Forum: Ljud i spel

Forum huvudsida -> Programmering -> Ljud i spel

Sidor: 1

Till botten

Fiery 10:23 - 7:e Mars 2006 | Post #1
Medlem
Inlägg: 4


Skicka PM
,,r det ngn som vet hur man får in ljud i en dll eller bara i själva spelet så att man slipper ha med ljudfilen överallt????? det finns många spel idag som gör det

-------------------------

Håller på med TLoL RPG





Independence 19:55 - 7:e Mars 2006 | Post #2
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Använder du Visual Studio eller vad har du för program?
Har för mig att man där kan göra något som kallas "resursfiler" som man kan lägga in direkt i binärerna.
Men det är väldigt fult tycker jag, bättre att du lägger dem i något arkiv som du sedan öppnar när spelet startas typ.

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





Fiery 21:16 - 7:e Mars 2006 | Post #3
Medlem
Inlägg: 4


Skicka PM
Jag kollade i Visual C++ 6.0 Enterprise Edition... men det verkade inte finnas något som ljud liksom

-------------------------

Håller på med TLoL RPG





Independence 21:19 - 7:e Mars 2006 | Post #4
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Okej, gör lite sökningar på MSDN, det kanske står där.

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





Fiery 21:20 - 7:e Mars 2006 | Post #5
Medlem
Inlägg: 4


Skicka PM
vänta jag hittade .waw filer i resurser... utan dej hadde jag inte kollat på imortera...

-------------------------

Håller på med TLoL RPG





Fiery 21:25 - 10:e Mars 2006 | Post #6
Medlem
Inlägg: 4


Skicka PM
Föresten är det någon som vet hur man använder DirectSound med resurser Smiley ??? det när man anävnder funktionen MAKEINTRESOURCE Smiley

-------------------------

Håller på med TLoL RPG





Sidor: 1

Forum huvudsida -> Programmering -> Ljud i spel
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen