Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> Apple + Intel = Bakåtsträvare
Sidor: 1
protrax | 17:53 - 7:e Juni 2005 | Post #1 | |
Medlem Inlägg: 10 Skicka PM |
Finns inte mycket att säga här. Dom kunde ju lika gärna vänta ut IBM. Men för min del så blir det till att spara till en billig paniksåld PPC nu i alla fall. ------------------------- Ingen signatur! |
Hetzz | 18:49 - 7:e Juni 2005 | Post #2 | |
Medlem Inlägg: 516 Skicka PM |
lite synd, är ju ppc som liksom vart lite apple... -------------------------
|
LadyFrost | 08:39 - 8:e Juni 2005 | Post #3 | |
Medlem Inlägg: 300 Skicka PM |
Ska de sluta tillverka PPC? Jag har en urgammal PowerBook i knät just nu, jag känner mig 1337 Eller, ärligt talat är det inte så stor skillnad på mac och pc för mig. Linux flyter lika bra på båda. ------------------------- Frihetskämpe |
protrax | 13:36 - 8:e Juni 2005 | Post #4 | |
Citat av LadyFrost: Ska de sluta tillverka PPC? Jag har en urgammal PowerBook i knät just nu, jag känner mig 1337 Eller, ärligt talat är det inte så stor skillnad på mac och pc för mig. Linux flyter lika bra på båda. Eller för att citera vad en analytiker tyckte, "Ungefär som att Ferrari skulle be BMW om att göra motorerna till deras nya bilar". På in sidan är det stor skillnad. ------------------------- Ingen signatur! |
Independence | 15:26 - 8:e Juni 2005 | Post #5 | |
Administratör Inlägg: 1800 Skicka PM |
Det är väl inte klart att dom ska sluta tillverka PPC? Bara att Apple inte ska använda dem mera. Iofs är det väl bara Apple som använder dem nu, så det lägger nog ner tillvekningen i alla fall.. ------------------------- Vi är riddarna som säger fiskbulle! |
ozamosi | 15:35 - 8:e Juni 2005 | Post #6 | |
Administratör Inlägg: 1129 Skicka PM |
Citat av Independence: Det är väl inte klart att dom ska sluta tillverka PPC? Bara att Apple inte ska använda dem mera. Iofs är det väl bara Apple som använder dem nu, så det lägger nog ner tillvekningen i alla fall.. Första meningen är inte fel, men resten är det. Vaddå bara Apple? IBM själva använder PPC, XBox 360 använder PPC, PS3 använder PPC... Klart de inte lägger ner tillverkningen, IBM är ju de som gör bäst processorer av alla (som i extremfartnomatterwhat), men de gör fruktansvärt lite jobb per watt, vilket gör att apple stoppar in intel istället, eftersom hela apples affärside (nuförtiden) bygger på att göra pyttedatorer som mac mini och deras laptops. ------------------------- Ljusblå |
Independence | 16:15 - 8:e Juni 2005 | Post #7 | |
Administratör Inlägg: 1800 Skicka PM |
Jasså, jag som trodde det var svårt att göra av med mer ström än Intels nyare precossorer. Iofs har de ju Pentium M eller vad de nu heter. ------------------------- Vi är riddarna som säger fiskbulle! |
LadyFrost | 20:43 - 8:e Juni 2005 | Post #8 | |
Medlem Inlägg: 300 Skicka PM |
Citat av protrax: Eller för att citera vad en analytiker tyckte, "Ungefär som att Ferrari skulle be BMW om att göra motorerna till deras nya bilar". På in sidan är det stor skillnad. Särskriv inte om du kan låta bli, är du vänlig. ------------------------- Frihetskämpe |
protrax | 00:39 - 10:e Juni 2005 | Post #9 | |
,,r det krav på korekt svenska i forumet och våra blog's? Eller var det något som blev otydligt? ------------------------- Ingen signatur! |
tobbez | 11:59 - 10:e Juni 2005 | Post #10 | |
Medlem Inlägg: 364 Skicka PM |
LadyFrost är ett krav på korrekt svenska i sig ;P |
Sidor: 1
Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> Apple + Intel = Bakåtsträvare
Du får inte posta i den här tråden | Till toppen
Datum
2024-12-22 06:14
Vecka: 51
Besökare
Inloggade: 0
Gäster: 605
Medlemmar
Medlemmar: 53576
Forum
Senaste inlägget: HAHA MÄNNISKAN LEVER ÄN (13:45 - 18:e Januari 2019, av Hetzz)
Wiki
Senaste ändringen:
3D (rev: 1, tid: 09:40 - 13:e November 2015)
Chatt
#blinkenlights @ Libera.Chat
Gratis shellkonton för IRC, webbsidor mm.