Forum: MatePicknick

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> MatePicknick

Sidor: 1

Till botten

HärJ 23:21 - 26:e April 2006 | Post #1
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
Idag var det vakert väder. Den stora bollen av eld, även kallad sol, visade sig i sin runda figur. Detta medförde att FC och jag bestämde oss för att ha en picknick. Efter att ha konstaterat att vi kunde få tag på sittfunktion(soffa) och stor termos så var det bara att skrida till verket. Diväteoxid värmdes och oz rekryterades för att bära soffa pga att FC hade musarm. FC fick därför i uppdrag att hitta ett föremål med samma egenskaper som ett bord. Han hitta en chassidel. Den var väldigt bra.
Sittfunktionen placerades nära ett grönområde på en upphöjning med utsikt över diverse bilar. Efter ett tag av mateanvändande kom avsaknaden av tilltugg. Det ledde till att FC och oz gick till närmaste tilltuggs-supply(ICA) och införskaffade muffins, chips, chilicreme fraiche och en clementin. Under tiden vaktade jag sittfunktionen från främmande element. Ganska snart stannade fyra främmande element i en bil. 2 satt kvar och 2 begav sig till Berzan. De 2 som stannade i resp. brevid bilen förorenade luften genom att röka. Det förekom även viss akustisk förorening från deras bil.
När jag bäst låg där och hoppades på att de stora föroreningarna skulle försvinna så kom de 2 andra elementen tillbaka. Alla 4 främmande element samlades inuti bilen och begav sig med hjälp av denna iväg från platsen.
Där efter kom några inte så främmande element av österrikiskt ursprung ledd av en tyskspråkig svensk. De österikiska delarna av gruppen betraktade mig med största förvirring. Tydligen har de aldrig sett en herj som jäster i solen drickandes mate ovanpå en sittfunktion. När dessa kom tillbaka anlände äntligen tilltugget tillsammans med FC och oz.
Nu skred vi till verket och började använda mate tillsammans med tilltugg. Då kom vi en plötslig avsaknad av en sjunfande jamaican och en plats för slutförvaring av skräp. Jag tog på mig det farofyllda uppdraget att hämta dessa saker.
Jamaicanen hittade jag aldrig. Min laptop ville inte att jag skulle lyssna på det heller då den var trött och hade slut på energi. Slutförvaringen blev en plastbehållare av märket GB. När jag kom tillbaka var chipsen på väg ner i magen på de kvarlämnade personerna. Efter ett tag kom ytterligare element av österrikiskt ursprung. Dessa var ledda av svenska personer av olika ålderskategorier. Hela denna sammansatta grupp betraktade oss med en viss försiktighet.
Uschalingen vad mkt som hände. Detta är bara en bråkdel. Det kom en del och frågade vad vi drack och varför vi satt i en soffa utomhus. En frågade om han kunde "få köpa ett samtal" på min mobil alltså. När han inte fick tag på personen han sökte(hans son) så frågade han efter B203. Jag var snäll och visade denna plats.
Alla tre har kommit fram till att nästa gång behöver vi större sittfunktion eller fler av samma eller liknande utförande. Det råder delade meningar om hur vida det är gott att ha chilicreme fraiche i maten eller inte. Jag röstar tveksamt emot. Tacka vet jag mintmate.
En sak är säker. LMF, Linköpings Mate Front, kommer genomföra fler picknickar. Den som kommer här näst är 10maj någonstans i Linköping, välkomna.
Picknicken var mellan cirka 13 och 16.

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!

Senast redigerad 13:57 - 27:e April 2006


Sidor: 1

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> MatePicknick
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen