. Finns det möjligen ,,NNU mer? Smiley


Självklart finns det mera, finns många böcker om specifika områden som typ STL eller böcker om optimering. Dessutom finns det ju nästan oändligt med API:er som ofta har ett antal egna böcker.

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





jolle 14:49 - 30:e Oktober 2006 | Post #9
Medlem
Inlägg: 7


Skicka PM
Ok independence.

Citat av FunkyChicken:
Internet är fullt av artiklar, och världen är full av böcker...

När du lär dig nåt nytt kan du ju skriva ihop en guide och posta här. Då lär du dig själv dessutom riktigt grundligt själv, eftersom du får tillfälle att strukturera och formulera det du läst!


Kanske gör det! Kanske postar upp något i stilen med: Hur man gör en enkel miniräknare.

-------------------------
Dev c++. Håller på att lära mig.



Sidor: 1

Forum huvudsida -> Programmering -> Dev c++.. vad kan man tjäna på det?
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen