Forum: WTH - dag 0

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> WTH - dag 0

Sidor: 1

Till botten

ozamosi 22:41 - 27:e Juli 2005 | Post #1
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Jag och LadyFrost är nu på plats på What The Hack! i Liempde, Nederländerna. Men innan vi kommer till dagens händelser ska ni få en kortkort resume över gårdagen.

Flygplan som sladdade. Panik under ett tågbyte. Dapke och Mamma Mu.

Så. -ver till dagens händelser Smiley

Vakna till ljudet av ösregn. Ush! Gå upp och leta efter entren. Jag trodde verkligen inte att det skulle vara så svårt att lista ut vilka det är som vill få pengar eller kontrollera att de har fått, men tydligen hade vi åkt förbi entren i mörkret när vi kom kl 02.

Men till slut hittade vi entren. Då gav vi oss ut för att leta mat. Det visade sig att frukost Endast serveras mellan 07.30 och 08.00, och sen serveras inget förrän 12.30. Som om det är då man vill äta...

Vi hittade i alla fall allt tillslut - inklusive jobb. Dagens jobb har varit att tejpa upp ett tält med alldeles för svag tejp, och att sitta i en informationsdisk och berätta för folk att vi inte har en aning om svaret på deras frågor, men om de går till en annan infodesk så vet säkert de. Men med tanke på hur mycket vi vart skickade fram och tillbaka av infodeskar imorse var det inte mer än rättvist att få hämnas lite Smiley Vi - till skillnad från de vi pratade med - ljög i alla fall inte. Eller... Det kanske vi gjorde utan att veta om det, men... ,,vafan...

Imorrn ska vi vara säkerhetsvakter samt städa toaletter Smiley

Vad mer? Maiky var den första som kände igen LF (och erkände det Smiley ). En stjärna i kanten till henne. Eftersom ingen bild på mig visats upp är alltså antalet gånger någon känt igen mig lika med 0 (även om just Maiky direkt insåg vem jag var - en stjärna i kanten till, alltså). Det intressanta är att hon är typ den som någon av oss pratat minst med...

Enno - enligt hans rygg Maikys slav - har sagt Huhu! till oss.

Nu håller vi på att somna utan att ha tittat på alla läskiga ljusfenomen som bara syns på natten. Illa...

-------------------------
Ljusblå



Celeron 08:38 - 28:e Juli 2005 | Post #2
Medlem
Inlägg: 418


Skicka PM
OK. Första frågan: Vad är What The Hack? Andra frågan: Ska det bli kul att städa toaletter Smiley

-------------------------
Det viktigaste är att ha roligt! Har ny hemsida: http://www.freewebs.com/cpperik/



ozamosi 10:06 - 28:e Juli 2005 | Post #3
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
What The Hack! är ett hackerkonvent. Vi bosätter oss på ett stort fält allihop under några dagar. wiki.whatthehack.org har mer info

Städa toaletter: nja... Men om vi gör det en gång under hela tiden så behöver ingen annan göra det två gånger.

-------------------------
Ljusblå



Celeron 10:28 - 28:e Juli 2005 | Post #4
Medlem
Inlägg: 418


Skicka PM
Okej. Ha så kul.

-------------------------
Det viktigaste är att ha roligt! Har ny hemsida: http://www.freewebs.com/cpperik/



Independence 20:36 - 31:a Juli 2005 | Post #5
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Du kan ju alltid skriva ihop en artikel om det hela när du kommit hem, det är säkert många som vore intresserade av att läsa om hackerevenemang i nederländerna! Smiley Om det nu finns något att skriva om förstås.

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





ozamosi 14:33 - 3:e Augusti 2005 | Post #6
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Satan... Det är ju redan slut. Och jag som hade tänkt skriva en daglig blog... Atsiken...

-------------------------
Ljusblå



HärJ 12:49 - 4:e Augusti 2005 | Post #7
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
synd för dig
nästa gång kanske man ska med Smiley

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



Sidor: 1

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> WTH - dag 0
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen