Forum huvudsida -> Programmering -> Enkelt 3D programmerings språk?
Sidor: 1
Asetelint | 18:33 - 12:a December 2009 | Post #1 | |
Medlem Inlägg: 22 Skicka PM |
Jag har planerat att göra ett 3D MMORPG. Ja, jag vet att det är väldigt svårt, men ett spel som innehåller det här borde väl inte ta så många timmar att göra?:
Jag vet inte vilket språk man skulle kunna använda, kan grunderna i c++. PHP är inga problem för mig, så något som liknar det skulle vara bra. Jag har försökt med C++ + OpenGL, kan ändra lite delar, men inte koda ett spel från grunden. Sedan vet jag inte heller hur man ansluter till internet genom spelet, så jag behöver hjälp med det också....(Har wampserver installerat, så om man kunde ansluta genom det skulle det vara bra) ------------------------- du kan ju alltid hjälpa mig på MyMiniCity http://the-cityofmmc.myminicity.com/ |
Vitdom | 13:13 - 13:e December 2009 | Post #2 | |
Medlem Inlägg: 71 Skicka PM |
Är det grafiken i spelet eller själva spelet som helhet som du har problem med? Om du är nybörjare kan du ju göra så att du tar en MYCKET objektorienterad start. T.ex. i main(har ingen aning om hur du vill bygga upp spelet):
-------------------------
Senast redigerad 14:25 - 13:e December 2009 |
Asetelint | 13:50 - 13:e December 2009 | Post #3 | |
Medlem Inlägg: 22 Skicka PM |
Tack för svaret, det ser riktigt bra ut, men jag har gett upp openGL nu:P Laddade ned Dark GDK, ser lätt ut, men det kostar pengar om man ska ge ut det kommersielt. Tror ändå att jag ska försöka med GDK lite. ------------------------- du kan ju alltid hjälpa mig på MyMiniCity http://the-cityofmmc.myminicity.com/ |
martin310 | 21:11 - 14:e December 2009 | Post #4 | |
Medlem Inlägg: 132 Skicka PM |
Finns C# med XNA ------------------------- Hjälp jorden med Granola, det är gratis och funkar på både Windows och Linux, och försämrar inte datorns prestandad! |
MatthewWatson | 13:37 - 17:e Oktober 2017 | Post #5 | |
Medlem Inlägg: 1 Skicka PM |
This is much the most profitable programming condition that I have utilized. The dialect and the class libraries are altogether coordinated together, so everything feels incorporated and functions admirably together. Likewise, highlights, for example, junk accumulation and Write My Essay For Me absence of pointers implies that memory breaks and invalid pointer sort issue are more improbable. |
sofiawatson | 08:12 - 13:e November 2017 | Post #6 | |
Medlem Inlägg: 2 Skicka PM |
I have never programmed before, but would like to start. I would like to make 2d and 3d games, so please could you recommend some languages which are easier for someone assignment help with no experience, but also stand me in good stead to learn more powerful languages. Senast redigerad 08:14 - 13:e November 2017 |
lucysharpe | 07:18 - 22:a December 2017 | Post #7 | |
Medlem Inlägg: 2 Skicka PM |
I have on no occasion planned earlier, but would like to jump. I would like to make 2d and 3d games, so delight could you praise some tongues which are at ease for someone Senast redigerad 07:20 - 22:a December 2017 |
Sidor: 1
Forum huvudsida -> Programmering -> Enkelt 3D programmerings språk?
Du får inte posta i den här tråden | Till toppen
Datum
2024-12-22 09:33
Vecka: 51
Besökare
Inloggade: 0
Gäster: 605
Medlemmar
Medlemmar: 53576
Forum
Senaste inlägget: HAHA MÄNNISKAN LEVER ÄN (13:45 - 18:e Januari 2019, av Hetzz)
Wiki
Senaste ändringen:
3D (rev: 1, tid: 09:40 - 13:e November 2015)
Chatt
#blinkenlights @ Libera.Chat
Gratis shellkonton för IRC, webbsidor mm.