Forum: Matchmotor

Forum huvudsida -> Projekt -> Matchmotor

Sidor: 1

Till botten

jokohanho 09:12 - 3:e Februari 2010 | Post #1
Medlem
Inlägg: 1


Skicka PM
Hejsan!

Jag skulle vilja ha lite rekommendationer över mitt projekt som jag kommer inleda.

Jag har arbetat med C#, PHP, VB och mySQL. Men jag har logiken så att hoppa över till något annat språk och databas är inget större problem i sammanhanget, även fast jag vet att ni kommer påpeka det.

Det är så att jag har tänkt att påbörja ett projekt där jag ska skapa ett webbaserat simulatorspel där man agerar manager för ett hockeylag. Likt hattrik.org, livehockey.se, hockeyarena.net, xperteleven.com, managerzone.com och såvidare.

Jag vet att detta är ett jätteprojekt där jag måste hantera en databas, skapa en fungerande och realistisk simulator och slutligen publicera allt genom ett webbgränssnitt.

Vad som jag har ganska klart för mig är att använda C# för simulatorn.
Men vilken databas samt webbdesign-språk ska jag satsa på? På andra forum är dom ganska eniga om att jag ska gå ASP.NET/MSSQL(Express) vägen istället för PHP/mySQL.

Uppskattar all hjälp jag kan få! Är det någon som är villig att till och med ingå i projektet så är du välkommen!

Hälsningar,
Jokohanho




martin310 15:27 - 3:e Februari 2010 | Post #2
Medlem
Inlägg: 132


Skicka PM
Jag håller med dem om vad du ska använda. PHP är jobbigt att skriv i eftersom det inte finns någon vettig markup till det (och felsökning är svår). Till det andra finns ju allt och det tar nte många minuter att få upp något. Ps. Om du är van vid PHPs MySqlQuery() så lägg bara till detta i din kod:
  1. private MySqlDataReader MySqlQuery(string command, MySqlConnection con)
  2. {
  3. try
  4. {
  5. MySqlCommand cmd = new MySqlCommand(command, con);
  6. return cmd.ExecuteReader();
  7. }
  8. catch (Exception ex)
  9. { }
  10. return null;
  11. }

Koden är till för C# men är nog enkel att ändra till andra språkSmiley

-------------------------

Hjälp jorden med Granola, det är gratis och funkar på både Windows och Linux, och försämrar inte datorns prestandad!





Sidor: 1

Forum huvudsida -> Projekt -> Matchmotor
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen