Forum huvudsida -> Övrigt -> Favoritfilm
Sidor: 1
Independence | 19:59 - 28:e Maj 2005 | Post #1 | |
Administratör Inlägg: 1800 Skicka PM |
Verkar vara lite dött här så jag tänkte att jag kunde bidra till lite aktivitet genom att skapa en simpel liten tråd där man helt enkelt tipsar om sin favoritfilm, kanske med en liten motivering också om man har lust. Själv har jag lite svårt att välja just en film som är bäst, men en som är bra enligt mig är Requiem for a dream. Handlar om knarkberoende bland annat. Rätt intressanta effekter med musik och klipp också, tycker det är en fin film Jag gillar långa, deprimerande, tragiska, verkliga filmer av någon anledning... ------------------------- Vi är riddarna som säger fiskbulle! |
LadyFrost | 22:02 - 28:e Maj 2005 | Post #2 | |
Medlem Inlägg: 300 Skicka PM |
Björnbröder Världens underbaraste disneyfilm. Otroligt vackert tecknad med en genomtänkt handling och ett fint budskap. Det finns plats för både skratt och gråt och när eftertexterna rullar har man en varm känsla i maggropen. ------------------------- Frihetskämpe |
Celeron | 10:02 - 29:e Maj 2005 | Post #3 | |
Medlem Inlägg: 418 Skicka PM |
Favoritfilm. Hmm. Det ändras hela tiden när man ser nya filmer som är helt fantastiska! Men just nu är det nog Star Wars: Episod III. Det är grymma lasersvärds strider och även strider mellan koloner och andra. Men filem inehåller även annat som t ex kärlek och svek :o. Väldigt bra film! ------------------------- Det viktigaste är att ha roligt! Har ny hemsida: http://www.freewebs.com/cpperik/ |
Jeff | 16:01 - 29:e Maj 2005 | Post #4 | |
Medlem Inlägg: 38 Skicka PM |
Underground av Emir Kusturica. Kanske världens bäste regissör, flerfaldigt prisbelönad. Musik av mästaren Goran bregovic gör inte saken bättre. Jag tror att det är så att den av Chat Noir, Chat Blanc och Underground man ser först är den man kommer tycka om bäst. I mitt fall blav det Underground. För er som inte känner till Emir Kusturica eller hans verk så kan jag meddela att det är Serbiens störste och mest berömde regissör. Hans filmer blandar en enormt dos humor med svåra frågeställningar och fantastiska historier. Underground är en historia om kriget i jugoslavien och är en nattsvart film. Min sorts humor. Man vet inte om man skall skratta eller gråta. Det är bra. Historien kretsar kring ett gäng människor som sökt refug undan kriget (andra världskrieget) under jord, och som nu producerar vapen till sina stridande bröder. Dessa människor är helt avskärmade emot omvärlden och utan dess vetskap så hinner krieget ta slut och världen gå vidare. Gripande, rolig, aktuell och underlig. Allt berättat i en ytterst skicklig allegorisk stil. Ett måste för alla! Filmhistoria! ------------------------- Ingen signatur! |
daniel_k | 01:11 - 30:e Maj 2005 | Post #5 | |
Medlem Inlägg: 11 Skicka PM |
Svårt val, några som är bra är i alla fall: Rainman Terminator 2 ------------------------- Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där. |
HärJ | 20:20 - 30:e Maj 2005 | Post #6 | |
Moderator Inlägg: 1198 Skicka PM |
Jag har sett många bra filmer. xXx och Matrix är nog de bästa ------------------------- Tänk om jag vore en skalärprodukt! |
Independence | 21:05 - 3:e Juni 2005 | Post #7 | |
Den här tråden var ju tänkt för att liva upp lite, och nu är det stendött. Kom igen nu! En annan film som jag tycker är bra är Minoroty Report, gick på tv för ett tag sedan. Den är intressant. ------------------------- Vi är riddarna som säger fiskbulle! |
SamiRaj | 10:11 - 6:e Juni 2005 | Post #8 | |
Medlem Inlägg: 11 Skicka PM |
Braveheart och Matrix ligger i toppen pa min lista. |
Bredberg | 17:15 - 6:e Juni 2005 | Post #9 | |
Medlem Inlägg: 25 Skicka PM |
Dreamcatcher - mästervärk av Stephen King ------------------------- Allt som står i fältet ovan är totalt befriat från upphovsrätt, intelligens och ofta mening. Däremot är texten sällan fri från stavfel. |
Hetzz | 17:41 - 6:e Juni 2005 | Post #10 | |
Medlem Inlägg: 516 Skicka PM |
Citat av Bredberg: Dreamcatcher - mästervärk av Stephen King ehmm var det inte du som klagade på folk som skrev data istället för dator? isf tänk på att det är skillnad mellan verk och värk film... hmm... Butterfly effect är helt ok, Groove är också en najs film om brytrave. svårt att komma på filmer just nu, är lite seg. -------------------------
|
Bredberg | 17:48 - 6:e Juni 2005 | Post #11 | |
Medlem Inlägg: 25 Skicka PM |
Jag är ägd ------------------------- Allt som står i fältet ovan är totalt befriat från upphovsrätt, intelligens och ofta mening. Däremot är texten sällan fri från stavfel. |
protrax | 00:51 - 10:e Juni 2005 | Post #12 | |
Medlem Inlägg: 10 Skicka PM |
Otroligt svårt att välja, men Nyckeln Till Frihet, Powder eller Vem ,,r Forrester? skulle det nog bli en kväll som denna. Fråga mig igen om ett tag och det kommer säkert till att bli några helt andra filmer. ------------------------- Ingen signatur! |
Independence | 22:59 - 10:e Juni 2005 | Post #13 | |
Jag såg Fight Club igår, den var typ extremt bra. Trodde att jag hade sett den innan, men hade tydligen blandat ihop den med någon annan film. Vart lite rädd att jag själv kommer bli schizofreni efter att ha sett filmen också.. ------------------------- Vi är riddarna som säger fiskbulle! |
LadyFrost | 11:50 - 11:a Juni 2005 | Post #14 | |
Medlem Inlägg: 300 Skicka PM |
Indy: Att du blir schitzofreni är nog ingen risk, schitzofren kanske ------------------------- Frihetskämpe |
HärJ | 19:12 - 11:a Juni 2005 | Post #15 | |
Moderator Inlägg: 1198 Skicka PM |
kan man bli en sjukdom? Röda Piraten är en bra film. Min favvo-film när jag var liten Den var bättre förr... ------------------------- Tänk om jag vore en skalärprodukt! |
Python | 11:02 - 29:e December 2007 | Post #16 | |
Medlem Inlägg: 157 Skicka PM |
WarGames är rätt bra, lite gammal kanske. ------------------------- ------------------------- |
Fasting | 17:24 - 29:e December 2007 | Post #17 | |
Medlem Inlägg: 121 Skicka PM |
Favoritfilm låter överskattat. Men om jag måste komma med en är det nog Braveheart som gäller. ------------------------- Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något. |
Hetzz | 18:22 - 29:e December 2007 | Post #18 | |
Medlem Inlägg: 516 Skicka PM |
Citat av Fasting:Favoritfilm låter överskattat. Men om jag måste komma med en är det nog Braveheart som gäller. helt klart, även om vissa filmer skiljer sig från mängden och då är mer värda att ha koll på. Jag skulle väl säga att dessa filmer ligger i min "ska se snart igen"-lista (om jag nu hade haft en och inte hittat på uttrycket för denna tråd): Lock, Stock and Two Smoking Barrels The Matrix Modstrilogin (http://sv.wikipedia.org/wiki/Modstrilogin) 300 (folk påstår att den faktiskt är bra så jag funderar på att se den) ,,r mer en seriemänniska, men det ges ju inte ut så mycket serier just nu. -------------------------
|
fritte | 19:12 - 29:e December 2007 | Post #19 | |
Medlem Inlägg: 23 Skicka PM |
Ser ytterst sällan på film, men skulle jag sätta mig och se på min favoritfilm så skulle jag se "Plan 9 from outer space". |
seal | 02:37 - 30:e December 2007 | Post #20 | |
Medlem Inlägg: 32 Skicka PM |
Citat av Hetzz:Citat av Fasting: Tycker det var dåligt slut på 300, säger inget mer för att inte spoila för dig :-P . Jag gillar Pirates of the Carrabbean, Sagan om Ringen, och Happy Potter. Ganska mainstream? |
Sidor: 1
Forum huvudsida -> Övrigt -> Favoritfilm
Du får inte posta i den här tråden | Till toppen
Datum
2024-12-22 04:51
Vecka: 51
Besökare
Inloggade: 0
Gäster: 605
Medlemmar
Medlemmar: 53576
Forum
Senaste inlägget: HAHA MÄNNISKAN LEVER ÄN (13:45 - 18:e Januari 2019, av Hetzz)
Wiki
Senaste ändringen:
3D (rev: 1, tid: 09:40 - 13:e November 2015)
Chatt
#blinkenlights @ Libera.Chat
Gratis shellkonton för IRC, webbsidor mm.