Forum huvudsida -> Programmering -> Detta börjar att bli pinsamt! :P
Sidor: 1
Dark_Master | 17:38 - 24:e April 2006 | Post #1 | |
Medlem Inlägg: 16 Skicka PM |
Jag behöver hjälp hela tiden.. men som de sa på hjärnkontoret när jag var liten: "Frågar man inget får man inget veta!" Jag har gjort övningen här: http://blinkenlights.se/articles/c++nyborjarguide/18/ Det är så att när man dödar ett monster (eller blir dödad) så sloknar bara skärmen. Man får alltså inte se någoting.. någon som vet vad man ska göra??
------------------------- Hej alla glada människor! Senast redigerad 18:19 - 24:e April 2006 |
Nissebosselasse | 10:37 - 25:e April 2006 | Post #2 | |
Medlem Inlägg: 490 Skicka PM |
Anledningen till att ingen svarar kan vara för att koden i artikeln inte är särskilt strukturerad eller pedagogisk, eller ens C++-orienterad. Det säger jag inte för att taskig, men jag tror nog det till och med nämns i början av artikeln. Bland annat:
...borde bytas ut mot aningen mer lättläst
Likaså:
Varför skicka med som pekare? Jo, för att i funktionen kunna ändra värdena på argumenten direkt. Men i sann C++-anda borde de istället ha skickats med som referenser:
Lite sådana småsaker, bland annat. Inte för att koden inte fungerar, men saker som gör att bland annat jag inte orkar sätta mig ner och gå igenom och skriva ett svar. Bästa tipset är att hitta en tutorial från något annat ställe (en bok, månne?), eller om artikelförfattaren reviderar artikeln. Men som du säger, fråga man inget får man ingenting veta! ------------------------- http://pushingcows.se Gula Nallen Senast redigerad 10:48 - 25:e April 2006 |
Dark_Master | 16:53 - 25:e April 2006 | Post #3 | |
Medlem Inlägg: 16 Skicka PM |
Citat av Nissebosselasse: Anledningen till att ingen svarar kan vara för att koden i artikeln inte är särskilt strukturerad eller pedagogisk, eller ens C++-orienterad. Det säger jag inte för att taskig, men jag tror nog det till och med nämns i början av artikeln. Ingen fara, jag skrev ju bara i princip av artiklen. Det är han/hon som skrev artiklen som kanske börjar gråta.. ------------------------- Hej alla glada människor! |
Independence | 17:53 - 25:e April 2006 | Post #4 | |
Administratör Inlägg: 1800 Skicka PM |
Det finns en mycket bättre C++-tutorial länkad från wikin: http://www2.park.se/~jf/manualer/c++-manual/book1.html Den går igenom mycket mer saker, och är även den på svenksa. Troligtvis är den väl mer korrekt också skulle jag tro. Det är lite pga den jag inte orkat fixa till min artikel, men jag skulle kunna göra om min mer till någon sorts introduktion tror jag. Eller mer inriktad på spelprogrammering. Men det är nog bra att läsa den, och sedan skaffa en bok. ------------------------- Vi är riddarna som säger fiskbulle! |
Sidor: 1
Forum huvudsida -> Programmering -> Detta börjar att bli pinsamt! :P
Du får inte posta i den här tråden | Till toppen
Datum
2024-12-22 17:29
Vecka: 51
Besökare
Inloggade: 0
Gäster: 605
Medlemmar
Medlemmar: 53576
Forum
Senaste inlägget: HAHA MÄNNISKAN LEVER ÄN (13:45 - 18:e Januari 2019, av Hetzz)
Wiki
Senaste ändringen:
3D (rev: 1, tid: 09:40 - 13:e November 2015)
Chatt
#blinkenlights @ Libera.Chat
Gratis shellkonton för IRC, webbsidor mm.