Forum huvudsida -> Kultur -> Musiktips samt filmtips
Sidor: 1
Gazrog2 | 23:09 - 4:e Juni 2006 | Post #1 | |
Medlem Inlägg: 71 Skicka PM |
Weee...Jag inviger den här nya forumkategorin. I och med att jag nog kommer få min gp2x någon gång under den kommande veckan så hade jag tänkt börja lyssna på lite musik eftersom det är ganska dåligt på den fronten fast jag egentligen tycker om musik. Jag har väl inga speciella genrer jag tycker speciellt mycket om, men jag tycks ha en liten dragning mot musik med politiska budskap. Så jag behöver lite tips på olika låtar eller band som ni tycker är bra. Gärna med motivering. Sen kan man ju också se film med gp2x:en! Vilken fantastisk mojjäng! Så då tänkte jag att jag kunde se lite filmer om Linux, GNU, fsf eller någon hackerfilm. Kan inte namnet på någon sådan tyvärr. De kanske inte är så vanliga heller. Sen så gillar jag "Feel good" filmer också samt Road movies! Så några tips på sådana vore också coolt. Tja fan! ------------------------- Ingen signatur! |
ozamosi | 23:25 - 4:e Juni 2006 | Post #2 | |
Administratör Inlägg: 1129 Skicka PM |
linux/gnu/fsf/blahafilmer...
(copy-paste:at från http://datasekten.blinkenlights.se/viewtopic.php?id=29 ) ------------------------- Ljusblå Senast redigerad 17:16 - 10:e Juli 2006 |
Independence | 23:47 - 4:e Juni 2006 | Post #3 | |
Administratör Inlägg: 1800 Skicka PM |
Lista över populär musik som folk på last.fm lyssnar på: http://www.last.fm/charts/ Red Hot Chili Peppers verkar ligga bra till den här veckan Filmer har jag inte så mycket att lägga om, men jag kan tipsa om podcasts för video Finns bland annat en på labrats.tv som kan vara värt att kolla in! ------------------------- Vi är riddarna som säger fiskbulle! |
nibbo | 00:29 - 14:e Juni 2006 | Post #4 | |
Administratör Inlägg: 446 Skicka PM |
Swordfish är väl nån hackerfilm med har jag för mig... ------------------------- Ja! Det är en ,,KTA pungsvansknapp på min avatar! |
Gazrog2 | 17:31 - 14:e Juni 2006 | Post #5 | |
Medlem Inlägg: 71 Skicka PM |
Har sett The code, Revolution OS och Freedom downtime nu. Freedom downtime var nog den intressantaste av dem alla : - ) Ska ta och skaffa de andra nu. Lite offtopic kanske, men klockproblemet är löst i dapper : ) Och det var inte bara klockan som gick för snabbt utan filmerna också. Men det har också fixats till! ------------------------- Ingen signatur! |
Independence | 14:46 - 17:e September 2006 | Post #6 | |
Administratör Inlägg: 1800 Skicka PM |
Steal this film är en film om pirater främst, men den är väldigt intressant den också: http://www.stealthisfilm.com/ Om inte annat så inkluderar den ju Anakata som borde få räkna sig som hacker tror jag? ------------------------- Vi är riddarna som säger fiskbulle! |
ozamosi | 15:14 - 17:e September 2006 | Post #7 | |
Anakata... Han får ju de flesta Unixtomtarna att se socialt välanpassade ut... Men hacker - helt klart. ------------------------- Ljusblå |
Hetzz | 13:51 - 18:e September 2006 | Post #8 | |
Medlem Inlägg: 516 Skicka PM |
såg nyss frostbiten ganska skum svensk vampyrfilm var verkligen inte som jag hade tänkt mig iaf. Kategorin skall vara Skräck/komedi... kanske säger det mesta -------------------------
|
Hetzz | 16:54 - 19:e Maj 2007 | Post #9 | |
Såg nyss lite delar av filmen Blueberry(2004) http://www.imdb.com/title/tt0276830/ Kan inte säga mycket som storyn men den är helt klart servärd för alla grafiska effekter och coola scener. 6/10 blinkande lampor -------------------------
|
ozamosi | 17:32 - 19:e Maj 2007 | Post #10 | |
Blinkande lampor... Vi borde stjäla jabberlogon och använda! ------------------------- Ljusblå |
Bookia | 02:28 - 20:e Maj 2007 | Post #11 | |
Medlem Inlägg: 44 Skicka PM |
Musik med politisk budskap: Svenska Akademin, TImbuktu Feelgood filmer: Amelie från Montmartre (B,,ST), Grabben i graven bredvid, Shrek, Over the hedge Kan säkert komma på fler när jag är någorlunda utsövd. ------------------------- All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident. We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star. |
ozamosi | 02:38 - 20:e Maj 2007 | Post #12 | |
Citat av Bookia: Svenska Akademin ...som aldrig blir lika bra som när Dubmood är inblandad, såklart! *sätter på Många bäckar små, bara för att* ------------------------- Ljusblå |
Hetzz | 14:29 - 20:e Maj 2007 | Post #13 | |
Citat av ozamosi: Citat av Bookia: Svenska Akademin ...som aldrig blir lika bra som när Dubmood är inblandad, såklart! *sätter på Många bäckar små, bara för att* instämmer fast para ihop dubmood och zabu ger en duo som är go som bara den -------------------------
|
Sidor: 1
Forum huvudsida -> Kultur -> Musiktips samt filmtips
Du får inte posta i den här tråden | Till toppen
Datum
2024-12-22 04:15
Vecka: 51
Besökare
Inloggade: 0
Gäster: 605
Medlemmar
Medlemmar: 53576
Forum
Senaste inlägget: HAHA MÄNNISKAN LEVER ÄN (13:45 - 18:e Januari 2019, av Hetzz)
Wiki
Senaste ändringen:
3D (rev: 1, tid: 09:40 - 13:e November 2015)
Chatt
#blinkenlights @ Libera.Chat
Gratis shellkonton för IRC, webbsidor mm.