Forum: Nokia 770

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> Nokia 770

Sidor: 1

Till botten

ozamosi 22:46 - 12:a November 2005 | Post #1
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Det var länge sedan min ha-tarm hoppade så högt...

En linuxbaserad surf-tablet - som en mobil, där man slipper den där värdelösa funktionen som gör att mobilen skriker så fort någon vill ge dig massa uppdrag.

Surf-tableten stödjer trådlöst nätverk och har webläsare, mail, newsfeed, spel och allt annat du skulle kunna tänka dig att vilja ha. Men vad mer? Jo:
  • en terminal
  • ssh-klient och -server
  • irssi
  • gaim
  • x-chat
  • abiword
  • vim
  • python
  • och lite olika spel
På gång är saker som
  • evince (dokumentvisare)
  • gnumeric
  • en sip-klient (så man kanske kan ringa med den trots allt snart..?)
  • mono
  • ogg-spelare (för tillfället finns stöd för de flesta format utom just ogg)
  • gimp (tänk på vad det är för enhet. Sjukt!)
  • synaptic (ja, de har ett apt-repository...)
Saker installeras som deb-paket med en specialutvecklad deb-hanterare.
Alltså... Liksom... Vill ha!

-------------------------
Ljusblå

Senast redigerad 22:56 - 12:a November 2005


HärJ 00:35 - 13:e November 2005 | Post #2
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
men det är en nokia....
vad sjutton jag vill oxå ha Smiley

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



Celeron 11:28 - 13:e November 2005 | Post #3
Medlem
Inlägg: 418


Skicka PM
Borde inte det här ligga under nyheter?

-------------------------
Det viktigaste är att ha roligt! Har ny hemsida: http://www.freewebs.com/cpperik/



Hetzz 18:39 - 13:e November 2005 | Post #4
Medlem
Inlägg: 516


Skicka PM
    Citat av HärJ:
men det är en nokia....
vad sjutton jag vill oxå ha Smiley


okej? varför skulle det va negativt att det är en nokia? visst deras mobilserier kanske inte alltid håller vad de lovar men sen så har det överlägset störst utbud Smiley
vad jag har upplevt under mina år är att många ungdommar har nån slags "ericsson är svensk därför måste jag gilla det" ide, det är som folk som hellre har kvar sitt gamla teleabonemang och betalar mycker mer avgifter än att byta till nått som är lite okänt eller kanske inte är svenskt Smiley

usch vadf det blev negativt men det är så allmänt mot nokia i dagens svenska samhälle, som nån avundsjuka typ. fan de går ju sämmre än ericsson för tillfället på mobilsidan så det är ju bara bra att de ger ut lite vettiga produkter.

Den där "saken" såg ju riktigt trevlig ut, lite som att den uppfyller den funktionen man egentligen vill ha av en laptop utan att va lika stor som en ordinarie tft Smiley

-------------------------





HärJ 20:23 - 13:e November 2005 | Post #5
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
min första mobil var en ericsson och nu har jag en ericsson igen(hade en motorola emellan)
för mig har nokia alltid varit lite...plastigt på nåt sätt. vet inte riktigt hur jag ska förklara det, men ericssons gamla telefoner ligger mig varmt om hjärtat. den jag har nu är jag halv glad för Smiley

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



Hetzz 22:46 - 13:e November 2005 | Post #6
Medlem
Inlägg: 516


Skicka PM
hehe precis en sån person jag talar om Smiley


problemet förr va att ericsson va totalt kassa, men folk köpte dem ändå. nokia kom in på marknaden och direkt klassade dem ericsson. nu finns det fler aktörer på den svenska marknaden men inga av dem har vart i en sån strid som ericsson och nokia.

ericsson hade seriöst inte funnits idag om de inte samarbetat med sony. deras designers de hade innna förstod verkligen inte vad folket ville ha.

ta en sån sak som när nokia lanserade 3210, marknaden häpnades över en mobil som inte hade en ful antenn men ändå hade lika bra teckning. Den hade spel^^. det var ett genidrag att lansera den telefonen och även till ett pris som ungdommmar hade råd med. visst jag hade en ericsson t10 förut. det va skit trevlig, i dagens läge skulle jag nog inte köpt den(dvs om jag hade samma telefoner att välja på) den va egentligen ganska kass och ganska snart insåg man att det va mer jobbigt än nödvändigt.

idagens läge är sonyericsson mobilerna faktiskt ganska trevliga, men de saknar nått. ericssson behövde designen från sony, så länge har vi det bra men probemet är att sony har riktigt kass kvalite på sina produkter med tanke på det pris de tar för dem. de strävar också oftast efter att deras produkter inte ska va kompitabla med nått som de själva inte tillverkar. lite halvkasst sådär.


:P

-------------------------





HärJ 23:01 - 13:e November 2005 | Post #7
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
    Citat av Hetzz:

ta en sån sak som när nokia lanserade 3210, marknaden häpnades över en mobil som inte hade en ful antenn men ändå hade lika bra teckning. Den hade spel^^. det var ett genidrag att lansera den telefonen och även till ett pris som ungdommmar hade råd med. visst jag hade en ericsson t10 förut. det va skit trevlig, i dagens läge skulle jag nog inte köpt den(dvs om jag hade samma telefoner att välja på) den va egentligen ganska kass och ganska snart insåg man att det va mer jobbigt än nödvändigt.

jag måste säga att jag ibland saknar antennen...men det är nog bara jag
det enda jag saknade när jag hade min gamla 868 var spel. menyerna var helt underbara vilket jag aldrig upplevt att på en nokia. den ericsson jag har idag har dugliga menyer men det är lite för flashiga för min smak...men det är nog bara jag

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



Sidor: 1

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> Nokia 770
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen