Forum: Musik i java spel?

Forum huvudsida -> Programmering -> Musik i java spel?

Sidor: 1

Till botten

Devilholk 20:00 - 15:e Maj 2006 | Post #1
Medlem
Inlägg: 15


Skicka PM
Hej i skolan har vi ett litet projekt där vi ska göra som en slags spelbox med 6 spel i. och eftersom jag vill göra något extra och slå de andra som är mer nybörjare än mig så vill jag tillföra spelt lite musik. hehe och ja är då C++ programmerare egntligen men detta ska vara gjort i java. så då undrar jag vad det finns för alternativ.. Tittade lite på det förut. men skicka gärna länk det ska helst stödja mp3. det går även bra med midi(detta stödde det jag hittade.) skicka gärna någon länk till hur man använder det också då jag är rätt dålig på att söka och hitta rätt :/

tack på förhand!
/Fredrik

-------------------------
Ingen signatur!



Independence 20:06 - 15:e Maj 2006 | Post #2
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Midi-stöd finns nog direkt i javas API:er, mp3 måste man ju ha licens för att spela så sun skickar nog inte med det som standard så då får du nog vända dig mot något tredjepartsalternativ. Kort sagt är det enklare med midi, men det går med mp3 också om du krånglar lite Smiley

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





Devilholk 20:17 - 15:e Maj 2006 | Post #3
Medlem
Inlägg: 15


Skicka PM
hehe okej. jag är rätt lat du mins mig inte men du har hjälpt mig förut. då med C++ problem.vad kan man söka på för att få reda på mer om midi grejor? eller kanske kan du ge mig en direkt länk till något? hehe. en kompis ville vi skulle köra med midi. så tänkte vi gör så..

-------------------------
Ingen signatur!



Nissebosselasse 09:57 - 16:e Maj 2006 | Post #4
Medlem
Inlägg: 490


Skicka PM
FMOD finns tydligen till Java, tack vare någon som inte har lärt sig webbdesign: http://jerome.jouvie.free.fr/index.php

Har dock inte testat det.

-------------------------
http://pushingcows.se
Gula Nallen



Sidor: 1

Forum huvudsida -> Programmering -> Musik i java spel?
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen