Forum: Hjälp med Advapi32.lib

Forum huvudsida -> Programmering -> Hjälp med Advapi32.lib

Sidor: 1

Till botten

magnetisk 14:56 - 11:a April 2010 | Post #1
Medlem
Inlägg: 6


Skicka PM
Hej ..

Jag försöker skapa ett program som lägger till en nyckel i registret , jag tog hjälp av en guide (http://www.codersource.net/win32/win32-registry/registry-operations.aspx) där jag uppmanas att använda mig utav Advapi32.lib.

Här kommer Koden:
  1. [/SOURCE]
  2.  
  3. #include <iostream>
  4. #include <Windows.h>
  5. #include <Winreg.h>
  6. #pragma comment(lib, "Advapi32.lib")
  7.  
  8. using namespace std;
  9.  
  10. void main()
  11.  
  12. {
  13.  
  14. {
  15. HKEY hKey;
  16. DWORD dwDsip=0;
  17. LPDWORD lpdwDisp=&dwDisp;
  18. CString strexamplekey="SofwareMicrosoftWindowsWindowsNTWinLogonSpecialaccountsUserlist";
  19. Cstring NameTheKey = "BlaBla";
  20. DWORD dwVal = 1;
  21.  
  22. long test = RegCreateKeyEx(HKEY_LOCAL_MACHINE, strexamplekey,NULL,NULL, REG_OPTION_NON_VOLATILE,KEY_ALL_ACCES,NULL,&hKey,lpdwDisp);
  23.  
  24. if(test == ERROR_SUCCES)
  25. {
  26. RegSetValueEx(hKey,NameTheKey,NULL,REG_DWORD,(CONST BYTE*)&dwval,sizeof(DWORD));
  27. }
  28.  
  29.  
  30. }
  31.  
  32. [SOURCE=cpp]


Jag har linkat Advapi32.lib i mitt projekt men jag får ändå en väldig massa error.

Någons som vet vad som kan vara fel ?

Mvh Magnus




martin310 16:52 - 11:a April 2010 | Post #2
Medlem
Inlägg: 132


Skicka PM
Kan du posta felen?

-------------------------

Hjälp jorden med Granola, det är gratis och funkar på både Windows och Linux, och försämrar inte datorns prestandad!





magnetisk 17:01 - 11:a April 2010 | Post #3
Medlem
Inlägg: 6


Skicka PM
Okej .. Här kommer felen :


  1. [/SOURCE]
  2. --------------------Configuration: Skapa_Alla_reg_keys - Win32 Debug--------------------
  3. Compiling...
  4. Skapa_Alla_reg_keys.cpp
  5. c:documents and settingsmagnusskrivbord eg_nyckelskapa_alla_reg_keys.cpp(24) : error C2065: 'dwDisp' : undeclared identifier
  6. c:documents and settingsmagnusskrivbord eg_nyckelskapa_alla_reg_keys.cpp(24) : error C2440: 'initializing' : cannot convert from 'int *' to 'unsigned long *'
  7. Types pointed to are unrelated; conversion requires reinterpret_cast, C-style cast or function-style cast
  8. c:documents and settingsmagnusskrivbord eg_nyckelskapa_alla_reg_keys.cpp(25) : error C2065: 'CString' : undeclared identifier
  9. c:documents and settingsmagnusskrivbord eg_nyckelskapa_alla_reg_keys.cpp(25) : error C2146: syntax error : missing ';' before identifier 'strexamplekey'
  10. c:documents and settingsmagnusskrivbord eg_nyckelskapa_alla_reg_keys.cpp(25) : error C2065: 'strexamplekey' : undeclared identifier
  11. c:documents and settingsmagnusskrivbord eg_nyckelskapa_alla_reg_keys.cpp(25) : error C2440: '=' : cannot convert from 'char [70]' to 'int'
  12. This conversion requires a reinterpret_cast, a C-style cast or function-style cast
  13. c:documents and settingsmagnusskrivbord eg_nyckelskapa_alla_reg_keys.cpp(26) : error C2065: 'Cstring' : undeclared identifier
  14. c:documents and settingsmagnusskrivbord eg_nyckelskapa_alla_reg_keys.cpp(26) : error C2146: syntax error : missing ';' before identifier 'NameTheKey'
  15. c:documents and settingsmagnusskrivbord eg_nyckelskapa_alla_reg_keys.cpp(26) : error C2065: 'NameTheKey' : undeclared identifier
  16. c:documents and settingsmagnusskrivbord eg_nyckelskapa_alla_reg_keys.cpp(26) : error C2440: '=' : cannot convert from 'char [11]' to 'int'
  17. This conversion requires a reinterpret_cast, a C-style cast or function-style cast
  18. c:documents and settingsmagnusskrivbord eg_nyckelskapa_alla_reg_keys.cpp(29) : error C2065: 'KEY_ALL_ACCES' : undeclared identifier
  19. c:documents and settingsmagnusskrivbord eg_nyckelskapa_alla_reg_keys.cpp(31) : error C2065: 'ERROR_SUCCES' : undeclared identifier
  20. c:documents and settingsmagnusskrivbord eg_nyckelskapa_alla_reg_keys.cpp(33) : error C2065: 'dwval' : undeclared identifier
  21. Error executing cl.exe.
  22.  
  23. Skapa_Alla_reg_keys.exe - 13 error(s), 0 warning(s)
  24. [SOURCE=cpp]





martin310 17:45 - 11:a April 2010 | Post #4
Medlem
Inlägg: 132


Skicka PM
Det jag ser nu är att du har två { vid Main() men bara en i slutet.

-------------------------

Hjälp jorden med Granola, det är gratis och funkar på både Windows och Linux, och försämrar inte datorns prestandad!





magnetisk 17:50 - 11:a April 2010 | Post #5
Medlem
Inlägg: 6


Skicka PM
Fixade de, men de gjorde ingen skillnad ..




martin310 18:12 - 11:a April 2010 | Post #6
Medlem
Inlägg: 132


Skicka PM
Nya fel meddelanden?

-------------------------

Hjälp jorden med Granola, det är gratis och funkar på både Windows och Linux, och försämrar inte datorns prestandad!





magnetisk 07:23 - 12:a April 2010 | Post #7
Medlem
Inlägg: 6


Skicka PM
Jag får samma felmeddelanden som förut ..




magnetisk 22:36 - 12:a April 2010 | Post #8
Medlem
Inlägg: 6


Skicka PM
Ingen som kan hjälpa mig ?




kode 22:17 - 13:e April 2010 | Post #9
Medlem
Inlägg: 45


Skicka PM
Tja, egentligen känns det rätt ovärt att hjälpa folk som bumpar sina trådar och inte försöker läsa sina felmeddelanden ordentligt själva, men:

Till att börja med är det en viss skillnad mellan dwDisp och dwDsip, och det kommer antagligen senare visa sig att du också inte menade ERROR_SUCCES utan ERROR_SUCCESS





Sidor: 1

Forum huvudsida -> Programmering -> Hjälp med Advapi32.lib
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen