Forum: Skapa program som kan användas i olika flashonlinespel

Forum huvudsida -> Programmering -> Skapa program som kan användas i olika flashonlinespel

Sidor: 1

Till botten

xmas 19:30 - 9:e December 2009 | Post #1
Medlem
Inlägg: 7


Skicka PM
Tänk er ett spel på Internet som kräver flash(Shockwave t.ex.) för att kunna spela upp spelet på en dator som besöker den.

Hemsidan är t.ex: http://www.hemsida.se

Här kan man starta spelet och blir kopplad till en klient:
http://www.hemsida.se/client
Där visualiseringen körs.

Alltså är man inte direkt kopplad till servern, utan varje spelare ansluts till clienter.

Nu undrar jag om det finns några vägar för att på något sätt ändra några värden i spelet som inte bara uppdateras på clienten, utan officiellt i spelet?
Jag har använt enkla program och försökt redigera datapaketen som sänds från datorn till clienten/servern genom att redigera värdena i Hexkod. Men så fort jag skickar det redigerade datapaketet slängs jag ut från spelet. Det är som att de inte tar emot vissa paket. Det är ett spel som det finns redan nu en liten del fuskare på. Kanske 30% av spelarna är fuskare så det måste ju vara möjligt på något sätt. Men dem är ju inte så dumma så dem ger ut några för då upptäcks det direkt och hålena stängs.

Därför vänder jag mig till er programmerare som förmodligen har kunskap om hur servrar och klienter fungerar och kan berätta för mig om det är att utesluta direkt, eller helt enkelt vad man behöver kunna. Jag kan grundläggande C++ programmering tack vare denna sida och även Java. Men jag har bara gjort lite enkla Win API applikationer och tycker jag inte kommer någonstans därför kan nog detta ge mig in på något nytt.

Tacksam för information
(Kan inte googla när jag inte vet vad jag ska googla på)


Senast redigerad 19:32 - 9:e December 2009


Vitdom 23:22 - 9:e December 2009 | Post #2
Medlem
Inlägg: 71


Skicka PM
Det finns troligen ett säkerhetshål som de andra spelarna utnyttjar. Om du inte får reda på det av någon så är det enda sättet att skaffa sig komplett information om spelets system mellan servern och klienten och sedan hitta säkerhetshålet, men det är inget jag vet hur man gör.

I och med att det är så många(30%) som fuskar och ingen har sagt något om hur man gör är det kanske bara någon simpel bugg i spelet som de utnyttjar.

-------------------------





xmas 12:31 - 10:e December 2009 | Post #3
Medlem
Inlägg: 7


Skicka PM
    Citat av Vitdom:
Det finns troligen ett säkerhetshål som de andra spelarna utnyttjar. Om du inte får reda på det av någon så är det enda sättet att skaffa sig komplett information om spelets system mellan servern och klienten och sedan hitta säkerhetshålet, men det är inget jag vet hur man gör.

I och med att det är så många(30%) som fuskar och ingen har sagt något om hur man gör är det kanske bara någon simpel bugg i spelet som de utnyttjar.


Japp som jag trodde då.




Kekke 16:32 - 10:e December 2009 | Post #4
Medlem
Inlägg: 4


Skicka PM
En del flash spel går faktiskt att ändra värden på i minnet, testa använda cheat engine eller någon liknande memory-scanner för att ändra på lite värden.

Vet du inte hur minnet fungerar skrev jag en guide på det här:
http://www.cout.se/forum/programmering/778-guide-angaende-process-minne.html

-------------------------
Ingen signatur!



xmas 17:59 - 10:e December 2009 | Post #5
Medlem
Inlägg: 7


Skicka PM
    Citat av Kekke:
En del flash spel går faktiskt att ändra värden på i minnet, testa använda cheat engine eller någon liknande memory-scanner för att ändra på lite värden.

Vet du inte hur minnet fungerar skrev jag en guide på det här:
http://www.cout.se/forum/programmering/778-guide-angaende-process-minne.html


Tack för guiden som var mycket lärorik. Sen har jag redan testat både CE, WPE och många andra skidprogram. Och visst har jag hittat adresserna på det jag vill ändra och lyckats ändra det. Men det är bara på clienten, dvs det bara är bara jag som ser förändringen. Stänger jag ner spelet och startar igen är värdet samma som innan jag ändrade.




Sidor: 1

Forum huvudsida -> Programmering -> Skapa program som kan användas i olika flashonlinespel
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen