Forum huvudsida -> Programmering -> ,,nnu en gång behöver jag C++ hjälp!
Sidor: 1
Dark_Master | 18:15 - 23:e April 2006 | Post #1 | |
Medlem Inlägg: 16 Skicka PM |
Min tjej kompis behöver hjälp med följande, jag har tittat på koden och ändrat det jag såg.. men den gnäller fortförande på en del saker.. skulle nu kunna ta en titt?? P.S Vart f** tog kod infognings grejen vägen? Jaja.. hoppas detta går bra!
------------------------- Hej alla glada människor! |
HärJ | 18:48 - 23:e April 2006 | Post #2 | |
Moderator Inlägg: 1198 Skicka PM |
Jag är ingen c++människa men jag ser några fel iaf.
ett semikolon efter allt alltså. såg ett till
sen är frågan varför du bara vill ha en aktie. Fick segmenteringsfel när jag lekte med koden så jag har ingen lösning tyvärr. ------------------------- Tänk om jag vore en skalärprodukt! |
Dark_Master | 19:20 - 23:e April 2006 | Post #3 | |
Citat av HärJ: sen är frågan varför du bara vill ha en aktie. Jag vill inget... men kan fråga Annna vad hon menade... ------------------------- Hej alla glada människor! |
Nissebosselasse | 19:22 - 23:e April 2006 | Post #4 | |
Medlem Inlägg: 490 Skicka PM |
Som HärJ sa, ett semikolon efter klassdeklarationen (rad 18), så att satsen avslutas. Annars förväntar sig kompilatorn ett namn där, dvs, du både deklarerar och definierar ett variabel av den typen (en klass i det här fallet). Som här:
Deklarationen på rad 43 är fel; vid vektordeklarationer ska du använda hakparanteser, [ och ], inte vanliga paranteser. Rad 45 ser lite konstig ut, men jag antog att du menade aktie aktie1;. Måsvingen, {, på rad 61 ska bort, annars avslutas funktionen main, och raderna därefter faller ur. Varför importerar du stdlib.h på rad 3? Det står att det är funktionen exit, men den används ju inte här... Ett litet tips: posta inte bara koden, ta även med felen som kompilatorn spottar ur sig. Man får då oftast lättare en hint om var felet finns, istället för att behöva läsa igenom 70 rader av kod. ------------------------- http://pushingcows.se Gula Nallen |
Dark_Master | 21:15 - 23:e April 2006 | Post #5 | |
Jag tar till mig som det plåtniklas sa och postar följandw, det enda felet som verkar vara kvar (!)
den klagar på måsvingen och säger att: new types may not be defined in a returne type. Vad det kan betyda vet jag ej! Edit: Löste sig! Tack för all underbar hjälp! Ni kan era saker, nu blir nog Anna glad imon i skolan! ------------------------- Hej alla glada människor! Senast redigerad 21:16 - 23:e April 2006 |
Amiroo | 14:53 - 14:e Juli 2006 | Post #6 | |
Medlem Inlägg: 2 Skicka PM |
haha, "visst din tjej kompis" Men hela koden är kopierad från boken: http://butik.pagina.se/fb_produkt.asp?art=20655 ------------------------- Ingen signatur! |
Amiroo | 15:10 - 14:e Juli 2006 | Post #7 | |
Medlem Inlägg: 2 Skicka PM |
haha, "visst din tjej kompis" Men hela koden är kopierad från boken: http://butik.pagina.se/fb_produkt.asp?art=20655 ------------------------- Ingen signatur! |
Sidor: 1
Forum huvudsida -> Programmering -> ,,nnu en gång behöver jag C++ hjälp!
Du får inte posta i den här tråden | Till toppen
Datum
2024-12-22 23:42
Vecka: 51
Besökare
Inloggade: 0
Gäster: 605
Medlemmar
Medlemmar: 53576
Forum
Senaste inlägget: HAHA MÄNNISKAN LEVER ÄN (13:45 - 18:e Januari 2019, av Hetzz)
Wiki
Senaste ändringen:
3D (rev: 1, tid: 09:40 - 13:e November 2015)
Chatt
#blinkenlights @ Libera.Chat
Gratis shellkonton för IRC, webbsidor mm.