Forum huvudsida -> Programmering -> xp cd nyckel. VBS
Sidor: 1
incoma | 13:56 - 30:e Maj 2005 | Post #1 | |
Medlem Inlägg: 4 ![]() Skicka PM |
hej. första inlägget i detta forum :-) försöker hitta VBscript som plockar fram xp's cd nyckel. håller på med ett inventerings verktyg och detta är det enda jag inte lyckats få fram. försökte andvända mig av wmi klassen win32_operatingsystem, men nyckeln jag får fram där stämmer inte. krypterad på nått sätt säkert. är det någon som kan hjälpa mig så vore jag jätte tacksam.. //coma ------------------------- Ingen signatur! |
Celeron | 15:02 - 30:e Maj 2005 | Post #2 | |
Medlem Inlägg: 418 ![]() Skicka PM |
Om nyckeln är krypterad är det nog meningen att ingen ska komma åt den och då kan det bli väldigt svårt att knäcka den algoritmen! ------------------------- Det viktigaste är att ha roligt! Har ny hemsida: http://www.freewebs.com/cpperik/ |
incoma | 15:34 - 30:e Maj 2005 | Post #3 | |
men det finns ju mjukvara som tar fram den hur lätt som helst. borde ju gå. ett prg heter "magic jelly beam" eller liknande. hittade en länk till en färdig kod: [url=http://www.visualbasicscript.com/topic.asp?TOPIC_ID=3011[/url] dock inte VBS.visual basic tror jag. har aldrig kodat VB så jag kan inte översätta, men det ska väll inte vara så svårt för ngn som kan? ska ta och fråga nån polare. ------------------------- Ingen signatur! Senast redigerad 16:48 - 30:e Maj 2005 |
Celeron | 06:35 - 31:a Maj 2005 | Post #4 | |
Medlem Inlägg: 418 ![]() Skicka PM |
En fråga bara: varför i hela världen kodar du i VBScript? ------------------------- Det viktigaste är att ha roligt! Har ny hemsida: http://www.freewebs.com/cpperik/ |
incoma | 11:03 - 31:a Maj 2005 | Post #5 | |
tja...det ska vara webb baserat och visa all info om klienterna på webben. jag slutförde bara projektet, asså det var inte min kod från början. men nu är det klart ialla fall :-) här kommer koden i VBS för att få fram xp nyckeln ifall ngn är intresserad: msgBox sGetXPCDKey Public Function sGetXPCDKey() Dim bDigitalProductID Dim bProductKey() Dim bKeyChars(24) Dim ilByte Dim nCur Dim sCDKey Dim ilKeyByte Dim ilBit ReDim Preserve bProductKey(14) Set objShell = CreateObject("WScript.Shell") bDigitalProductID = objShell.RegRead("HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\MICROSOFT\Windows NT\CurrentVersion\DigitalProductId") Set objShell = Nothing For ilByte = 52 To 66 bProductKey(ilByte - 52) = bDigitalProductID(ilByte) Next 'Possible characters in the CD Key: bKeyChars(0) = Asc("B") bKeyChars(1) = Asc("C") bKeyChars(2) = Asc("D") bKeyChars(3) = Asc("F") bKeyChars(4) = Asc("G") bKeyChars(5) = Asc("H") bKeyChars(6) = Asc("J") bKeyChars(7) = Asc("K") bKeyChars(8) = Asc("M") bKeyChars(9) = Asc("P") bKeyChars(10) = Asc("Q") bKeyChars(11) = Asc("R") bKeyChars(12) = Asc("T") bKeyChars(13) = Asc("V") bKeyChars(14) = Asc("W") bKeyChars(15) = Asc("X") bKeyChars(16) = Asc("Y") bKeyChars(17) = Asc("2") bKeyChars(18) = Asc("3") bKeyChars(19) = Asc("4") bKeyChars(20) = Asc("6") bKeyChars(21) = Asc("7") bKeyChars(22) = Asc("8") bKeyChars(23) = Asc("9") For ilByte = 24 To 0 Step -1 nCur = 0 For ilKeyByte = 14 To 0 Step -1 'Step through each byte in the Product Key nCur = nCur * 256 Xor bProductKey(ilKeyByte) bProductKey(ilKeyByte) = Int(nCur / 24) nCur = nCur Mod 24 Next sCDKey = Chr(bKeyChars(nCur)) & sCDKey If ilByte Mod 5 = 0 And ilByte <> 0 Then sCDKey = "-" & sCDKey Next sGetXPCDKey = sCDKey End Function //coma ------------------------- Ingen signatur! Senast redigerad 11:06 - 31:a Maj 2005 |
Sidor: 1
Forum huvudsida -> Programmering -> xp cd nyckel. VBS
Du får inte posta i den här tråden | Till toppen
Datum
2025-03-16 21:32
Vecka: 11
Besökare
Inloggade: 0
Gäster: 605
Medlemmar
Medlemmar: 53576
Forum
Senaste inlägget: HAHA MÄNNISKAN LEVER ÄN (13:45 - 18:e Januari 2019, av Hetzz)
Wiki
Senaste ändringen:
3D (rev: 1, tid: 09:40 - 13:e November 2015)
Chatt
#blinkenlights @ Libera.Chat
Gratis shellkonton för IRC, webbsidor mm.