Forum: Tävling på DH

Forum huvudsida -> Förslag och buggar -> Tävling på DH

Sidor: 1

Till botten

Independence 11:58 - 9:e Oktober 2006 | Post #1
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Borland har nu hört av sig och meddelat att de är intresserade utav att sponsra en tävling på dreamhack. De vill dock ha lite mera detaljer först.
Om ni har något att säga om tävlingen så kan ni säga det här, om inte så förklarar jag bara lite hur jag tänkte att det skulle gå till.

Jag tänker mig att vi gör ungefär som förra gången på DH, fast lite mer förberett denna gång kanske Smiley
Alltså, tävlingen utspelar sig endast under dreamhack, så vi presenterar uppgiften kanske dag 2 på dreamhack och sedan så får man till slutet av evenemanget på sig att koda ihop något och så har vi prisutdelning typ samtidigt som då scene-brukar ha utdelning.
Uppgiften ska gärna vara något som går att skriva i flera programmeringsspråk och något som går att optimera/förbättra nästan hur mycket som helst. Inte en uppgift som man gör och sedan är det klart. Det måste vara en uppgift där lösningarna blir olika bra på något vis så man kan utse en vinnare.
Förra gången hade vi en tävling i att göra en AI som skulle försöka föra en mänsklig konversation.

Har ni ideer på saker i detta som bör ändras eller ytterligare saker vi bör specas upp så är det bara att prata på. Ideer på själva tävlingsmomentet är också välkomna!

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





nibbo 16:06 - 9:e Oktober 2006 | Post #2
Administratör
Inlägg: 446


Skicka PM
Jag har inget riktigt förslag på vad som ska kodas, men modellen som du föreslår med olika språk lät bra. Däremot tycker jag vi ska satsa ordentligt på att göra reklam för tävlingen, vilket indirekt marknadsför blinkenlights.se

Jag kan förresten ställa upp med ett phet plakat ovanför min plats med reklam på Smiley

-------------------------
Ja! Det är en ,,KTA pungsvansknapp på min avatar!



ozamosi 18:22 - 9:e Oktober 2006 | Post #3
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Jadu...

AI har vi gjort...

Primtalsgeneratorer/pi-uträknare är ganska så... slitet.

Useless utility brukar DH Scene ha...

Brukar inte GameDev ha "gör ett spel med följande fyra saker i"? Om man tänker i de banorna kanske...

-------------------------
Ljusblå



Independence 17:18 - 11:a Oktober 2006 | Post #4
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Jag mailade tillbaka till Borland i måndags, men de har inte svarat ännu. De verkar vara ganska sega måste jag säga.
Hoppas att dom kommer fram till något innan DH är över..

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





nibbo 10:37 - 27:e Oktober 2006 | Post #5
Administratör
Inlägg: 446


Skicka PM
Stämmer det att du fick ett positivt svar från borland? I så fall kanske vi ska planera lite? Eller det kanske sker bakom stängda dörra för att det skall vara hemligt fram tills avslöjandet?

-------------------------
Ja! Det är en ,,KTA pungsvansknapp på min avatar!



Independence 11:51 - 27:e Oktober 2006 | Post #6
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
    Citat av nibbo:
Stämmer det att du fick ett positivt svar från borland? I så fall kanske vi ska planera lite? Eller det kanske sker bakom stängda dörra för att det skall vara hemligt fram tills avslöjandet?


Jag fick ett positivt svar från Borland för några veckor sedan, men de har inte hört av sig sedan dess. Om de ska vara såhär sega så hinner vi inte även om de nu skulle vilja sponsra.

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





Sidor: 1

Forum huvudsida -> Förslag och buggar -> Tävling på DH
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen