Forum: Samsung Bada?

Forum huvudsida -> Programmering -> Samsung Bada?

Sidor: 1

Till botten

johanneso 01:38 - 10:e Februari 2010 | Post #1
Medlem
Inlägg: 5


Skicka PM
Har sett ett gäng klipp från årets CES där Samsung pratar om sitt nya system för alla deras multimediamaskiner. Det handlar om en app-store för inte bara mobiler utan också tv och blurayspelare. Är det värt att haka på tåget nu redan? Jag tror ju det finns mycket potential och pengar i att utveckla för det. Någon som redan gjort det? Kan inte för min värld hitta SDK't för att dev:a till tvapparaterna. Heter det ens BADA till dem eller letar jag efter helt fel grejer.

Blev lite mycket nu. Men tror ni. Värt att lära sig?




tobeco 10:34 - 10:e Februari 2010 | Post #2
Medlem
Inlägg: 13


Skicka PM
Det är nog lite svårt att sia om hur stort det kommer att bli. Ett stort problem är ju att det finns så många olika app-stores, säker kommer det att bli stort samsung är ju ett stort företag. Frågan är ju bara hur många runt omkring samsung som kommer använda deras system eller hitta på egna.
Android är nog något att satsa på, det kommer att bli större än iphones app-store, om det inte redan är det, tror jag iaf. Tror detta pga att iphones mjukvara sitter bara i iphone, medans rätt så många olika tillverkare använder sig av android.
Åter till din fråga, om det är något att satsa på. Svaret är ja, om fler än samsung hänger på och använder sig av deras system, då är det värt att hänga på.


-------------------------
Less is more
Funktion framför designe!!!!!



martin310 17:02 - 12:a Februari 2010 | Post #3
Medlem
Inlägg: 132


Skicka PM
kanske detta du letar efter:
http://www.bada.com/developer/

-------------------------

Hjälp jorden med Granola, det är gratis och funkar på både Windows och Linux, och försämrar inte datorns prestandad!





Sidor: 1

Forum huvudsida -> Programmering -> Samsung Bada?
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen