Forum huvudsida -> Programmering -> Vector
Sidor: 1
Burglar | 15:07 - 19:e Juli 2005 | Post #1 | |
Medlem Inlägg: 59 Skicka PM |
Hmm det postades fast jag bara förhandsgranskade ------------------------- ,,hh signatur! jag är skeptisk! Senast redigerad 15:58 - 19:e Juli 2005 |
ozamosi | 15:35 - 19:e Juli 2005 | Post #2 | |
Administratör Inlägg: 1129 Skicka PM |
Till att börja med. Du får inte skriva kod utanför funktioner. Sen undrar jag vad _TCHAR och _tmain är för något... ,,r det något special-bibliotek eller något?
Funkar det där kanske..? Edit: En bugg på det här forumet gör att man kan ha en arme avatarer (fråga indy varför inte den förra tas bort), och varje gång man postar skapas en post till varje avatar. Om du tar bort så att du bara har en kvar så försvinner de andra posterna. ------------------------- Ljusblå Senast redigerad 15:37 - 19:e Juli 2005 |
Burglar | 15:59 - 19:e Juli 2005 | Post #3 | |
Medlem Inlägg: 59 Skicka PM |
Förbannat, jag skulle läst ditt inlägg innan jag ändrade dubletterna nu försvann ju posten :@ Tackar för hjälpen, jag ska genast kolla Edit: det som står inne i main() är trams som Visual studio lägger till automatiskt, tar jag bort det så får jag ytterligare en massa konstiga felmeddelanden. Detta felmeddelandet får jag nu: left of '.push_back' must have class/struct/union type ------------------------- ,,hh signatur! jag är skeptisk! Senast redigerad 16:11 - 19:e Juli 2005 |
ozamosi | 16:49 - 19:e Juli 2005 | Post #4 | |
Administratör Inlägg: 1129 Skicka PM |
Du har glömt semikolon efter ogre och dragon. ------------------------- Ljusblå |
Burglar | 18:03 - 19:e Juli 2005 | Post #5 | |
Medlem Inlägg: 59 Skicka PM |
Det är lite mindre felmeddelanden nu Jag flyttade in min vector till main så nu är det bara ett meddelande kvar: 'enemy' : undeclared identifier som sägs så ska jag ju deklarera enemy, men jag har aldrig använt mig av denna typen förut så hur ska jag göra? ------------------------- ,,hh signatur! jag är skeptisk! |
ozamosi | 18:27 - 19:e Juli 2005 | Post #6 | |
Administratör Inlägg: 1129 Skicka PM |
Ibland är jag nästan lite elak
Enemy ska ju vara din vektor, inte en typ. Alltså deklarerar vi vektorn som global så att enemySpawn()-funktionen kommer åt den. ------------------------- Ljusblå |
Burglar | 20:05 - 19:e Juli 2005 | Post #7 | |
Medlem Inlägg: 59 Skicka PM |
:P nu funkar det ju hehe. Tackar för hjälpen P.s Indy, det borde finnas en funktion i forumet så man kan markera det som 'löst' eller nått ------------------------- ,,hh signatur! jag är skeptisk! |
Sidor: 1
Forum huvudsida -> Programmering -> Vector
Du får inte posta i den här tråden | Till toppen
Datum
2024-04-29 02:19
Vecka: 18
Besökare
Inloggade: 0
Gäster: 605
Medlemmar
Medlemmar: 53576
Forum
Senaste inlägget: HAHA MÄNNISKAN LEVER ÄN (13:45 - 18:e Januari 2019, av Hetzz)
Wiki
Senaste ändringen:
3D (rev: 1, tid: 09:40 - 13:e November 2015)
Chatt
#blinkenlights @ Libera.Chat
Gratis shellkonton för IRC, webbsidor mm.