Forum huvudsida -> Projekt -> Söker medlemmar!
SaNz | 15:32 - 21:a Oktober 2005 | Post #1 | |
Medlem Inlägg: 77 Skicka PM |
Hejsan! Jag söker medlemmar till ett helt nytt speldesign "företag". Ni behöver inte vara eliter! För det är inte jag Men det kan ju alltid bli ngt! Skicka PM eller skriv i tråden! EDIT: Nu söker jag medlemmar till ett litet projekt till form av ett ganska pyttelitet RPG spel. Jag kan inte så mkt avancerad kodning, men jag hoppas att några vill hjälpa mig med det! Jag hade tänkt mig att spelet skulle vara i 2D grafik, sett uppifrån, så om några vill hjälpa till med vad som helst skicka PM! ------------------------- Det är helheten som räknas... Så skit inte i hälften! Senast redigerad 16:53 - 21:a Oktober 2005 |
SaNz | 17:10 - 21:a Oktober 2005 | Post #2 | |
Ingen intresserad? ------------------------- Det är helheten som räknas... Så skit inte i hälften! |
Independence | 18:33 - 21:a Oktober 2005 | Post #3 | |
Administratör Inlägg: 1800 Skicka PM |
Det brukar stryka runt lite personer som precis lärt sig C++ och SDL här ibland, de är säkert intresserade av ett liknande projekt! Låter som ett mycket bra initiativ, koda tillsammans blir ofta roligare (såvida man inte bråkar för mycket ). ------------------------- Vi är riddarna som säger fiskbulle! |
HärJ | 23:01 - 21:a Oktober 2005 | Post #4 | |
Moderator Inlägg: 1198 Skicka PM |
påminner mig om indyrpg... jag "kan" rita bilder uppifrån kan blin en kul utmaning ------------------------- Tänk om jag vore en skalärprodukt! |
SaNz | 10:11 - 23:e Oktober 2005 | Post #5 | |
Hmm gärna behöver inte vara kompliserat. För jag hade inte tänkt mig ett så stort spel. Men man kanske kan göra nått större senare ------------------------- Det är helheten som räknas... Så skit inte i hälften! |
SaNz | 15:47 - 24:e Oktober 2005 | Post #6 | |
Alla gäster som läser detta och vill vara med måste logga in om dom ska skicka pm till mig! Annars får dom skriva i forum! För jag kan inte svara gästerna som skickar Pm! Tack ------------------------- Det är helheten som räknas... Så skit inte i hälften! |
HärJ | 17:28 - 24:e Oktober 2005 | Post #7 | |
Citat av SaNz: Alla gäster som läser detta och vill vara med måste logga in om dom ska skicka pm till mig! Annars får dom skriva i forum! För jag kan inte svara gästerna som skickar Pm! Tack lol det låter som om nån har hittat en bugg (: ------------------------- Tänk om jag vore en skalärprodukt! |
SaNz | 09:48 - 25:e Oktober 2005 | Post #8 | |
Nu är vi 3 st som designar spelet! Jag, HärJ, brainlessbob och Dojjan!! Och våran "Director": Bazze C sk Xlime! ------------------------- Det är helheten som räknas... Så skit inte i hälften! Senast redigerad 17:59 - 25:e Oktober 2005 |
brainlessbob | 10:23 - 25:e Oktober 2005 | Post #9 | |
Medlem Inlägg: 69 Skicka PM |
,,r gärna med. Skickade ett P.M. ------------------------- Idioter kan göra underverk! |
SaNz | 18:03 - 25:e Oktober 2005 | Post #10 | |
Någon med något förslag på namn? Jag gör ett project på denna sida så ni kan föreslå namn. Projektnamn får nu vara: Unifox, ni kan komma med förslag till spelets slutgiltiga namn! ------------------------- Det är helheten som räknas... Så skit inte i hälften! |
Dojjan | 09:31 - 26:e Oktober 2005 | Post #11 | |
Medlem Inlägg: 114 Skicka PM |
SaNz vi har knappt prartat om vad projektet egentloigen handlar om! Ett slags RPG, ganska simpelt... Hmm, det säger ju mycket? Vi osm faktiskt är på projektet måste snacka tillsammans innan vi ens börjar bry oss om något som projektnamn! |
HärJ | 08:28 - 27:e Oktober 2005 | Post #12 | |
tihi jag skulle tydligen rita det jag tyckte om det kan bli spännande håller med dojjan att vi borde snacka lite mer detta kan bli kul ------------------------- Tänk om jag vore en skalärprodukt! |
brainlessbob | 08:45 - 27:e Oktober 2005 | Post #13 | |
Tycker också att vi får ta och prata lite. Hur? Något IM program eller tex. IRC? ------------------------- Idioter kan göra underverk! |
SaNz | 09:23 - 27:e Oktober 2005 | Post #14 | |
Har ni ventrilo? Så kan vi snacka med mick. Eller msn. ------------------------- Det är helheten som räknas... Så skit inte i hälften! |
brainlessbob | 10:41 - 27:e Oktober 2005 | Post #15 | |
Har TS, inte vent. ------------------------- Idioter kan göra underverk! |
SaNz | 15:19 - 27:e Oktober 2005 | Post #16 | |
Ok, har du någon server? Jag har en server till TS! Ska kolla IP... blinkenproject1.kicks-ass.net ------------------------- Det är helheten som räknas... Så skit inte i hälften! |
Crazybanana | 17:29 - 27:e Oktober 2005 | Post #17 | |
Medlem Inlägg: 12 Skicka PM |
Vad använder ni för Librarys? Jag kan lite smått och gott inom OpenGL och skulle gärna vilja vara med (om det är OpenGL ni använder förstås, eller om ni vill ha en som programmerar i OpenGL ). ------------------------- Varför slänger du bort din tid på att läsa denna helt meningslösa text? |
SaNz | 19:22 - 27:e Oktober 2005 | Post #18 | |
Som sagt, det är ju inte så komplicerat. Men om du kan göra typ sån grafik vi har snackat om så kan du få vara med! ------------------------- Det är helheten som räknas... Så skit inte i hälften! |
Karlsson93 | 21:07 - 27:e Oktober 2005 | Post #19 | |
Medlem Inlägg: 3 Skicka PM |
Jag e med!! Har lärt mig en hel del nu JOWKE =) Snackar med dej imorrn på skolan!! ------------------------- Ingen signatur! |
HärJ | 22:26 - 27:e Oktober 2005 | Post #20 | |
Citat av Karlsson93: Jag e med!! Har lärt mig en hel del nu JOWKE =) Snackar med dej imorrn på skolan!! har jag missat nåt? hur som helst så har jag bara ett sätt att uttrycka kommunikation, IRC. Get it. Use it. Love it. ------------------------- Tänk om jag vore en skalärprodukt! |
Dojjan | 08:24 - 28:e Oktober 2005 | Post #21 | |
Medlem Inlägg: 114 Skicka PM |
Okej, så hur kommunicerar vi då? Var det IRC eller? |
SaNz | 12:51 - 28:e Oktober 2005 | Post #22 | |
OKOK Irc, kan nån skapa en kanal? Så kan vi snacka ostört! ------------------------- Det är helheten som räknas... Så skit inte i hälften! |
SaNz | 14:10 - 28:e Oktober 2005 | Post #23 | |
Nu har jag gjort en kanal, project1. Gå in i den! ------------------------- Det är helheten som räknas... Så skit inte i hälften! |
Crazybanana | 15:58 - 28:e Oktober 2005 | Post #24 | |
Medlem Inlägg: 12 Skicka PM |
Aktiv IRC kanal då -.- ------------------------- Varför slänger du bort din tid på att läsa denna helt meningslösa text? |
HärJ | 16:51 - 6:e November 2005 | Post #25 | |
man kanske ska tillägga att den finns på quakenet... det finns ju en risk att folk idlar nån annan stans ------------------------- Tänk om jag vore en skalärprodukt! |
Forum huvudsida -> Projekt -> Söker medlemmar!
Du får inte posta i den här tråden | Till toppen
Datum
2024-12-22 19:09
Vecka: 51
Besökare
Inloggade: 0
Gäster: 605
Medlemmar
Medlemmar: 53576
Forum
Senaste inlägget: HAHA MÄNNISKAN LEVER ÄN (13:45 - 18:e Januari 2019, av Hetzz)
Wiki
Senaste ändringen:
3D (rev: 1, tid: 09:40 - 13:e November 2015)
Chatt
#blinkenlights @ Libera.Chat
Gratis shellkonton för IRC, webbsidor mm.