Forum: Over-run söker programmerare

Forum huvudsida -> Projekt -> Over-run söker programmerare

Sidor: 1

Till botten

Pingu 13:59 - 27:e Juli 2006 | Post #1
Medlem
Inlägg: 5


Skicka PM
Tjena, jag tillhör en Half-life2 zombiemod kallad Over-run. Vi har kommit långt i utvecklingen och har nu börjat att koda in våra vapnen och karaktärer. Vi behöver dock en ny programmerare eftersom våra två andra programmerare inte får så mycket gjort. Som programmerare för Over-run kommer du arbeta med allt från att koda in vapnen och karaktärer till att skapa de olika spelstilarna. Vi har planerat fyra olika spelsätt för tillfället. Givetvis så behöver du inte vara någon gud på programmering men det krävs ändå att du vet hur man programmerar de olika spelsätten mm. ,,r du intresserad eller vill veta mer tveka med att kontakta mig eller att skriva i denna tråden.








Många fler bilder + information finns på vår hemsida

Vår hemsida http://www.over-run.com
Intervju på moddb.com http://features.moddb.com/255/over-run

-------------
EDIT:

Lite mera om vad uppgifterna handlar om.

Skapa AI. Våra zombies ska vandra omkring på banan sökandes efter spelarna. De ska också kunna ta sig över mindre hinder.

Vi har också som sagt 4 spelsätt:
*Over-run mode: Spelare vs AI Zombies
- Klassisk zombie slakt. Försök överleva omgången medans mängder av zombies försöker få en smakbit av dig.
*Elimination Deathmatch: Spelare vs Spelare
- Här startar man som zombie eller människa från början. Dör du som människa respawnar du som zombie. Efter omgångens slut så byter man roller, zombies blir människor och vise versa.
*Civilian Rescue: Spelare vs AI zombies
- Lite som hostage rescue på Counterstrike fast här står de civila inte stilla. De kommer att springa runt på banan (som yra höns) och det är bara för er att försvara dem.
*Objective mode: Spelare vs AI zombies
- Ni förstår säkert att det handlar om att utföra vissa moment för att klara banan. Målen kan bl.a. vara att spränga broar för att hindra zombies framfart, samla förnödenheter eller kanske att fly.

-------------------------
Njyp! Njyp!

Senast redigerad 21:29 - 28:e Juli 2006


Independence 15:59 - 27:e Juli 2006 | Post #2
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Vad är det för språk man ska programmera i? C++?

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





Pingu 16:36 - 27:e Juli 2006 | Post #3
Medlem
Inlägg: 5


Skicka PM
C/C++

Om någon är intresserad så kan denna person få piffa upp våran hemsida också. Då är det PHP som gäller Smiley

Jag glömde bifaga min mejl samt msn: emil.fridell@spray.se

-------------------------
Njyp! Njyp!



HärJ 18:22 - 27:e Juli 2006 | Post #4
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
och adressen till hemsidan är?
inte för att jag kan så mkt c++ men det kan va kul att titta runt lite på er hemsida Smiley

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



nibbo 18:24 - 27:e Juli 2006 | Post #5
Administratör
Inlägg: 446


Skicka PM
    Citat av Pingu:
C/C++

Om någon är intresserad så kan denna person få piffa upp våran hemsida också. Då är det PHP som gäller Smiley

Jag glömde bifaga min mejl samt msn: emil.fridell@spray.se


Om det inte är något superavancerat som ska göras på hemsidefronten så kan jag hjälpa till Smiley La till dig på MSN. Men ni har ingen irc-kanal?

-------------------------
Ja! Det är en ,,KTA pungsvansknapp på min avatar!



Nissebosselasse 20:04 - 27:e Juli 2006 | Post #6
Medlem
Inlägg: 490


Skicka PM
    Citat av HärJ:
och adressen till hemsidan är?
inte för att jag kan så mkt c++ men det kan va kul att titta runt lite på er hemsida Smiley


Jag tror det var...


:)

-------------------------
http://pushingcows.se
Gula Nallen



HärJ 22:33 - 27:e Juli 2006 | Post #7
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
tack jag tittade nog för mkt på bilderna Smiley

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



Pingu 09:10 - 28:e Juli 2006 | Post #8
Medlem
Inlägg: 5


Skicka PM
    Citat av nibbo:
    Citat av Pingu:
C/C++

Om någon är intresserad så kan denna person få piffa upp våran hemsida också. Då är det PHP som gäller Smiley

Jag glömde bifaga min mejl samt msn: emil.fridell@spray.se


Om det inte är något superavancerat som ska göras på hemsidefronten så kan jag hjälpa till Smiley La till dig på MSN. Men ni har ingen irc-kanal?


Vi har haft en irc-kanal men vi använde den inte så mycket. Tror det beror mest på att teamet består av folk runt om i världen vilket gör det svårt för alla att vara inne samtidigt. Vi kommunicerar genom msn eller developer-delen av forumet.

Jag ska prata med ledaren, jag vet att hemsidan behöver fixas, bl.a. är den konstig i firefox, men jag vet inte exakt vad som behövs göras. Vi kan prata mer om det på msn.

-------------------------
Njyp! Njyp!



Pingu 21:24 - 28:e Juli 2006 | Post #9
Medlem
Inlägg: 5


Skicka PM
Det som programmeraren kommer att jobba med är bl.a. AI. Våra zombies ska vandra omkring på banan sökandes efter spelarna.

Vi har också som sagt 4 spelsätt:
*Over-run mode: Spelare vs AI Zombies
- Klassisk zombie slakt. Försök överleva omgången medans mängder av zombies försöker få en smakbit av dig.

*Elimination Deathmatch: Spelare vs Spelare
- Här startar man som zombie eller människa från början. Dör du som människa respawnar du som zombie. Efter omgångens slut så byter man roller, zombies blir människor och vise versa.

*Civilian Rescue: Spelare vs AI zombies
- Lite som hostage rescue på Counterstrike fast här står de civila inte stilla. De kommer att springa runt på banan (som yra höns) och det är bara för er att försvara dem.

*Objective mode: Spelare vs AI zombies
- Ni förstår säkert att det handlar om att utföra vissa moment för att klara banan. Målen kan bl.a. vara att spränga broar för att hindra zombies framfart, samla förnödenheter eller kanske att fly.

-------------------------
Njyp! Njyp!



Sidor: 1

Forum huvudsida -> Projekt -> Over-run söker programmerare
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen