Forum huvudsida -> Mjukvara -> Flikar
Sidor: 1
Celeron | 15:02 - 5:e Oktober 2005 | Post #1 | |
Medlem Inlägg: 418 Skicka PM |
Jag har börjat använda Firefox lite smått nu och jag har en fråga: Hur gör man så att länkar automatiskt öppnas i en ny flik istället för i ett nytt fönster? ------------------------- Det viktigaste är att ha roligt! Har ny hemsida: http://www.freewebs.com/cpperik/ |
nibbo | 16:25 - 5:e Oktober 2005 | Post #2 | |
Administratör Inlägg: 446 Skicka PM |
håll inne kontroll. brukar jag göra iaf ------------------------- Ja! Det är en ,,KTA pungsvansknapp på min avatar! |
LadyFrost | 17:26 - 5:e Oktober 2005 | Post #3 | |
Medlem Inlägg: 300 Skicka PM |
Det finns en extention som heter Tab Mix Plus, den är riktigt trevlig Annars funkar ju ctrl. ------------------------- Frihetskämpe |
Celeron | 20:19 - 5:e Oktober 2005 | Post #4 | |
Hur laddar man ner Tab Mix Plus då? Har man flik funktionen så ska man ju använda den ordentligt . ------------------------- Det viktigaste är att ha roligt! Har ny hemsida: http://www.freewebs.com/cpperik/ |
ozamosi | 20:42 - 5:e Oktober 2005 | Post #5 | |
Administratör Inlägg: 1129 Skicka PM |
Man går till https://addons.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?id=1122 och trycker på knappen ------------------------- Ljusblå |
HärJ | 22:21 - 5:e Oktober 2005 | Post #6 | |
Moderator Inlägg: 1198 Skicka PM |
Citat av Celeron: Hur laddar man ner Tab Mix Plus då? Har man flik funktionen så ska man ju använda den ordentligt . är du så förtjust i flikar kan du skaffa opera direkt. Säga vad man vill men opra är bättre på att hantera flikar än FF ------------------------- Tänk om jag vore en skalärprodukt! |
ozamosi | 22:36 - 5:e Oktober 2005 | Post #7 | |
Administratör Inlägg: 1129 Skicka PM |
HerJ: jag anropar tjurbajs. Opera och FireFox har samma tab-stöd, skillnaden är att FireFox som standard inte innehåller inställningar för att man ska kunna ställa in dem på ett trevligt sätt. Däremot finns det ett stort antal extentions som faktiskt klarar av det. ------------------------- Ljusblå |
HärJ | 23:08 - 5:e Oktober 2005 | Post #8 | |
ozamosi: jag anropar ordbajs. Opera ligger ljusår längre fram när det gäller flikar. När det sedan gäller massa extensions hit och dit, vem bryr sig. Själv använder jag bara FF för att jag gillar att kunna få saker i ett nytt fönster ibland. -verväger stark opera pga deras fliksystem. ------------------------- Tänk om jag vore en skalärprodukt! |
Celeron | 07:00 - 6:e Oktober 2005 | Post #9 | |
Jag har testat Opera, men jag trivdes inte riktigt med det av någon anledning. ------------------------- Det viktigaste är att ha roligt! Har ny hemsida: http://www.freewebs.com/cpperik/ |
jcvsgames | 20:39 - 15:e Oktober 2005 | Post #10 | |
Medlem Inlägg: 20 Skicka PM |
Jag håller ner CTRL då det behövs. ------------------------- // JCVS-Games Min Hemsida |
ErikHK | 09:21 - 17:e Oktober 2005 | Post #11 | |
Medlem Inlägg: 31 Skicka PM |
Man kan enkelt ställa in detta i inställningarna, så inget tjafsande om att du behöver extensions. In på avancerat bara så ser du det där. Apropå Opera, den är den enda(?) browsern som öppnar ny flik med ctrl-n, mot alla andra (Mozilla, Firefox, Konqueror osv) som öppnar ny med ctrl-t. Dessutom är Firefox open source och har en bättre community -------------------------
|
tobbez | 10:32 - 17:e Oktober 2005 | Post #12 | |
Medlem Inlägg: 364 Skicka PM |
om opera öppnar ny tab eller nytt fönster på ctrl-n beror på hur man har ställt in det |
Hetzz | 21:24 - 17:e Oktober 2005 | Post #13 | |
Medlem Inlägg: 516 Skicka PM |
Citat av tobbez: om opera öppnar ny tab eller nytt fönster på ctrl-n beror på hur man har ställt in det jo med tanke på att ctrl+n är som standard för bokmärkning :| iaf i win. kör själv opera, körde ff förut men bytte. ingen speciell anledning, bara trevligt att variera sig lite -------------------------
|
brainlessbob | 18:22 - 25:e Oktober 2005 | Post #14 | |
Medlem Inlägg: 69 Skicka PM |
Jag klarar inte av flikar. Nytt fönster FTW! ------------------------- Idioter kan göra underverk! |
Hetzz | 19:14 - 25:e Oktober 2005 | Post #15 | |
Medlem Inlägg: 516 Skicka PM |
:| är du galen nytt fönster... aja vissa kanske gillar det.... antar att du kör IE också ?:P -------------------------
|
brainlessbob | 19:17 - 25:e Oktober 2005 | Post #16 | |
Kör eldräven. Orkar inte IE. Sen kör jag också opera 3.0 ibland ------------------------- Idioter kan göra underverk! |
HärJ | 23:20 - 25:e Oktober 2005 | Post #17 | |
Citat av brainlessbob: Kör eldräven. Orkar inte IE. Sen kör jag också opera 3.0 ibland Du kör opera ibland men gillar inte flikar? det blir inte så ofta va? ------------------------- Tänk om jag vore en skalärprodukt! |
brainlessbob | 23:22 - 25:e Oktober 2005 | Post #18 | |
Citat av HärJ: Citat av brainlessbob: Kör eldräven. Orkar inte IE. Sen kör jag också opera 3.0 ibland Du kör opera ibland men gillar inte flikar? det blir inte så ofta va? Kör opera 3.0 senaste är typ 8.0 eller nåt. 3.0 är från typ 97 och har inga flikar Fördelen är att man slipper 99% av all reklam. ------------------------- Idioter kan göra underverk! |
HärJ | 23:25 - 25:e Oktober 2005 | Post #19 | |
lol opera 8 har ingen reklam dom slängde den jag gillar firefox iaf ------------------------- Tänk om jag vore en skalärprodukt! |
brainlessbob | 23:26 - 25:e Oktober 2005 | Post #20 | |
Citat av HärJ: lol opera 8 har ingen reklam dom slängde den jag gillar firefox iaf Alltså annonser på hemsidor Ska testa om den fungerar med blinkenlights ------------------------- Idioter kan göra underverk! |
Sidor: 1
Forum huvudsida -> Mjukvara -> Flikar
Du får inte posta i den här tråden | Till toppen
Datum
2024-12-22 07:59
Vecka: 51
Besökare
Inloggade: 0
Gäster: 605
Medlemmar
Medlemmar: 53576
Forum
Senaste inlägget: HAHA MÄNNISKAN LEVER ÄN (13:45 - 18:e Januari 2019, av Hetzz)
Wiki
Senaste ändringen:
3D (rev: 1, tid: 09:40 - 13:e November 2015)
Chatt
#blinkenlights @ Libera.Chat
Gratis shellkonton för IRC, webbsidor mm.