Forum: Bästa dataspel

Forum huvudsida -> Mjukvara -> Bästa dataspel

Sidor: 1 2 3

Till botten

Celeron 13:30 - 6:e Juni 2005 | Post #1
Medlem
Inlägg: 418


Skicka PM
Vilket är det bästa dataspelet just nu, alla kategorier? Beskriv gärna också varför ni tycker som ni tycker.

-------------------------
Det viktigaste är att ha roligt! Har ny hemsida: http://www.freewebs.com/cpperik/



Independence 13:50 - 6:e Juni 2005 | Post #2
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
SimCity, Civilization eller Baldurs Gate. Det är inte så ytliga spel, massor krångliga och komplexa saker att sätta sig in i och personer som spelar dessa spel är ofta väldigt engagerade.

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





HärJ 15:35 - 6:e Juni 2005 | Post #3
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
Quadra!
Helt underbart att kunna utmana folk på "tetris".
IndyRPG blir nog det bästa när det kommer Smiley

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



Bredberg 17:12 - 6:e Juni 2005 | Post #4
Medlem
Inlägg: 25


Skicka PM
Warcraft 3: TFT, specielt i multiplay...... en 3 vs 3 match med polarna är svårslaget...

älskar allt från Blizzar.

jag faller alltid ner på golvet och gråter när jag hör någon säga "data" istället för dator.

-------------------------
Allt som står i fältet ovan är totalt befriat från upphovsrätt, intelligens och ofta mening. Däremot är texten sällan fri från stavfel.



HärJ 19:39 - 6:e Juni 2005 | Post #5
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
mig med!
men man kan säga dataspel Smiley

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



FunkyChicken 20:03 - 6:e Juni 2005 | Post #6
Nyhetsredaktör
Inlägg: 800


Skicka PM
Föll direkt för HL2 när jag provade det.




Bredberg 20:45 - 6:e Juni 2005 | Post #7
Medlem
Inlägg: 25


Skicka PM
datorspel.

ps. hur gör jag för att citera med min XP data på det här forumet?

-------------------------
Allt som står i fältet ovan är totalt befriat från upphovsrätt, intelligens och ofta mening. Däremot är texten sällan fri från stavfel.



Celeron 21:00 - 6:e Juni 2005 | Post #8
Medlem
Inlägg: 418


Skicka PM
Men eftersom data/datorspel består av data borde man kunna säga dataspel. men man kör ju dataspelen på datorer och därför böra man också kunna säga datorspel.

-------------------------
Det viktigaste är att ha roligt! Har ny hemsida: http://www.freewebs.com/cpperik/



HärJ 21:35 - 6:e Juni 2005 | Post #9
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
Celeron: precis min åsikt

Bredberg: tryck på citera kanske Smiley

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



HärJ 21:35 - 6:e Juni 2005 | Post #10
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
Celeron: precis min åsikt

Bredberg: tryck på citera kanske Smiley

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



Bredberg 21:55 - 6:e Juni 2005 | Post #11
Medlem
Inlägg: 25


Skicka PM
Shit, såg inte den väl dolda "citera" texten.
Något fel på mig idag...

data spel? X-boxspel, konsollspel... datorspel kommer nog från att det är datorn man spelar på, sen är det någon liten unge som säger data till dator, och då blir det ju dataspel... detta spred sig som en epidemi. Min uppgift är att stoppa spridningen.
Nu säger vi att man ska skriva datorspel ok? *snälla*




-------------------------
Allt som står i fältet ovan är totalt befriat från upphovsrätt, intelligens och ofta mening. Däremot är texten sällan fri från stavfel.



ozamosi 22:37 - 6:e Juni 2005 | Post #12
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Om vi med dator menar persondator (PC, Mac), och inget mera tekniskt än så, så skulle det göra att alla virtuella spel är dataspel (de består ju av någon form av data) oavsett om de spelas på pc, ps, xbox eller någon obskyr siemensnalle. Däremot är det bara de spelen som spelas på PC eller Mac (eller andra arkitekturer beroende på vad man ser som persondator) som är datorspel.

Jag är emot felaktig användning av ordet data, men i det här fallet är det inte fel, bara anorlunda.

-------------------------
Ljusblå



HärJ 22:39 - 6:e Juni 2005 | Post #13
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
båda!
är man inte gamer så bryr man sig inte så hårt

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



Independence 22:48 - 6:e Juni 2005 | Post #14
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Hur kommer man fram till vilket spel som är bäst genom att diskutera olika användnigar av orden data och dator? Bara lite fundersam..

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





ozamosi 22:53 - 6:e Juni 2005 | Post #15
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Sch! Vi håller på med att konstatera vad ordet dataspel betyder - om det betyder något. Om vi inte vet vad dataspel betyder blir det svårt att utse en favorit inom området.

Smiley

-------------------------
Ljusblå

Senast redigerad 22:53 - 6:e Juni 2005


Independence 22:57 - 6:e Juni 2005 | Post #16
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Eller så höjer man sig över nivån utan en robot utan någon som helst forum utav intelligens eller lamt efterliknande utav sådan?

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





Celeron 06:23 - 7:e Juni 2005 | Post #17
Medlem
Inlägg: 418


Skicka PM
Precis. Dataspel och datorspel: båda rätt. Det bästa dataspelet är just nu är... hmm... hmm... LEGO Star Wars: The video game! Smiley Där får man spela banor i lego från Star Wars: Episod I, II och III. Man kan också vinna fler karaktärer och sedan köra med dom på banorna som man redan har klarat för att hitta alla gömda grejor som finns och när man har gjort det på alla banor så öppnas en hemlig bonusbana (som jag inte lyckats öppna än)! Mycket bra spel och är inte överdrivet dyrt. Ca 300;- för ett spel så här nytt, eller ja ja. Det kom ut i April, men det är ganska nytt.

-------------------------
Det viktigaste är att ha roligt! Har ny hemsida: http://www.freewebs.com/cpperik/



Dojjan 12:48 - 7:e Juni 2005 | Post #18
Medlem
Inlägg: 114


Skicka PM
Annars brukar ju inte legos spel vara nån höjdare...




Celeron 14:51 - 7:e Juni 2005 | Post #19
Medlem
Inlägg: 418


Skicka PM
Jag vet, men det här är verkligen jätte bra! Nackdelen är att man behöver ett nVidia garfikkort med pixel shader 1.1 (eller hur det nu stavas). Men spelet är gör bra!

PS. Jag har själv Alpha team spelet och det är dåligt! Jag blev väldigt besviken över det faktist.

-------------------------
Det viktigaste är att ha roligt! Har ny hemsida: http://www.freewebs.com/cpperik/

Senast redigerad 14:52 - 7:e Juni 2005


LadyFrost 18:03 - 7:e Juni 2005 | Post #20
Medlem
Inlägg: 300


Skicka PM
Jag älskar pydance och supertux Smiley Och frozen bubble är också roligt.

-------------------------
Frihetskämpe



void 09:14 - 9:e Juni 2005 | Post #21
Medlem
Inlägg: 63


Skicka PM
Ang. ordet dataspel:

Har ni spelar RoboRally (brädspel)? Görs inte längre, men i det stora går det ut på att man har små kort med assemblerinstruntioner man ska lägga i ordning, så att robboten ska utföra dem. Sedan puttar man varandra och åker på rullband (och vrids) så att de instruktioner man gav inte gör riktigt det man tänkt =)

Det är data spel det.

-------------------------
Ingen signatur!



tobbez 18:24 - 9:e Juni 2005 | Post #22
Medlem
Inlägg: 364


Skicka PM
HL2 tycker jag är ett av de bättre jag spelat. bra grafik, story osv. men svårighetsgraden är lite konstig (jmf m HL1). HL2 verkar lättare (har klarat hela HL1 och typ halva HL2).
WoW är bra spel annars, men en nackdel av det är att det tar så lång tid att lvl och att man måste vara hög lvl för att kunna göra de roligaste sakerna (PVP, battlegrounds).

när det gäller konsolspel är nog min favorit Metroid Prime till gamecube.




Hetzz 16:45 - 15:e Juni 2005 | Post #23
Medlem
Inlägg: 516


Skicka PM
HL2 var väldigt trevligt, själv har jag inte spelat igenom hela...men de som jag har snackat som med som gjort detta säger att det upprepar sig ganska mycket, dvs moment som verkar va till för att skryta lite med fysiken Smiley

annars så kan jag väl säga att allt för många sätter sig och kör ett spel på easy eller dyl och sen kallar spelet lätt eller för kort...det är korkat. man ska köra spelet på den nivå som de som skapat spelet designat det för, SEN gå upp eller ner en svårighetsgrad. Smiley

-------------------------





Jeff 14:30 - 16:e Juni 2005 | Post #24
Medlem
Inlägg: 38


Skicka PM
    Citat av void:
Ang. ordet dataspel:

Har ni spelar RoboRally (brädspel)? Görs inte längre, men i det stora går det ut på att man har små kort med assemblerinstruntioner man ska lägga i ordning, så att robboten ska utföra dem. Sedan puttar man varandra och åker på rullband (och vrids) så att de instruktioner man gav inte gör riktigt det man tänkt =)

Det är data spel det.
Såklart jag har spelat Roborally. Dessvärre enbart med gamla stofiler som brädar en skock småttingar, som jag, med händerna bakbundna. Så jag har inga bar erfarenheter av det. Spelidén är smart, men spelet är ruskigt långsamt. Har du otur kan ett parti Roborally ta längre tid än ett parti Diplomacy (1h+ diplomtifas), och då är någonting FEL. Mycket FEL.

-------------------------
Ingen signatur!



viblo 02:21 - 20:e Juni 2005 | Post #25
Medlem
Inlägg: 25


Skicka PM
Battlefield2 lär bli det bästa spelet om några dagar när det kommer ut, demot är ju bästa demot iaf. Onlinefps när det e som bäst! Smiley

-------------------------
Ingen signatur!



Sidor: 1 2 3

Forum huvudsida -> Mjukvara -> Bästa dataspel
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen