Forum huvudsida -> Programmering -> Klasser
Sidor: 1
Crazybanana | 19:12 - 5:e December 2005 | Post #1 | |
Medlem Inlägg: 12 Skicka PM |
Okej, äntligen har jag förstått hur klasser fungerar(har alltid haft problem med klasser ). Men det går inte så bra, eftersom jag får massa error. Det står till exempel: KlassensNamn does not name a type. och felet ska tydligen vara här: KlassensNamn Kn; Vad är felet? Sedan så verkar det inte som det går att deklarera variabler i en klass, eller? Jag har skrivit: bool fullscreen=TRUE; bool active=TRUE; Och då står det: ISO C++ forbids initialization of member 'fullscreen' blablabla ^^ Nån som vet problemet? ,,r inte så bra på klasser, så jag hoppas ni inte tycker jag är för nobbig bara :> ------------------------- Varför slänger du bort din tid på att läsa denna helt meningslösa text? |
Independence | 20:07 - 5:e December 2005 | Post #2 | |
Administratör Inlägg: 1800 Skicka PM |
Du får deklarera variablerna i klassen, men du ska ge dem standardvärden i konstruktorn tror jag. Vet du hur man gör en konstruktor? ------------------------- Vi är riddarna som säger fiskbulle! |
Celeron | 06:33 - 6:e December 2005 | Post #3 | |
Medlem Inlägg: 418 Skicka PM |
Posta hela koden när du deklarerar klassen. ------------------------- Det viktigaste är att ha roligt! Har ny hemsida: http://www.freewebs.com/cpperik/ |
ozamosi | 19:44 - 6:e December 2005 | Post #4 | |
Administratör Inlägg: 1129 Skicka PM |
I C++ måste du först deklarera klassen
Och sedan måste du initiera variablerna
Jag ber om ursäkt om mitt syntax inte är helt korrekt: jag hoppas att du fattar iden ändå. Ditt första problem kanske beror på att du inte inkluderat klassdefinitionen? ------------------------- Ljusblå |
Crazybanana | 21:03 - 6:e December 2005 | Post #5 | |
Medlem Inlägg: 12 Skicka PM |
Det som Independence sa fungerade, tack ------------------------- Varför slänger du bort din tid på att läsa denna helt meningslösa text? |
Sidor: 1
Forum huvudsida -> Programmering -> Klasser
Du får inte posta i den här tråden | Till toppen
Datum
2024-12-22 06:33
Vecka: 51
Besökare
Inloggade: 0
Gäster: 605
Medlemmar
Medlemmar: 53576
Forum
Senaste inlägget: HAHA MÄNNISKAN LEVER ÄN (13:45 - 18:e Januari 2019, av Hetzz)
Wiki
Senaste ändringen:
3D (rev: 1, tid: 09:40 - 13:e November 2015)
Chatt
#blinkenlights @ Libera.Chat
Gratis shellkonton för IRC, webbsidor mm.