Forum: Integrera mera

Forum huvudsida -> Förslag och buggar -> Integrera mera

Sidor: 1

Till botten

Independence 13:25 - 5:e Juni 2005 | Post #1
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
,,r det någon här som har något bra förslag på hur man ska integrera de olika delarna av blinkenlights lite bättre? Det jag syftar på är att wikin t ex lätt blir lite utanför, även om det egentligen är en jättebra resurs. ,,ven projekten som ligger på externa sidor hamnar lite utanför. Det vore bra om man på något sätt kunde knyta ihop det hela lite mera. ,,ven chatten borde nog intergreras lite mera, typ att boten skriker lite om det händer något kul någonstans eller så. Har ni något kul förslag på hur man kan förbättra integrationen? Kanske att det under "Status" till höger står nya ändringar på wikin och från projekten? Och något sätt att integrera forum och wiki på något sätt vore bra, kanske att texterna söks igenom och ord som finns på wikin blir automatiskt länkade eller nåt?

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





HärJ 18:00 - 5:e Juni 2005 | Post #2
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
varje gång nån nämner blinkenlights i ett inlägg skriker boten i kanalen?
det vore kul i en vecka typ...

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



Independence 18:14 - 5:e Juni 2005 | Post #3
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Vad menar du nu? Att varge gång någon nämner blinkenlights i forumet får chatten reda på det? Smiley

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





HärJ 19:40 - 5:e Juni 2005 | Post #4
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
japp!
är inte det en helt sjuk idé?
mig gillar den Smiley

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



Independence 20:00 - 5:e Juni 2005 | Post #5
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Jo, det är en sjuk ide. Och just därför tänker jag blankt skita i den. Smiley

Någon som har en vettig ide? (,,r det någon som hakar upp sig på en gammal tråkig ide och sabbar hela tråden tänker jag leka diktator, bara så ni vet..)

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





Celeron 21:15 - 5:e Juni 2005 | Post #6
Medlem
Inlägg: 418


Skicka PM
Varje gång det kommer upp något intressant ord eller någon intressant fras i chatten (t ex "problem", "det har ju funkat förut", "det funkar för mig" eller "jag hadde fel" Smiley) så läggs det till ett nytt inlägg i en speciell tråd där man ser ca 100 meddelanden i chatten tillbaka. Det skulle vara väldigt intressant!

-------------------------
Det viktigaste är att ha roligt! Har ny hemsida: http://www.freewebs.com/cpperik/



HärJ 23:03 - 5:e Juni 2005 | Post #7
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
en annan rätt rolig grej vore om boten berättar om det kommer en ny nyhet.
Tex: "<BlinkenBot> Nyhet: Microsoft har gått i konkurs"
Det vore rätt trevligt Smiley

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



Independence 23:17 - 5:e Juni 2005 | Post #8
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Coleron: Jag har funderat på att fixa så det star under status när senaste aktiviteten i chatten var, men det där förstår jag mig inte riktigt på.

HerJ: Mm, det var typ sånt jag tänkte på. Och när när en ny artikel kommit in etc.

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





FunkyChicken 11:40 - 6:e Juni 2005 | Post #9
Nyhetsredaktör
Inlägg: 800


Skicka PM
Det var ju en bra idé celeron kom med...




Independence 12:14 - 6:e Juni 2005 | Post #10
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Man kanske kan visa en snutt utav chatten i menyn, och påträffas något intressant ord som "problem", "hjälp" och vad det nu var så hilightas det?

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





Celeron 13:27 - 6:e Juni 2005 | Post #11
Medlem
Inlägg: 418


Skicka PM
Om något intressant ord påträffas så visas någonstans en del av chatten t ex 30 meddelanden ifrån det intressanta ordet och kanske 30 meddelanden efter så att grejen som ska kolla om det finns något intressant ord kommer i någon sorts "stand by" fas tills 30 nya meddelanden kommit in.

-------------------------
Det viktigaste är att ha roligt! Har ny hemsida: http://www.freewebs.com/cpperik/



Independence 13:52 - 6:e Juni 2005 | Post #12
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Eller kanske att det bara visas en ikon i menyn, den har tre lägen. Angien inaktiv (dött i chatten), aktiv (aktivt i chatten) eller intressant (något intressant ord i chatten har påträffats). Alternativt att man kan klicka på ikonen för att se meddelanden runt det intressanta meddelandet osv.

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





Dojjan 14:01 - 6:e Juni 2005 | Post #13
Medlem
Inlägg: 114


Skicka PM
Det sistnämnda låter bra




Independence 14:12 - 6:e Juni 2005 | Post #14
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Undra hur man ska gå tillväga för att utveckla det där nu då... Kanske att boten loggar allt som skickas till kanalen i en fil på servern, och sedan så går ett PHP-script igenom filen och tar reda på intressanta saker och sånt varge gång status-delen uppdateras.

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





Hetzz 18:02 - 6:e Juni 2005 | Post #15
Medlem
Inlägg: 516


Skicka PM
nån slags snygg sida med statistik över chatten? typ lite random quotes från dem som pratar mest och sånt, aja typ såna sidor som brukar finnas? även kanse vilka tider det är mest aktivt och sånt... anatar att du sett en sån sida jag talar om förr.

-------------------------





HärJ 19:41 - 6:e Juni 2005 | Post #16
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
det vore nice Smiley

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



Independence 17:29 - 9:e Juni 2005 | Post #17
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Nu kom jag på en intressant ide, funderade på hur man skulle kunna effektivisera användandet utav blinkensite genom tangentbordsknappar osv. Kom fram till att standardenra för sådant troligtvis är oexisterande, men kom på en annan grej. Man skulle kunna använda boten som blinkensitetolk, typ be den visa nya forumsinlägg och posta nya inlägg. Och så fixar man IRC-klient på mobilen så kan man foruma i bussen etc Smiley

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





HärJ 18:42 - 9:e Juni 2005 | Post #18
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
coolt!
måste dock ha hög säkerhet på det, man vill ju inte bli hackad allt förlätt

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



Independence 19:44 - 9:e Juni 2005 | Post #19
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Mm, IRC är ingen höjdare på säkerhet dock. Quakenet har inte ens servrar med ssl vad jag vet.
Men det är nog ingen större fara, http-protokollet skickar ju lösenord i klartext och det klarar sig ju rätt fint ändå.

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





HärJ 20:05 - 9:e Juni 2005 | Post #20
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
mjo
man kan ju grubbla lite på det...

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



Sidor: 1

Forum huvudsida -> Förslag och buggar -> Integrera mera
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen