Forum: Webbhotell

Forum huvudsida -> Förslag och buggar -> Webbhotell

Sidor: 1

Till botten

Independence 15:43 - 11:a September 2006 | Post #1
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Nu har vi fått ett konto på Aleborg Webhosting. Jag pysslar för tillfället med att flytta till det nya stället från våran nuvarande server.
Vet inte riktigt när bytet är klart, men innan slutet av helgen tycker jag att det bör vara färdigt. Ni kan nå sidan på den nya hostingen på adressen http://www.blls.se/ (denna url kommer nog redirecta till vanliga blinkenlights sedan)
Posta ingen på nya hostingen och förvänta er att det ska vara kvar, databasen kommer bli överskriven i den slutgiltiga flytten. Den här vanliga sidan kan ni dock använda som förut.

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





nibbo 15:55 - 11:a September 2006 | Post #2
Administratör
Inlägg: 446


Skicka PM
Jävlar vad det gick du!
Inte för att blinkenlights har varit så fruktansvärt långsamt, men man märkte skillnad Smiley

-------------------------
Ja! Det är en ,,KTA pungsvansknapp på min avatar!



nibbo 16:01 - 11:a September 2006 | Post #3
Administratör
Inlägg: 446


Skicka PM
Jävlar vad det gick du!
Inte för att blinkenlights har varit så fruktansvärt långsamt, men man märkte skillnad Smiley

-------------------------
Ja! Det är en ,,KTA pungsvansknapp på min avatar!



Independence 17:11 - 11:a September 2006 | Post #4
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Jasså du, själv märkte jag ingen skillnad direkt. Lite olika vilken som kändes snabbast tycker jag. Nya servern är inte direkt snabbare, men den har säkerligen bättre lina. Iofs kan linan vara lite mer obalanserat belastad om någon på samma server vräker ut mycket för tillfället osv.

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





nibbo 19:50 - 11:a September 2006 | Post #5
Administratör
Inlägg: 446


Skicka PM
jag antog att det berodde på linan, men kul att det gick så smidigt Smiley

-------------------------
Ja! Det är en ,,KTA pungsvansknapp på min avatar!



Independence 11:17 - 17:e September 2006 | Post #6
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Nu när jag skulle fixa sista grejorna för flytten så tänkte jag byta ut en gammal apache-rewrite-map mot en post i databasen som redan finns, problemet är bara att man inte kan ha +-tecken i URLen då. Hade liknande problem med wikin kommer jag ihåg. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra, att ha "c++" i urlen till C++ guiden tror jag är ganska viktigt för googles ranking faktiskt. Hur göra?

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





Independence 11:50 - 23:e September 2006 | Post #7
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Jag har skrivit om alla apache-rewrite saker jag kunde hitta, så sidan är i princip färdig för flytt. Tänkte bara fixa ozamosis project-script (kan jag få det som en fil tack? går inte att copy-paste:a) och sedan fixa annonssakerna.
Nya sidan går som sagt att se på http://blls.se/

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





Sidor: 1

Forum huvudsida -> Förslag och buggar -> Webbhotell
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen