Forum: Apple + Intel = Bakåtsträvare

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> Apple + Intel = Bakåtsträvare

Sidor: 1

Till botten

protrax 17:53 - 7:e Juni 2005 | Post #1
Medlem
Inlägg: 10


Skicka PM
Finns inte mycket att säga här. Dom kunde ju lika gärna vänta ut IBM. Men för min del så blir det till att spara till en billig paniksåld PPC nu i alla fall.

-------------------------
Ingen signatur!



Hetzz 18:49 - 7:e Juni 2005 | Post #2
Medlem
Inlägg: 516


Skicka PM
lite synd, är ju ppc som liksom vart lite apple...

-------------------------





LadyFrost 08:39 - 8:e Juni 2005 | Post #3
Medlem
Inlägg: 300


Skicka PM
Ska de sluta tillverka PPC? Jag har en urgammal PowerBook i knät just nu, jag känner mig 1337 Smiley Eller, ärligt talat är det inte så stor skillnad på mac och pc för mig. Linux flyter lika bra på båda.

-------------------------
Frihetskämpe



protrax 13:36 - 8:e Juni 2005 | Post #4
Medlem
Inlägg: 10


Skicka PM
    Citat av LadyFrost:
Ska de sluta tillverka PPC? Jag har en urgammal PowerBook i knät just nu, jag känner mig 1337 Smiley Eller, ärligt talat är det inte så stor skillnad på mac och pc för mig. Linux flyter lika bra på båda.


Eller för att citera vad en analytiker tyckte, "Ungefär som att Ferrari skulle be BMW om att göra motorerna till deras nya bilar". På in sidan är det stor skillnad.

-------------------------
Ingen signatur!



Independence 15:26 - 8:e Juni 2005 | Post #5
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Det är väl inte klart att dom ska sluta tillverka PPC? Bara att Apple inte ska använda dem mera. Iofs är det väl bara Apple som använder dem nu, så det lägger nog ner tillvekningen i alla fall..

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





ozamosi 15:35 - 8:e Juni 2005 | Post #6
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
    Citat av Independence:
Det är väl inte klart att dom ska sluta tillverka PPC? Bara att Apple inte ska använda dem mera. Iofs är det väl bara Apple som använder dem nu, så det lägger nog ner tillvekningen i alla fall..

Första meningen är inte fel, men resten är det. Vaddå bara Apple? IBM själva använder PPC, XBox 360 använder PPC, PS3 använder PPC... Klart de inte lägger ner tillverkningen, IBM är ju de som gör bäst processorer av alla (som i extremfartnomatterwhat), men de gör fruktansvärt lite jobb per watt, vilket gör att apple stoppar in intel istället, eftersom hela apples affärside (nuförtiden) bygger på att göra pyttedatorer som mac mini och deras laptops.

-------------------------
Ljusblå



Independence 16:15 - 8:e Juni 2005 | Post #7
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Jasså, jag som trodde det var svårt att göra av med mer ström än Intels nyare precossorer. Iofs har de ju Pentium M eller vad de nu heter.

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





LadyFrost 20:43 - 8:e Juni 2005 | Post #8
Medlem
Inlägg: 300


Skicka PM
    Citat av protrax:
Eller för att citera vad en analytiker tyckte, "Ungefär som att Ferrari skulle be BMW om att göra motorerna till deras nya bilar". På in sidan är det stor skillnad.


Särskriv inte om du kan låta bli, är du vänlig. Smiley

-------------------------
Frihetskämpe



protrax 00:39 - 10:e Juni 2005 | Post #9
Medlem
Inlägg: 10


Skicka PM
,,r det krav på korekt svenska i forumet och våra blog's? Eller var det något som blev otydligt?

-------------------------
Ingen signatur!



tobbez 11:59 - 10:e Juni 2005 | Post #10
Medlem
Inlägg: 364


Skicka PM
LadyFrost är ett krav på korrekt svenska i sig ;P




Sidor: 1

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> Apple + Intel = Bakåtsträvare
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen