Forum: Komma igång att skriva VxD-drivrutiner

Forum huvudsida -> Programmering -> Komma igång att skriva VxD-drivrutiner

Sidor: 1

Till botten

_0D_0A 16:40 - 1:a Januari 2006 | Post #1
Medlem
Inlägg: 21


Skicka PM
Jag har under ett tag funderat på att lära mig lite om hur man skriver VxD-drivrutiner. Någon som har någon aning om hur man börjar/någon bra tutorial? Har inte lyckats hitta mycket värdefullt när jag googlat iaf.




Independence 19:41 - 1:a Januari 2006 | Post #2
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Kollat MSDN? VxD verkar väl lite utdaterat iofs, finns nog mer information om WDM.

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





_0D_0A 19:51 - 1:a Januari 2006 | Post #3
Medlem
Inlägg: 21


Skicka PM
Hmm, känns som att jag tydligen har lite dålig koll. Hade för mig att WDM var en slags VxD, typ Smiley. Skall man kolla efter WDM på MSDN då istället, kanske?




Independence 21:55 - 1:a Januari 2006 | Post #4
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
WDM är efterträdaren til VxD, iaf som jag förstår det. Och du bör nog kolla på MSDN ja, där finns massor information som har med Windows och sånt att göra.

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





_0D_0A 22:35 - 2:a Januari 2006 | Post #5
Medlem
Inlägg: 21


Skicka PM
Har kollat runt lite, och visst finns det bra dokumentation på MSDN (som vanligt, vill jag säga). Fast jag tycker dock att den är ovanligt svårtolkad, ostrukurerad och med få exempel. Inte särskilt lätt att komma igång bara med hjälp av MSDN i det här fallet, enligt mitt tycke.

Om någon har några fler förslag så är de varmt välkomna Smiley.




Independence 17:49 - 3:e Januari 2006 | Post #6
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Hmm, MSDN är kanske mest som en referens ja, och drivrutiner är ju väldigt svåra grejor att skriva. Om du vill fortsätta skulle jag nog starkt rekommendera att du börjar leta efter lite böcker, någon bok om drivrutiner ur ett rent teoretiskt perspektiv (helt oberoende av språk och plattform förslagsvis) och en bok som förklarar hur man kodar dem i något speciellt språk. Börjar du direkt med en bok om hur man kodar är kanske risken att de använder en massa begrepp eller teorier som du inte förstår. Eller så går det bra att hugga in direkt, jag har egentligen absolut ingen som helst koll Smiley

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





Sidor: 1

Forum huvudsida -> Programmering -> Komma igång att skriva VxD-drivrutiner
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen