Forum huvudsida -> Programmering -> Problem med klass och array
Sidor: 1
Burglar | 13:36 - 22:a Augusti 2005 | Post #1 | |
Medlem Inlägg: 59 Skicka PM |
Hej. Nu har jag problem igen :/. Jag har gjort en tutorial med klasser i boken som jag läser men det var så rackarns simpelt att jag ville utöka programmet lite mer, men då dök alla problem upp Jag har alltså gjort en ny pekare till ett nytt konto-objekt, detta objekt får sin info från set() funktionen. Jag vet inte vad jag ska göra för att 'stoppa in' det nya objektet i min kontoArray. *paccountCounte håller reda på hur många objekt det finns i arrayen. Några tips om ett alternativt sätt att få in objektet i min array? Här är felmeddelandet: "'strcpy' : cannot convert parameter 1 from 'bankkonto *' to 'char *'" class bankkonto { public: bankkonto(char *klient, double pengar, char *konto); void create(void); void set(void); //skapa void show(void); //visa info void deposit(double cash); //sätta in pengar void withdraw(double cash); //ta ut char name[40]; //public så showMenu() kan få tag på det private: double balance; char account[40]; }; void bankkonto::create(int *paccountCounter) { bankkonto *nyttAcc; //skapa en pekare till ett nytt konto nyttAcc = new bankkonto(0,0,0); //skapar ett nytt dynamiskt objekt nyttAcc->set(); //ger kontot ny info strcpy(kontoArray[*paccountCounter], nyttAcc); //här vill jag lägga till mitt nya konto i min array getch(); } ------------------------- ,,hh signatur! jag är skeptisk! Senast redigerad 13:39 - 22:a Augusti 2005 |
Burglar | 15:31 - 22:a Augusti 2005 | Post #2 | |
Medlem Inlägg: 59 Skicka PM |
Någon kan få ta bort denna fråga, har ändrat om koden istället ------------------------- ,,hh signatur! jag är skeptisk! Senast redigerad 17:20 - 22:a Augusti 2005 |
Sidor: 1
Forum huvudsida -> Programmering -> Problem med klass och array
Du får inte posta i den här tråden | Till toppen
Datum
2025-01-02 16:41
Vecka: 01
Besökare
Inloggade: 0
Gäster: 605
Medlemmar
Medlemmar: 53576
Forum
Senaste inlägget: HAHA MÄNNISKAN LEVER ÄN (13:45 - 18:e Januari 2019, av Hetzz)
Wiki
Senaste ändringen:
3D (rev: 1, tid: 09:40 - 13:e November 2015)
Chatt
#blinkenlights @ Libera.Chat
Gratis shellkonton för IRC, webbsidor mm.