Forum: Pacifist.se söker spelmakare

Forum huvudsida -> Projekt -> Pacifist.se söker spelmakare

Sidor: 1

Till botten

Pacifist 22:09 - 24:e Augusti 2006 | Post #1
Medlem
Inlägg: 1


Skicka PM
Hello every spelmakare, eller gamedeveloper låter kanske bättre då det mesta låter bättre på engelska.

Mitt namn är Anton Klepke och jag driver hemsidan www.pacifist.se som är en hemsida för fred.

Jag har fått en liten skön idé, och det är här ni kommer in i bilden.

Min idé går ut på att följa militären vart de än går (militärjipon, vapendemonstrationer etc) med flygblad om krigets och vapenexportens negativa sidor.
Kanske spela skön musik och ja snacka runt med folk om att det kanske inte rä så smart att sälja vapen till USA och militärdiktaturer som indonesien, elelr att spendera 119 miljoner skattepengar varje dag på militärer.

MEN! (och det är här ni kommer in) Jag har också tänkt att pacifist.se ska dela ut gratis CDskivor med stora sköna peacespel på, gratis och helt freeware såklart, bara att sprida och bränna. Dessa skivor ska delas ut i fysisk form på våra aktioner, samt gå att ladda ner från www.pacifist.se

Vi är redan ganska många gamemakers som har slutit upp kring idén. Var och en (eller grupperna) gör varsitt spel (eller flera), olika stora, olika uppbyggda och sådär.
Vi som gjort spel till skivan komemr från hela världen och ngåra av spelen blir på engelska pga detta, iof är detta inget problem, om ni vill göra spel på engelska, så e de givetvis helt grymt.

Det ni får ut av det hela är, förutom att ha gjort något för en god sak (kräver att ni anser att fred är goda saker) är att få ert spel spritt till kanske 500-1500 unika personer, varje månad om inte fler än så.

Ni får givetvis också fet reklam på hemsidan och kanske också på CDn, med beskrivning av er samt länk till eventuell hemsida elelr så som ni vill ha det.

www.pacifist.se är en helt ideéll organisation och har därför ingen ekonomi att erbjuda er som tack för hjälpen, förhoppningsvis känns det ok att arbeta bara för den goda sakens skull.

Vi ser gärna stora genomtänkta spel, men lika välkommna är givetvis småspel eller egna exprimentiella lösningar.
Det viktiga är egentligen bara att de alla har någonting med fred, ickevåld eller så att göra. Exempel kan vara två byar som slåss mot varanda. Varför de slåss har de glömt sedan länge. De lever i fattigdom eftersom de lägger alla epngar på att bråka.
Detta handlar ju absolut om fred och världskonflikterna, fast dolt i spelets story..

Alla genre och spelupplägg är varmt välkommna!

Någon deadline kommer inte att finnas. Jag och andra från pacifist.se åker, som sagt runt och följer efter militärjippon och arrangemang med flygblad och snackar med folk.
Vi kommer pressa spelet så billigt som möjligt för att hålla kostnaderna nere (då vi som sagt inte har någon ekonomi), och trycka i mindre upplagor, kanske 2000 ex åt gången, varav om ni gör klart spelet efter vi har gjort en pressning, så tar det bara någon månad innan skivorna är slut och vi pressar nya med ert spel på. I början, då spelen inte har börjat trilla in, trycks skivorna Kanske i en upplaga med runt 500 skivor åt gången.. Så känn ingen press att arbeta fort. Hellre ett spel som gjorts proffesionellt och håller en månad, en ett som är gjort på en vecka och håller till level ett..

Så ni gör spelet när ni har tid och och lust (det brukar bli bäst resultat då) och när ni är färdiga kommer spelet dyka upp på skivorna och spridas effektivt och aktivt runt omkring i landet.

Så läget ser väl ut såhär: Om ni tycker idén verkar kul och ni tycker att det skulle vara givande för er bara med att få göra en god gärning och få reklam över landet (och förhoppningsvis också utomlands, nu i helgen var jag nere i Polen för pacifist.se räkning och höll tal för 20 000 personer, om jag hade haft skivorna med mig skulle jag kunna fått många intresserade) så gör vi det som en grym grejj tillsammans och utan några pengar inblandade.

Hör av er till min mail antonklepke@gmail.com eller svara på tråden här i forumet.
Om något är oklart är det bara att, ja som man brukar göra, fråga.


-------------------------
Det är bara veklingar som äter på bestämda veckodagar.



Sidor: 1

Forum huvudsida -> Projekt -> Pacifist.se söker spelmakare
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen