Forum: England - 2006

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> England - 2006

Sidor: 1

Till botten

HärJ 14:16 - 30:e Juni 2006 | Post #1
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
Hej!
Internet Explorer gav upp mitt i en mening. Elaka M$ Smiley
Allt vara bra med mig. Saknar Blinkenlights, och min ukulele.
Internetanslutning kostar multum. Kommer hem den 7:de.
Vi ses! Smiley

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



HärJ 22:09 - 7:e Juli 2006 | Post #2
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
Jag hade skrivit en riktigt lång historie men som sagt hade IE mage att hänga sig. Jag såg mina besparingar passera i revy och det var ingen vaker syn. Därför blev meddelandet så kort. Nu tänkte jag posta en lite längre variant. (ursäkta dubbelposten men jag ville inte ha två nästan identiska blogginlägg)
Jag har varit på engelsk bröllop, det var spännande. Snabb versionen är ungefär brudparet in i kyrkan, gifter sig, går in i sakristian(stavning?) och skriver äktenskapsbevis. Sedan går de ut ur kyrkan, blir fotade osv. ...ker iväg i sin bil till stället där man ska ha fest. Där ska alla gästerna fotas efter vissa olika grupperingar. Efter det(tar ca 1h) säger fotografen "Let's get drunk!" alla hurrar och går till puben. Där sitter man och dricker öl och väntar på att midda'n ska börja. Midda'n är en god trerätters med "kaffe på maten". Sen går man till puben och väntar på att efterfesten(dansen) skulle börja. Sen är det brudvals(läs tryckare) och sen är det party. Under party ingår naturligtvis att man slinker in på puben då och då.
That's all folks!

Resten av de fjorton dagarna har jag tillbringat med mina päron i Lake District. Mycket berg, mycket dalar och några sjöar. Rätt vackert faktiskt.

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



Sidor: 1

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> England - 2006
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen